נעמי סטוצ'נר. צילום עזרא לוי
נעמי סטוצ'נר. צילום עזרא לוי

גאווה מקומית: מייסדת בית איזי שפירא, נעמי סטוצ'ינר מרעננה, היא כלת פרס ישראל

משרד החינוך הודיע על זכייתה של נעמי סטוצ'ינר מרעננה, בפרס המכובד בתחום מפעל חיים, בשל תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. "אני המומה ומרגישה שמחה וגאווה", אומרת סטוצ'ינר

פורסם בתאריך: 16.3.20 08:47

משרד החינוך הודיע ביום ראשון האחרון על זכייתה של מייסדת בית איזי שפירא ברעננה נעמי סטוצ'ינר, בפרס ישראל בתחום מפעל חיים, בשל תרומתה המיוחדת לחברה ולמדינה. סטוצי'נר בת ה-72 היא מותיקות העיר רעננה, שנבחרה בעבר אף ליקירת העיר בשל תרומתה הרבה לעיר, לאחר שהקימה בין היתר את בית איזי שפירא בשנת 1980, שמשמש עד היום למרכז תמיכה ארצי לאנשים עם מוגבלויות.

כנסו כאן לקרוא את הראיון המיוחד של נעמי סטוצ'ינר ל-"צומת השרון"

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס, שכללה את פרופסור משה בר אשר, השופטת (בדימ') נאוה בן אור, פרופסור שרה יפת, מרים פרץ ונתן שרנסקי, כי "פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תש"ף מוענק לגב' נעמי סטוצ'ינר על פעילותה החברתית מעוררת ההשראה למען שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. גב' סטוצ'ינר שעלתה מדרום אפריקה עם בעלה והקימה בישראל את ביתה, מקדישה את חייה לעשייה חברתית. השיא של פעילותה, היה בהקמת "בית איזי שפירא", המשפיע על חייהם של אלפי אזרחים מדי שנה. בית איזי שפירא הפך מכשיר לשינוי חברתי עבור אנשים עם מוגבלות והביא לשינוי מהותי בתפיסה החברתית, במדיניות הלאומית וביצירת שוויון הזדמנויות לאנשים אלה."

"אני המומה", אומרת נעמי, "קיבלתי את פרס רפפורט למפעל חיים, ובראשון בערב הייתי צריכה לקבל את הפרס בטקס אבל הוא בוטל בגלל המצב, ופתאום קיבלתי את החדשות ממשרד החינוך. אני מרגישה שמחה וגאווה, ומצד שני יש לי רגשות מעורבים בגלל מה שקורה עם הנגיף בארץ, כי הוא משפיע מאוד על ילדים עם צרכים מיוחדים והמשפחות שלהם, אבל זה כמובן כבוד מאוד גדול. אני מודה על הזכות הזאת. עבדנו קשה מאוד, והנושא של אנשים עם מוגבלויות בתוך הקהילה עבר הרבה טלטלות וכיום הוא מקבל את הפוקוס המגיע לו. אמנם לי הייתה זכות להקים את ארגון בית איזי שפירא ולהוביל אותו, אבל עדיין יש המון אנשים אחרים ששותפים לכך, אנשים יוצאי דופן.

"אין ספק שאבא ואמא שלי הם סללו את הדרך לנו, לילדים, לראות אנשים אחרים עם מוגבלויות, כאלה ששונים, לראות אותם כשווים. הם הדריכו אותנו שיש לנו מחויבות לדאוג, לטפל ולהביא לשינוי".

סטוצ'ינר נולדה בדרום אפריקה לאיזי ולוסי שפירא, והיא כיום אם לארבעה וסבתא לאחד עשרה נכדים. אחרי שסיימה לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית באוניברסיטת ויטווטרסרנד בדרום אפריקה, עלתה לישראל בשנת 1970 יחד עם בעלה, טוביה. את בית איזי שפירא, שהקימה בשנת 1980, הקדישה לזכר אביה, שהקדיש חלק ניכר מחייו לעזור ולסייע לאנשים בעלי מוגבלויות.

בעזרת הובלתה של סטוצי'נר, בית איזי שפירא הפך ממרכז שמעניק שירותים לאנשים עם מוגבלויות למקום בו מפותחות תכניות חינוך המסייעות לאותן אוכלוסיות, וממנו יוצאת פעילות להעלאת מודעות ציבורית לאנשים עם מוגבלויות. כיום בית איזי שפירא מסייע בעקיפין או במישרין לחצי מיליון ישראלים מדי שנה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר