צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צפו בסרטונים: כך לומדים תלמידי רעננה בימי הקורונה

אלפי תלמידים ברעננה לומדים דרך מערכת ממוחשבת ארצית, שעקב עומסים חווה לא מעט תקלות. למרות זאת, צוותי החינוך אופטימיים. "הסיטואציה תפסה אותנו די מוכנים", אומרת אחת המנהלות

פורסם בתאריך: 18.3.20 08:36

לימודים בצל הקורונה: אלפי תלמידים ברעננה, החלו ללמוד השבוע בלימוד מקוון באמצעות המערכת הממוחשבת הארצית, באמצעות מערכות משו"ב ואופק, זאת בעקבות סגירת מוסדות החינוך בסוף השבוע שעבר על ידי הממשלה. ברעננה, כמו במקומות רבים נוספים בארץ, מדווחים על עומסים רבים על המערכות הארציות, בהן משתמשים מאות אלפי תלמידים ברחבי הארץ, מה שהוביל לניתוקים רבים של מורים ותלמידים מהמערכת.

כיצד הלמידה מתקיימת? התלמידים מקבלים משימות במייל או דרך המערכות השונות, ועוברים שיעורים מקוונים, ואף יכולים לשאול את המורה שאלות באמצעות המערכות. בבית הספר הממלכתי-דתי ביל"ו לדוגמא, לימדה המורה למדעים נועה עומייסי את התלמידים על הגדרת צמחים באמצעות סרטון וידאו שצילמה בטבע.

בחלק מבתי הספר, המורים ביקשו מהתלמידים לצלם את עצמם מתרגלים בנושאים כמו קריאה וכתיבה כדי לעקוב אחרי התקדמותם. כך בבית הספר היסודי "ברטוב" לדוגמא, ניתן לראות את התלמידה דנה רוקמן מתאמנת בקריאה בקול, בסרטון ששלחה למורה שלה לצורך פידבק.

"הסיטואציה תפסה אותנו די מוכנים",אומרת סיגל כהן לויטס, מנהלת בית הספר "ברטוב", "מורות יכולות לשלוח מידע מגוון ולימודי לתלמידים, במובן הזה הסתדרנו, יש אפילו הצפה של מידע ותכניות לימודיות, המון עושר. אני לא חושבת שזאת הבעיה. הדעה שלי היא שצריך להיות קצת יותר רגועים, כי כל הזמן יש ציפייה מצד ההורים שיהיה חומר, ומה ילמדו, ומה יהיה אם לא ילמדו, ומה יקרה. אפשר גם להאט את הקצב, להוריד את הרגל מהגז. המצב הוא לא פשוט. הלמידה מונעת גם מהאספקט הנפשי והרגשי. אני רואה שמורות שולחות תכניות, הכל מתקתק ויש הפעלות לילדים, כאן יש עושר. אבל אני דואגת יותר לתחושות בקרב התלמידים. המחנכות בכל בוקר, שואלות את הילדים מה נשמע ואיך מצב הרוח. המצב הנפשי והרגשי של התלמידים שלנו חשוב לא פחות מהתכנית הלימודית".

עפרה פאר מנהלת תיכון אמי"ת רננים ברעננה, מספרת כי בבית החינוך התחילה למידה במערכת שעות מסודרת מתחילת השבוע. "בעזרת מערך התקשוב של בית הספר המורים והמחנכות התארגנו על מערכת שעות מסודרת ולמידה קבועה", אומרת עפרה, "כל בוקר נפתח בברכה של אחד מחברי הצוות לכל התלמידות ופתיחת יום עם המחנכות בצורות שונות ומגוונות, שיתוף בשירים, תמונות ובדיחות, כדי שמעבר ללמידה ישמר הקשר החם והאישי עם התלמידות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר