שגיא אזולאי וניב יהודאי, מבעלי "אולדיז" ברננים. צילום: אליאב אוזן
שגיא אזולאי וניב יהודאי, מבעלי "אולדיז" ברננים. צילום: אליאב אוזן

מסעדות ובתי קפה נסגרים? באולדיז ברננים הולכים על פרויקט גיוס המונים

מסעדת הפנקייקים פתחה בקמפיין גיוס המונים, כאשר בעתיד תוכלו לנצל במסעדה כל סכום שתתרמו כעת, בתוספת ריבית."זה כסף שנועד להשאיר את הראש מעל המים", אומר אחד הבעלים

פורסם בתאריך: 17.3.20 12:53

בעקבות הגבלות משרד הבריאות, שמצמצמות בצורה משמעותית פעילות של מסעדות ובתי קפה, קשה שלא להרגיש את הפגיעה הכלכלית בעסקים ברחבי רעננה. למרות זאת, באחד מבתי העסק בעיר, מסעדת הפנקייקים "אולדיז" בקניון רננים, מצאו דרך יצירתית להתמודד עם המשבר: בעלי המסעדה החליטו לפתוח פרויקט גיוס המונים, שכל מי לוקח בו חלק צובר "קרדיט" לשימוש עתידי במסעדה, בו יוכל להשתמש ברגע שמשבר הקורונה יחלוף. הבעלים מקווים לגייס בשלב הראשון 50 אלף שקלים כדי להימנע מסגירת המסעדה, ובינתיים כבר הספיקו לגייס כמה אלפי שקלים.

"אם אנחנו לא מצליחים לגייס את הכסף, זה לא תלוש מהמציאות שנסגור את הסניף". ניב יהודאי, מבעלי "אולדיז" ברננים. צילום: אליאב אוזן

"הרעיון הגיע מחבר טוב שהקים את פלטפורמת גיוס ההמונים 'Jumpstarter'", אומר ניב יהודאי, מבעלי המסעדה, "הוא ראה שכתבתי פוסט על זה שהיינו צריך לסגור את המקום, והציע לי להשתמש בפלטפורמה שלו כדי להציל את העסק שלנו. הרעיון עובד ככה: מי שייתן עכשיו סכום כסף, ויש כמובן מספר אפשרויות לתשלום, יקבל בתום המשבר כשהמסעדה תחזור לעבוד כסף, פלוס ריבית. זאת אומרת אם 'תרמת' מאה שקלים, תקבל מאה ועשרה שקלים. אם 'תרמת' שלוש מאות שקלים, תקבל שלוש מאות ארבעים וחמישה שקלים, וזה כסף שתוכל להשתמש בו במסעדה עצמה.

"הרעיון הוא שאם אתה לקוח, שאוהב גם ככה את המקום ויחזור אליו כשהמשבר ייגמר, אז בוא שים מאה שקלים, שיהיו שווים מאה ועשרה שקלים, אבל גם תעזור למקום על הדרך, וגם תעשה לעצמך טוב בלב".

אולדיז רננים. קרדיט: ניב יהודאי

אולדיז רננים. קרדיט: ניב יהודאי

למה הכסף שתקבלו מהפרויקט נועד?
"לסגור חובות עם ספקים, תשלומים לרשויות, להשאיר את הראש מעל המים, כי ההכנסות הן כמעט אפסיות. היעד הראשוני הוא חמישים אלף שקלים, ואם נעבור אותו, כמובן שנרצה לגייס יותר, מאה או מאה חמישים אלף. אבל היעד הראשוני הוא כולו הולך לספקים".

מה קורה אם אתם לא מצליחים לגייס את הכסף?
"אם אנחנו לא מצליחים לגייס את הכסף, זה לא תלוש מהמציאות שנסגור את הסניף. אני באופן אישי אתאבד בכל מצב על העסק, ואקח הלוואה נוספת פרטית רק כדי להציל את העסק, אבל מי יודע מה יהיה מחר".

לחצו כאן לקחת חלק בפרויקט גיוס ההמונים


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר