קולאז סלבס.
קולאז סלבס.

הקורונה, הלו"ז, החרדות והסלבס: איך הם עוברים את זה ומה הם עושים

איך נראה הלו"ז החדש שלהם, מה הם מתכננים ואיפה הם בסולם החרדות: שישה סלבים מרעננה והסביבה, מדברים על המצב החדש

פורסם בתאריך: 20.3.20 12:48

נטע צ’רנר: "אם היה לאן ברור שהייתי יוצאת"

נטע צ’רנר, בת 29, תושבת רעננה, כוכבת הריאליטי 2025 וכיום עצמאית

נטע צרנר צילום דניאל קמינסקי

"אני עצמאית, אז אין לי ממש לו"ז אבל יש לי סדר יום כי אני עושה שיווק באינסטגרם ולומדת קאוצ'ינג אצל רמי דבורה, דברים שפחות הושפעו מהסגר הזה", מספרת צ'רנר, "מה שכן הושפע היתה חנות הפופ אפ שפתחתי במרכז גירון ברעננה, 'פופורים', חנות שהיתה פתוחה עד תחילת השבוע והמזל שלי היה שהסגר הזה התחיל עכשיו ולא לפני שבועיים כי אחרת הייתי מפסידה המון כסף. חנות זה עסק, עובדים, סחורה, תשלום שכירות וכל המצב הזה מאוד פגע לי בעסק כי פורים השנה מאוד הושפע מהקורונה וגם המכירות.
"אני הכי רחוקה מלהיות היפוכונדרית ואני לא בן אדם שלוקח דברים קשה, אבל קשה לי עם הסגר הזה כי אין לאן לצאת ואם היה אז ברור שהייתי יוצאת. מצד שני, הלכתי לסופר וקניתי המון דברים שלא הכרתי. לא הייתי בפאניקה על נייר הטואלט אלא הגעתי לעשות קניות כמו תמיד, אבל נשארו מוצרים של חברות שאני לא מכירה אבל קניתי. מצד שני, אני כן אלך לעשות סידורים בבנק אם צריך אבל אני אמנע מלהיפגש עם אנשים מבוגרים".
מדד החרדה בין 10-1: "אפס. אני לא חרדה, בין השאר כי אני צעירה וגם אין לי עדיין ילדים. אמא שלי לנה ממש היסטרית אבל זה בא ממקום של דאגה".

ליאור פרחי: "גיליתי שבימים האלה אני עובר קורס הורות אישי"

ליאור פרחי, תושב רעננה, זמר, נשוי לכרמית, הורים לשלושה ילדים – שליו בן 19, חייל; טליה בת 5.5 ואורי בן 3.5.

ליאור פרחי ושני ילדיו צילום פרטי

"לא רק שאין לנו לו"ז אלא שגיליתי שבימים האלה אני עובר קורס הורות אישי", מספר פרחי, "זה אומר שאני מלמד ומשחק עם הילדים, מרגיל אותם להיות בבית ושלא יוצאים החוצה כי אין אפשרות לצאת לקניון או למקומות ציבוריים, מבשל להם, מצייר איתם, כל מה שצריך. הגזרה הזו גם נפלה עלינו בתקופה של מזג אוויר משוגע שלא מאפשר ים ובילויים בטבע, אז אני משקיע בילדים בתוך הבית. זה לא קל ואפילו קשה ודורש מאיתנו להיות יותר נגישים, למרות שגם לנו יש דאגות כמו למשל הפרנסה כי בוטלו לי הופעות מפורים ועד אחרי יום העצמאות, שזה מקור פרנסה חשוב לאמנים שלא יהיה השנה. אבל אני אופטימי ומאמין שיהיה בסדר בעוד חודשיים. לא עשינו קניות מטורפות והחלטנו שעד שלא תהיה הודעה אחרת אנחנו ממשיכים בקניות הרגילות. אמרו מיליון פעם בתקשורת שיש  מספיק מלאים קדימה ואני מאמין שזה נכון".
מדד החרדה בין 10-1: "שתיים. אני לא בחרדה מהקורונה בגללי אלא בגלל ההורים שלי ואנשים מבוגרים שמסביב, וגם בגלל חוסר הוודאות מבחינה כלכלית".

דניאל אליהו: "התבטלו לי המון הופעות לקידום השיר החדש"

דניאל אליהו, בת 19.5, זמרת ויוטיוברית מכפר סבא, בת לכוכבי הרשת משפחת אליהו

דניאל אליהו. צילום פרטי

"אני מרגישה שהלו’’ז שלי השתנה כי אני בבית כל היום ולא יוצאת, לא עושה שופינג ולא הולכת לחברות אלא עושה דברים עם המשפחה שאני גם ככה איתם כל היום", מספרת אליהו, "אז אני ישנה מאוחר וקמה בשלוש או ארבע אחרי צהריים, אוכלת ושותה משהו ומתאמנת על השירה דרך הטלפון במקום ללכת לאולפן. אני עושה הכל דרך הרשת – מתאמנת על סקיצות ששולחים לי דרך הווטסאפ ועושה את זה בבית לבד, בלי מיקרופון ובלי הגברה, גם מתחת לשמיכה.
"בגלל שאי אפשר לצאת אני ממשיכה את שגרת אימוני הכושר שלי דרך הלייבים שהמאמן שלי מעלה בפייס. מבחינתי, הכל השתנה מאז הסגר כי התבטלו לנו גם המון הופעות לקידום השיר 'שתיקות', סינגל חדש שלי שיצא לפני שבועיים. דבר נוסף שאני לא יכולה לעשות זה לחגוג. אני מתגייסת בעוד חודש (אני על תקן אמן פעיל ואנחנו במגעים לגבי להקה צבאית) והסגר הזה הרס לי את חגיגות הטרום גיוס ומסיבות שתכננתי בגלל הסינגל. גם המסיבה הגדולה של לפני גיוס, חפלה גדולה עם קריוקי עם כל החבר'ה – בוטלה. מזל שעשיתי השקה גדולה לשיר שיצא בדיוק לפני הקורונה. אני גם לא יודעת אם ידחו לי את הגיוס. מה שבטוח זה שאני לא יכולה לעשות מזה סרטון".
מדד החרדה בין 10-1: "עשר. אני מתה מפחד. לא על עצמי אלא על ההורים שלי כי הם יותר מבוגרים ממני וגם בגלל שאני לא ממש יודעת מה יהיה".

נטע הבר: "מאז הקורונה אנחנו עובדים מסביב לשעון כמו מטורפים"

נטע הבר מכפר סבא, שחקנית ויבואנית של מזון חיות, אשתו של אוהד ואמא לשלושה ילדים בני 12, 13 ו-17

נטע הבר . צילום פרטי

"מאוד קשה לנו לשמור על לוח זמנים מסודר כי אני ובעלי אוהד כמעט ולא נמצאים בבית", מספרת הבר, "בגלל זה אנחנו כל הזמן אומרים לילדים שאנחנו סומכים עליהם, אבל אנחנו יודעים שהם לא תמיד קמים מוקדם אבל הם כן עושים את התרגילים באופן מקוון, אוכלים ובעיקר משחקים וצופים בסדרות. זה הזמן לעשות בינג' של לגעת באושר או ראש גדול (סדרות שבהן השתתפה הבר; נ.ס), בטוח הילדים שלי יעשו. אגב, מי שהכי מאושר מהסגר הזה זה הבן הקטן שלי שחגג בדיוק יום הולדת וחופש מבית הספר זו המתנה הכי טובה מבחינתו. אנחנו, לעומת זאת, עובדים מאז הקורונה מסביב לשעון ממש כמו מטורפים כי החנויות דורשות אספקה בימים אלה כי אנשים לא רוצים להיתקע בלי מזון לבעלי החיים שלהם.
"אין משהו שלא נעשה או שעכשיו אנחנו עושים ובעבר לא, אבל כן החלטנו שאנחנו לא נכנסים לפאניקה ושלא נלך למקומות ציבוריים, בעיקר כי אנחנו עסק משפחתי וזה יהיה מטורף אם אחד מאיתנו ייכנס לבידוד. אני לא מפחדת מהמחלה כמו מאי וודאות מהמצב וכמה זמן זה יקח".
מדד החרדה בין 10-1: "הייתי אומרת 11. למרות שכלפי חוץ אני משדרת עסקים כרגיל, אני מאוד מפחדת ולא אוהבת את חוסר הוודאות הזה".

רון רוזנפלד: "יהלי מאושר, אנחנו כהורים יותר מודאגים"

רון רוזנפלד, תושב הרצליה, סולן להקת פורטרט, בעל עסק לרהיטים, נשוי לליאת רז, הורים  ליהלי בן 13.5.

רון רוזנפלד צילום גונן גלין

"אין לנו ממש לו’’ז מסודר אבל אני יכול להעיד שיהלי, הבן שלנו, ממש מאושר וזה גם משפיע עלינו כי אנחנו מאושרים שטוב לו", מספר רוזנפלד, "הוא כל הזמן עסוק, שרוף על המחשב והחברים שלו, הוא ממש נהנה! כל היום באים אליו חברים ויש פה צחוקים ואנחנו שמחים בשבילו כי הוא לוקח את זה טוב. אין לנו ארוחות קבועות והוא יכול לקום מתי שהוא רוצה. אנחנו כהורים יותר מודאגים מהמצב הכלכלי כי הכל בוטל – הזמנות רהיטים והופעות, כך שאני די פנוי וזה מצב חדש בשבילי. אני מקווה שבמאי הכל יחזור למצב נורמלי אבל אני לא רואה את זה קורה כי האוכלוסייה בארץ לא ממושמעת ואנשים ממשיכים להדביק אחד את השני. אני מקווה שאני טועה. אתמול הופעתי עם חברים טובים מהלהקה שלי רון רוזנפלד והתבלינים. החלטנו להופיע סתם ככה, בספונטניות, באמצע הרחוב בהרצליה כי הרגשנו צורך לעשות לאנשים שמח. לא תגברנו קניות ולא התנפלנו על המרכולים. יש מספיק אספקה אז לדעתי אין מה לדאוג. מקסימום מישהו ייכנס לבידוד לשבועיים. אני לא רואה שהמצב הולך לכיוון של אפוקליפסה".
מדד החרדה בין 10-1: "אפס. אין לי חרדה לגבי הקורונה אלא רק לגבי הפרנסה. גם אני וגם ליאת עצמאיים ואנחנו מבינים שאם המדינה לא תבוא לקראתנו המצב יהיה לא טוב".

טל סונדק: "החלטנו לא להיכנס לעצבות ולהיות חזקים, בעיקר בשביל ההורים והילדים"

טל סונדק, זמר, יוצר ופזמונאי מהרצליה. נשוי לטלי ואבא לשלוש בנות בגילאים 9, 12 ו-13

טל סונדק צילום אופיר גפקוביץ

"ברור שיש לו"ז חדש בחיים שלי וגם של המשפחה שלי. זה לא מצב רגיל", מספר סונדק, "אני זמר וכל מה שקשור להופעות שלי הושפע כי קיבלתי ביטולים, כולל אירועי יום הזיכרון, יום השואה ויום העצמאות. יש שינויים שהותאמו למצב כמו דחיית ההופעה החגיגית לרגל הוצאת האלבום החדש שלי ‘שירתם’ בהפקתו של רמי קליינשטיין שהיה אמור להתארח בהופעה ב-8 במאי בזאפה, הופעה שנדחתה ל-31 ביולי. הכי חשוב זה הבריאות ואני רוצה שאנשים יבואו להופעה נינוחים.
"כמו כולם גם אני מחכה שזה יחלוף ולכן אני משקיע כרגע יותר בזמן ביתי ומשפחתי, המקום השפוי בכל הטירוף הזה. אנחנו כהורים מנסים להוביל את התקופה הזו כך שלכולם בבית יהיה נוח, שהילדים יפגשו חברים קרובים, להיות עם המשפחה. אין דרך אחרת להתמודד עם זה. אנחנו מסבירים לילדים את המצב, מבלים איתם, צופים יחד בסרטים ובסדרות, עושים משחקי יצירה, כתיבה, שירה. לילדים יש גם את הלימוד המקוון שמעסיק אותם חלק מהיום ואנחנו מוצאים את עצמנו סביב משימות שצריך לעזור לילדים לבצע. יש לנו פסנתר בבית ואני תמיד סביב המוזיקה והחלטנו לא להיכנס לעצבות ולהיות חזקים, בעיקר בשביל ההורים שלנו, הסבא וסבתא, והילדים שלנו. אנחנו לא לבד".
מדד החרדה בין 10-1: "הייתי אומר שתיים. אנחנו לא אנשים לחוצים ולא דבוקים לחדשות ולא עשינו קניות מטורפות. הכל בגדר הסביר. אנחנו מתעדכנים אבל מבינים שזה מצב נתון ולא נעים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר