שיעור תורה מקוון של הרב שבתאי יוגל. צילום הרב שבתאי יוגל

שיעורי תורה מקוונים ותפילות בזום: כך הציבור הדתי ברעננה מתמודד בימי הקורונה

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, בקהילה הדתית ברעננה, המונה כ-30 אחוז מתושבי העיר, מצאו פתרונות יצירתיים להמשך קיום תפילות ושיעורי תורה. ומה בדבר הגעלת כלים לפסח?

פורסם בתאריך: 27.3.20 08:55

תושבים רבים המשתייכים לקהילות דתיות ברחבי רעננה, מנסים להסתגל בימים האחרונים להנחיות החדשות של משרד הבריאות, שבין היתר קבעו כי יש לסגור את בתי הכנסת, ולא לקיים שיעורי תורה ותפילות בתוך מבנים. במועצה הדתית, כבר הצליחו למצוא פתרונות יצירתיים. "בגלל סגירת בתי הכנסת וההגבלות החדשות, הרבנים ברחבי העיר, שמעבירים שיעורי תורה, קיבלו הדרכה כיצד לבצע את אותם השיעורים באופן מקוון דרך אפליקציית הזום", אומר אריה פרידמן, ראש המועצה הדתית, "שיעורי פרשת שבוע, שיעורי תורה, הכל נעשה באופן מקוון. גם חלק מהתפילות, נעשות בעזרת הזום. יש גם את הדף היומי, אותו לומדים בארבעים-חמישים קבוצות ברחבי העיר. בגלל שאי אפשר לבוא לבית כנסת לשיעור, לא ידעו מה לעשות ואיך מתקדמים עם זה, אז נתנו להם את האפשרות דרך זום להיפגש כל יום בשעה קבועה, ולהמשיך את השיעור. אחד הרבנים אפילו אמר שיש לו יותר לומדים מאשר בבית הכנסת".

איך הקהילות מסתדרות עם תפילות בזום?
"מסתגלות למצב. גם הילדים בקהילות, מקיימים לעתים תפילות נפרדות יחד עם הרב. הרב מוביל, והם מתפללים יחד איתו. המערכת המקוונת מאפשרת את המשך הפעילות הקהילתית. זה ממש מקסים. אתמול לדוגמא, השתתפו מאתיים בתי אב ברעננה, כאשר הצטופפו שלושה ארבעה בני משפחה יחד, כדי להתפלל בתפילה משותפת. גם אירועים יותר גדולים, כמו ימי עיון שנתיים שמתקיימים בדרך כלל ברעננה אצל רבנים כמו הרב קצין ומגיעים אליהם מאות אנשים, ובגלל ההנחיות, אנחנו משדרים את אותם השיעורים לכל הארץ בזום וביוטיוב, מתוך הרצון להמשיך ולקיים את השגרה, גם בימים הקשים האלה".

תפילה המונית ברעננה באמצעות זום. קרדיט: הרב שבתאי יוגל

גם נושא הגעלת הכלים לקראת חג הפסח והכשרתם, דורש פתרונות יצירתיים. " לפני פסח בכל שנה, צריך להגעיל את הכלים שמביאים לנו התושבים", אומר פרידמן, "בדרך כלל היינו מקימים נקודה בבית המועצה, והיה תור של אנשים שרצו להגעיל את הכלים לחג. השנה, אסור לעמוד בתור, ובקושי לצאת מהבית. כרגע יש רעיון שאנשים יגיעו עם רכבים וישימו דרך החלון את הכלים במין שק כמו בדרייב אין, ואז יקבלו את הכלים חזרה מוגעלים לרכב. אנחנו עוד בוחנים אם אפשר לאשר לאנשים לצאת מהבית בשביל זה. אם לא, יש גם על הפרק אופציה של משלוחי הגעלת כלים. נגיע לבתי התושבים, ניקח מהם את הכלים, ונחזיר להם אותם מוגעלים, אבל טרם הוחלט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר