לן מרקושוביץ. צילום דוברות מד"א

הכירו את תושב רעננה שדוגם חולי קורונה: "אשתי והילדים מודאגים, אבל המיגון שלנו ברמה הכי גבוהה"

לן מרקושוביץ מרעננה בדק כבר מעל מאה חמישים תושבים לנגיף הקורונה, הוא מספר מדוע הוא לא מפחד להידבק בוירוס וחולק רשמים ראשונים ממתחם הבדיקות החדש בבני ברק. ראיון

פורסם בתאריך: 2.4.20 16:38

מעל 6,000 אזרחים ישראלים אובחנו כחולים מאומתים בנגיף הקורונה מאז התפשטות הנגיף בארץ, ומי שאחראי במידה רבה על בדיקת החולים, הם חובשי מד"א שמגיעים עד לבתיהם הפרטיים של החשודים כחולים בנגיף תוך סיכון עצמי, ובודקים אותם תוך שימוש בכל אמצעי הזהירות האפשריים. אחד מאותם החובשים הוא לן מרקושוביץ, תושב רעננה בן 49 וחובש במד"א, שמספר כי לא מעט מהעבודה שלו מתבצעת ברעננה עצמה. "בשבוע וחצי האחרונים הייתי בעיקר ברעננה, כי אני מכיר את העיר", אומר לן, "אני מסתובב בכל אזור השרון, אבל עבדתי בעיקר ברעננה. ביצעתי בעיר מעל מאה חמישים בדיקות. בכל משמרת אני עושה בין 12 ל-20 בדיקות, כשמשמרת נעה בין 8 ל-12 שעות".

איך מתבצעת בעצם הבדיקה?
"קודם כל האזרח מקבל אישור ממשרד הבריאות שהוא מועמד לדגימה. אחרי זה, רופא מחוזי מאשר את הבדיקה, ואז אנחנו מקבלים את האישור. מוקד הדגימות של מד"א לוקח אזור גיאוגרפי ומחלק אותו בין הדוגמים לפי המגורים שלהם. אני מתקשר לכל נבדק, עושה אימות פרטים איתו, מוודא גיל, תעודת זהות, כתובת. חשוב לציין שיש ארבע דרכים לוודא אחרי ולפני הבדיקה שאותה הבדיקה שייכת לאותו האדם, שלא יהיה בלבול בבדיקה או בתוצאות, שזה מדהים. בשאר העולם יש שתי דרכים לוודא, אצלנו יש ארבע, לא לוקחים סיכונים. אני מתמגן בכניסה לבית של הנבדק, פורס סדין על הרצפה כדי לא לזהם את הסביבה ואת הבדיקה. בבדיקה אנחנו שמים מטוש בבסיס הלשון ודוגמים, ואז בדרך כלל תוך יום, יום וחצי, הם מקבלים תוצאה".

איך האנשים מגיבים כשאתה פוגש אותם? הם מפחדים?
"יש ויש. יש אנשים שיש להם תסמינים והם מאוד מפחדים. מדי פעם יש שכנים שפחות נעים להם שאנחנו מגיעים לדגום, אבל אנחנו לא מעבירים מידע לשכנים על מי אנחנו בודקים, ואם אני רואה שיש התקהלות, אני נוסע וחוזר אחרי זה. הפרטיות של הנבדקים היא מעל הכל".

אתה לא מפחד להידבק?
"כי המיגון שמספקים לנו במד"א הוא עד לרמה של אבולה, שמועברת הרבה יותר בקלות מקורונה. זה הטופ של הטופ".

לן מרקושוביץ. צילום דוברות מד"א

אבל כל הזמן שומעים על אחיות ורופאים שנדבקים והם גם משתמשים בציוד מגן
"זה לא ציוד באותה הרמה, וכנראה שיש אנשים שמרשים לעצמם לזלזל בנהלים. לנו יש נהלים מסודרים מאגף הרפואה, יש דרך להתלבש, דרך להתפשט מציוד המיגון, הכל מאוד מפורט, ויש לנו אמצעים מעולים למגן את עצמנו".

בגלל שאתה גר ברעננה ואתה בודק תושבים ברעננה, יצא לך לפגוש אנשים שאתה מכיר?
"כן. יש קצת מבוכה בהתחלה מן הסתם, אבל אחרי שהם מקבלים הסבר שכל מה שקשור לרפואה נשאר אצלי, לא יוצא החוצה, ולעולם אף אחד לא ידע שאותו אדם נבדק אלא אם הוא יספר זאת, אז הם נרגעים".

המשפחה לא פוחדת שתידבק?
"אני נשוי לאישה מדהימה ויש לי ארבעה ילדים מדהימים. יש לי גם אמא וסבתא יוצאות דופן, אותן לא ראיתי כבר חודש. אשתי והילדים מודאגים, אבל המיגון שלנו הוא ברמה הכי גבוהה. הסברתי להם שאין סיבה שאדבק. איך שאני מגיע הביתה, לפני כל החיבוקים והנשיקות, אני מוריד את הבגדים ומכבס אותם בנפרד. ואז מתפנה לזמן עם המשפחה".

ביומיים האחרונים לן נמצא במתחם הבדיקות החדש של מד"א בבני ברק, בעיר שכמעט סגורה לחלוטין לעוברים ושבים בגלל אחוזי ההדבקה הגבוהים בה. "אנשים באים אלינו מיוזמתם להיבדק", מספר לן, "אנשים מוטרדים ולכן הם מגיעים".

נתקלת בגילויים של עוינות מצד התושבים?
"לפני שהציבו אותי במתחם, הייתי דוגם בבתים פרטיים בבני ברק מדי פעם. חלק מהתגובות ברחוב היו פחות נעימות, וחלק רק בירכו אותנו על עצמם מוכנותנו להיכנס אליהם".

יש לך איזשהו מסר לתושבים?
"שהכי חשוב שיישארו בבית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר