אושוויץ. צילום AP
אושוויץ. צילום AP

טקס בפייסבוק, חלוקת פרחים ואנדרטה וירטואלית: כך יצוין הערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברעננה

520 שורדי שואה חיים ברעננה. מתנדבים יחלקו להם ישירות לבתיהם ערכה מיוחדת הכוללת פרח, תעודה ומכתב אישי מראש העירייה

פורסם בתאריך: 20.4.20 16:10

טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיימו ברעננה הערב, יום שני, ה-20 באפריל, בשעה 20:00. אם בכל שנה מתקיים טקסים רבים ברחבי העיר ובבתי הספר, השנה לאור המצב ולאור ההנחיות אשר אוסרות קיום טקסים במרחב הציבורי, עיריית רעננה תציין את ערב יום השואה בטקס מיוחד שישודר בעמוד הפייסבוק העירוני. הטקס יכלול קריאת "יזכור", את דברי ראש העירייה חיים ברוידא, תפילת "אל מלא רחמים" וכן הדלקת שש משואות זיכרון על ידי שישה נציגי תנועות הנוער בעיר. את הטקס ינחה לירון זייד.

בנוסף, עיריית רעננה הקימה השנה 'אנדרטה וירטואלית' בדף הפייסבוק העירוני, במקום הטקס המסורתי של הקראת שמות הנספים "לכל איש יש שם". תושבי העיר המעוניינים לקרוא ולהנציח את שמות קרובי משפחתם שנספו בשואה, יוכלו לצלם את הקראת השמות ולהעלות את הסרטונים בדף הפייסבוק העירוני. בעירייה אמרו: "יחד נמלא את הציווי 'יזכור' ונייצר אנדרטה וירטואלית שלעולם לא תימחה".

מיזם זיכרון בסלון לכיתות ז'-י"ב יארח בזום את שורד השואה אלכסנדר איווניר שיספר את סיפורו האישי. כמו כן יהיה דבר יו"ר מועצת הנוער העירונית ירדן אור אל וקטע שירה מפי אביגיל ולמן.

קישור למפגש:

. https://zoom.us/j/98595750031?pwd=K0JCZDJQTW1zQ2lxMXh2V2VEZUM5UT09

מוזמנים/ות להתחבר כ-15 דקות לפני המפגש.

כ- 520 שורדי שואה יש בעיר רעננה, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף. לאורך השנה פועלת עיריית רעננה במסגרות שונות על מנת לסייע לניצולים, לשמר את סיפור הישרדותם ולחזק את הקשר ביניהם לבין הנוער. בעיר רעננה מתקיים פרויקט קפה אירופה, בו רשומים כ-250 ניצולים שמגיעים למפגשים חברתיים-תרבותיים. כמו כן מתקיימת פעילות למיצוי זכויות בשירות ייעוץ לאזרח ופרויקט סל"ב – פרויקט ייחודי למתן מענה לניצולים המרותקים לביתם באמצעות מתנדבים ומטפלת באומנויות. בנוסף מתקיימת סדנת "צילום בגיל" המשלבת לימודי צילום עם מבט אחורה אל סיפוריהם מההיסטוריה. בשיתוף אשל ג'וינט ישראל, מתקיימת סדנא שבועית לשורדי שואה ותלמידי בית ספר מטרווסט ללמידה משותפת של צילום וחוויה בינדורית. בנוסף מתעדת העירייה בווידאו את סיפורי הניצולים ומעלה את הסרטים לאינטרנט.

לצד זה הוקם אתר 'עדים לעד' לריכוז התיעוד והפעילות עם ולמען שורדי השואה. כמו כן מתקיים מידי שנה 'זכרון בשלום', מפגשים בבתי ספר וכן מתקיימים אירועים משותפים בחגים, טקס פרח לניצול ביום הזכרון, בו מעניקים חיילים תעודת הוקרה ופרח בשיתוף השיטור הקהילתי ועמותת הנוער "שחקים", פעילות יום מעשים טובים, מתנדבים שנמצאים בקשר אישי עם ניצול שואה ועוד פרויקטים רבים.

עיריית רעננה תחלק למאות שורדי השואה בעיר ישירות לבתיהם ערכה מיוחדת הכוללת פרח, תעודה ומכתב אישי מראש העירייה. הערכות יחולקו על ידי בני נוער מתנדבים תושבי העיר.

בעירייה מציינים שתושבים הזקוקים לסיוע טכני בנוגע לצפייה בטקס או העלאת שמות הנספים לפייסבוק, מוזמנים ליצור קשר עם מתנדבי ״הסיירת הטכנולוגית״, באמצעות המוקד העירוני בטלפון 9107*


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר