פקד יהלומית שרוטר מפקדת שיטור עירוני רעננה. צילום דוברות המשטרה

"עכשיו יש יותר משמעת". 300 דוחות על הפרת ההנחיות ניתנו עד כה ברעננה

פקד יהלומית שרוטר, מפקדת השיטור העירוני ברעננה, מספרת על השגרה החדשה ומציינת: "בתחילת הדרך נתקלנו בקושי מול המגזר הדתי. לאט לאט ובמעורבות של יו"ר המועצה הדתית, הגענו למצב שכולם נשמעים להנחיות"

פורסם בתאריך: 22.4.20 08:49

כ-300 דוחות ניתנו עד כה על ידי השיטור העירוני ברעננה על הפרות במרחב הציבורי של ההנחיות בעקבות משבר  הקורונה. הדוחות ניתנו על התקהלויות, הפרות בידוד ועוד. עד כה לא חילקה המשטרה דוחות על אי חבישת מסכה ובשלב הראשון מקבלים התושבים אזהרה בלבד. שוחחנו עם פקד יהלומית שרוטר, מפקדת השיטור העירוני על השגרה החדשה של התחנה, ההיערכות והדוחות. "כבר מתחילת התקופה ביצענו מאות ביקורי בית למבודדים וביניהם חולים מאומתים", היא מציינת. "ביצענו אכיפה גם כלפי בעלי עסקים שקיבלו מספר התראות קודם לכן מאחר ולא עמדו בהנחיות והם קיבלו דוח של 5,000 שקלים. נרשמו מאות דוחות לאנשים שלא נשמעו להנחיות בחודש האחרון, גם על ידי הפיקוח העירוני וגם על ידי השיטור העירוני. כרגע אנחנו מזהים שיש יותר ויותר משמעת בקרב האוכלוסייה. רעננה היא עיר שמתאפיינת באוכלוסייה דתית ובתחילת הדרך נתקלנו בקושי מול המגזר הדתי בכל הנושא של המשמעת. לאט לאט ובמעורבות של יו"ר המועצה הדתית, הגענו לכל הרבנים ולמצב שכל בתי הכנסת נעולים וכולם נשמעים להנחיות".
באיזה בעיות נתקלתם עד כה?
"נמצאו מקומות שבהם התקיימו מניינים בחצרות פרטיות. הגענו למקום, בצענו אכיפה ונרשמו קנסות והמניין פוזר".
ומה המצב ברעננה מבחינת בני נוער וגינות שכונתיות?
"אין משהו מיוחד ברעננה. בני הנוער בעיר מאוד ממושמעים ולא היתה אכיפה ספציפית כלפי בני נוער".
התחלתם לתת דוחות למי שלא חובש מסכה?
"אנחנו כרגע נמצאים בשלב שבו אנחנו נותנים דוחות התראה, כמו שעשינו עם העסקים וכמו שעשינו עם האזרחים בתחילת המערכה. כדי שאנשים יבינו שהם צריכים לשים את המסכה, אנחנו נותנים דוח ללא עלות כספית, דוח שמרתיע שאם הוא ימצא פעם נוספת בלי מסכה, בפעם השניה זה כבר יהיה קנס".
איך התגובות של הציבור לאכיפה?

"יש הבנה וקונצנזוס לגבי עבודת המשטרה ואין כעס בקרב האוכלוסייה. מה גם שאין עימות, אנחנו מבינים את הצורך שלהם לצאת ולהתרענן והם מבינים את הצורך שלנו להבהיר להם שהם צריכים לשבת בבית".
יש כבר הערכות ליום הזיכרון ויום העצמאות?
"אנחנו מחכים להנחיות של הממשלה ומה תהיה המדיניות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר