רחוב אחוזה

בשורה לבעלי העסקים ברעננה: פטור מלא מארנונה לשלושה חודשים

עיריית רעננה תעניק שלושה חודשי פטור מתשלום הארנונה לעסקים הזכאים, בהתאם לתקנות שאושרו במשרד הפנים. ברוידא: "אני שמח לראות שהלחץ שהפעלתי יחד עם ראשי רשויות נוספים על משרד הפנים, נשא פרי"

פורסם בתאריך: 23.4.20 13:57

עיריית רעננה תעניק שלושה חודשי פטור מתשלום הארנונה לעסקים הזכאים, על פי החלטת משרד הפנים והתקנות שפורסמו בתאריך 21.4.20. ההקלות מעניקות פטור מתשלום ארנונה לעסקים הזכאים, למשך שלושה חודשים – מרץ, אפריל ומאי 2020, בכפוף לאמור בתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תיקון מס' 2, התש"ף – 2020. יצוין כי המדינה אמורה לשפות את הרשויות במהלך זה. הנכסים שאינם זכאים לפטור מפורטים בתקנות וכוללים בין היתר בנקים וחברות ביטוח, מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה, נכסי מדינה, קופות חולים, חברות ממשלתיות ועוד. יצוין כי התקנות מאפשרות לרשויות לבחור באחד משני המסלולים כדי להעניק את הפטור: פטור מלא במשך שלושה חודשים, או הנחה של 25 אחוז במהלך כל שנת 2020. עיריית רעננה בחרה במסלול שיסייע יותר לעסקים שנותרו בתקופה הנוכחית ללא הכנסות בשל משבר הקורונה.

חיים ברוידא. צילום לירן שמש

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא: "אני שמח לראות שהלחץ שהפעלתי יחד עם ראשי רשויות נוספים על משרד הפנים, נשא פרי, והתקנות אושרו. זוהי בשורה גדולה לעסקים בעיר המתמודדים בימים אלו עם משבר כלכלי קשה ביותר. נמשיך לפעול לטובת העסקים בעיר ולעודד את התושבים לערוך את הקניות שלהם בעסקים מקומיים".

הפטור יעודכן בחיובי ארנונה באופן אוטומטי בעסקים הזכאים (ואין כל צורך לפנות להעביר פנייה בנושא), באופן הבא:

עסקים זכאים ששילמו ארנונה בעבור כל שנת 2020 – יקבלו החזר לחשבונם (יש להעביר פרטי חשבון בלינק https://www.mast.co.il/88/form/5851AFD0-6A24-4693-9960-674B3EAAEACF).

עסקים זכאים שהסדירו תשלום ארנונה לכל שנת 2020 בהוראת קבע – לא יחויבו בארנונה בחשבון הקרוב עבור מאי-יוני ותישאר לזכותם יתרת זכות עבור חודש נוסף שתקוזז מהחיוב לתקופה יולי -אוגוסט.

עסקים זכאים שלא הסדירו את תשלום הארנונה עבור שנת 2020 וכן עסקים זכאים שיש להם יתרת חוב קודמת – סכום הפטור יקוזז כנגד החוב וישלח מצב חשבונם כולל חובם לתשלום בחיוב הקרוב.

זכאי להנחה שלא יפרע במלואם חיובי ארנונה לשנת 2020 עד ליום 31.12.2020 תהיה הנחה זו בטלה ותתווסף ליתרת הארנונה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר