עצור באזיקים. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
עצור באזיקים. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שני תושבי רעננה יוסגרו לצרפת: חשודים בהונאה תוך ניצול משבר הקורונה

השניים נעצרו על ידי משטרת ישראל, נוכח מידע שהתקבל ממשטרת צרפת, בחשד לעבירות מרמה וניסיונות מרמה חמורים. בין היתר שכנעו אנשים במרמה להשקיע במחקר רפואי

פורסם בתאריך: 5.5.20 08:13

משטרת ישראל באמצעות היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה שני חשודים תושבי רעננה ואזרחי צרפת, בחשד לביצוע ניסיונות מעשי הונאה תוך ניצול משבר נגיף הקורונה ופגיעה בחברות מזון בצרפת. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ביקשה היום מבית משפט השלום בירושלים להורות על מעצרם הזמני וזאת לבקשת ממשלת צרפת, אשר עתידה להגיש בקשה להסגרתם אליה.
השניים נעצרו לפני כשבוע וחצי על ידי משטרת ישראל (יאל"כ), נוכח מידע שהתקבל ממשטרת צרפת, בחשד לעבירות מרמה וניסיונות מרמה חמורים, כלפי חברות מסחריות ויחידים בצרפת, באמצעות הדוא"ל והטלפון. בפרקליטות מציינים שעל פי הראיות שנאספו נגד השניים בצרפת ובישראל, השניים פעלו תקופה ממושכת, וביתר שאת בחודשיים האחרונים – בחסות משבר הקורונה, כדי להונות חברות צרפתיות ולקבל מהן במרמה סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק ברחבי אירופה. עוד מציינים בפרקליטות שעל פי בקשת המעצר הזמני שהוגשה על ידי צרפת, פעלו השניים בדפוס פעולה קבוע, לפיו יצרו קשר עם עובדים בהנהלת החשבונות של חברות מסחריות באמצעות הודעת דוא"ל שנשלחה מכתובת הנחזית להיות של מנהלי החברה, על מנת ליידע כי העובד צפוי לקבל שיחת טלפון מעורך דינה של החברה; מיד אחר כך – התקשרו אל העובדים ממספר טלפון הנחזה להיות מקומי והתחזו לעורך הדין שביקש את שיתוף הפעולה של העובד עם ההנהלה בהעברת תשלום לביצוע עסקאות שעדיין אין לתת להן פומבי. לבד מכך, הונו השניים גם אנשים פרטיים, שאותם פיתו להשקיע את כספם בפרויקטים כוזבים של מחקר רפואי בנוגע לקורונה, זהב ועסקי נדל"ן באירופה. כן נאספו ראיות המעידות על הלבנת ההון שהושג בדרכים אלה. מעצרם של השניים הוארך עד יום רביעי 6.5.20.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר