אחוזה רעננה צילום עזרא לוי
אחוזה רעננה צילום עזרא לוי

האופוזיציה: להפחית את הארנונה ברעננה עוד השנה

הנושא עלה בישיבת ועדת הכספים, לאור משבר הקורונה ותקציבים שלא מומשו. ניר קריסטל: "משרד הפנים לא מאפשר לעשות שינויים באמצע השנה". העירייה: "כפסע הוא בטעות בשיקול הדעת העלולה להביא לפגיעה קשה בקופת העירייה ובשרות לתושבים"

פורסם בתאריך: 13.5.20 08:09

חברת מועצת העיר רונית וינטראוב, הציעה אתמול, יום ראשון, בישיבת וועדת הכספים,  לקיים דיון וליזום הפחתה של מיסי הארנונה לתושבים נוכח משבר הקורונה והמצב הכלכלי הקשה של רבים מהתושבים. לטענת חברים באופוזיציה, מספר חברים בוועדת כספים החליטו להתנגד להצעה. מנגד טוענים חברי הקואליציה, שהם רוצים לבדוק את התחזיות העתידיות ולקיים דיון ענייני לאחר שיהיו בפניהם כל הנתונים. חבר המועצה מהאופוזיציה, אלי אלוש, טען: "חברי הקואליציה העדיפו את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובת התושבים שגם ככה נאנקים תחת עול כלכלי. מי שהתנגד אלו החברים שמגדירים את עצמם כחברתיים ועוזרים לתושבים. התושבים לא טיפשים והם יודעים מי דואג לאינטרסים של עצמם ומי לאינטרס של התושבים ובבוא היום הם יתחשבנו עם כולם".
בפברואר 2019 אושרה העלאת ארנונה בסך 3.9 אחוזים לאותה שנה שכללה העלאה חריגה של 3.5 אחוזים בנוסף לעדכון האוטומטי של משרד הפנים. ביוני 2019 אושר צו הארנונה לשנת 2020 שכלל את העדכון האוטומטי של משרד הפנים בשיעור של 2.58 אחוז. באופוזיציה טוענים עתה שלאור המצב והקטנת ההוצאות, ניתן להפחית את שיעור הארנונה ללא אישור משרד הפנים. "בדיון בוועדת הכספים הסברנו שיש לא מעט תקציבים שלא עושים בהם כרגע שימוש, אירועי תרבות, יום העצמאות ועוד, ומאחר והמצב לא כל כך נורא, צריך לבוא לקראת התושבים ולבטל את ההעלאה או חלקה בכפוף לאישור משפטי", מוסיף אלוש. "לפני הישיבה לא מעט חברים טענו שהם יהיו בעד המהלך, אבל ברגע האמת חזרו בהם".
חברי האופוזיציה שלחו מכתב לראש העירייה חיים ברוידא, בו הם מבקשים לגבש החלטה בה תאשר מועצת העיר את צו הארנונה לשנת 2021 בחודש יוני הקרוב, עם החלטה להפחתה בארנונה הכללית בעיר בסכום שיאזן את ההעלאות שהיו בשנים 2020-2019.

סגן ראש העירייה, ניר קריסטל, אמר: "מדובר על מה שאנחנו משלמים כבר בפועל. אנחנו באנו ואמרנו שהעיתוי שלהם לבקשה לא נכון מהסיבה הפשוטה שמשרד הפנים לא מאפשר לעשות שינויים באמצע השנה. שינויים חלים מינואר, מה שכן משרד הפנים דורש מהרשויות המקומיות לאשר את הנתונים לינואר הבא. אנחנו כוועדת כספים צריכים לקבל החלטה אחראית, שאנחנו צריכים לראות מה ההתפתחות התקציבית שלנו עד סוף שנת 2020. אנחנו יודעים שלקורונה יש השפעה שלילית על התקציב ולא יודעים מה יהיה בהמשך השנה ולכן ביקשתי לעשות את הדיון בעוד חודש – חודש וחצי, כחלק מהדיון על הארנונה לשנת 2021, כשמובן מאליו שהרצון של כולנו הוא להקל".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו מפנים את חברי האופוזיציה במועצת העיר אל חברת דירוג האשראי S&p מהמובילות בעולם הפיננסי, לשמוע מהם מדוע בימים של קורונה וחוסר ודאות, בחרו להותיר דווקא לעיריית רעננה את דירוג האשראי הגבוה ביותר בסקאלה AAA (טריפל אי). רשויות אחרות בארץ לא זכו השנה לשמור על דירוג האשראי שהיה להן קודם הקורונה וכך גם מדינת ישראל. הנהגת העיר הנוכחית וחברי הקואליציה, מקבלים החלטות מתוך אחריות ציבורית, בהיוועצות עם בעלי סמכה בעולם הכלכלי. העובדות מדברות בעד עצמן. ההחלטה להעלות את הארנונה התקבלה בישיבת ועדת הכספים, שבראשה עומד חבר המועצה יקי ודמני שהתייחס בזמנו למצבה הכלכלי של העירייה: "ראש העיר מבין היטב את המצב ואת 'תפוחי האדמה הלוהטים' שקיבל בירושה והוא בין האחרונים שאפשר לבוא אליו בטענות… כל מי שהיה בין מקבלי ההחלטות (הכלכליות) או שלא קם ו"שבר שולחן" חייב לראות את עצמו שותף לניהול הכלכלי הכושל שהיה בעיר". הדגיש ודמני. תושבי רעננה יודעים שהם בידיים בטוחות. כפסע הוא בטעות בשיקול הדעת העלולה להביא לפגיעה קשה בקופת העירייה וביכולת להמשיך ולהעניק את רמת השירותים הגבוהה לה זוכים תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר