קוף פארק רעננה. צילום מיכל פלד
קוף פארק רעננה. צילום מיכל פלד

תושבת רעננה מבקשת: העבירו את הקופים מהכלוב לפארק קופים

מיכל פלד ביקרה השבוע בפינת החי בפארק רעננה ולדבריה יצאה משם בתחושה קשה. העירייה: "פינת החי בפארק רעננה משמשת כמרכז לבעלי חיים שאינם יכולים לחזור לטבע, ועובדת תחת היתר מיוחד של רשות הטבע והגנים"

פורסם בתאריך: 13.5.20 12:01

מיכל פלד, תושבת רעננה, טוענת כי החיות בפינת החי בפארק רעננה, בודדות ומראות סימני מצוקה. היא טוענת שהקופים, שלושה במספר הכלואים יחד, צריכים להיות פארק קופים ולא בכלוב ומבקשת לשחרר אותם ולהעביר אותם למקום אחר. פלד שלחה מכתב לעירייה ובה ציינה שקוף היא חיה חברתית וצריכה להיות בפארק קופים ולא ב"מעצר" כהגדרתה. "אף חיה מבודדת בכלוב לא מפארת את הפארק אלא רק גורמת לו להתמלא בצער ומחנכת לאטימות. יש בארץ גני חיות ופארקי קופים שיוכל לחיות בהם באופן ראוי ולא לסבול בכלוב קטן".

תחילה סברה פלד שבמקום יש קוף בודד בכלוב, השבוע ביקרה פלד במקום ולטענתה למרות שמדובר בשלושה קופים בכלוב היא יצאה משם בתחושה קשה והרגישה שהחיות נמצאות במצוקה. "הקופים צריכים להיות בפארק קופים ולא להיות מבודדים לבד", אומרת פלד. "אני מרגישה שהחיות לא במקום הטבעי להם ובמיוחד הקופים שצריכים להיות יחד עם קופים נוספים בפארק פתוח ולא כקבוצה בודדת בכלוב סגור וקטן".

פארק רעננה. צילום מיכל פלד

פארק רעננה. צילום מיכל פלד

קוף בפארק רעננה. צילום מיכל פלד

בפארק מלבד הקופים ניתן למצוא גם תוכים, עיט, חוטמן, שתי סוריקיטות שנמצאות בכלוב זכוכית ועוד. "קיבלתי תגובה גם ממנהל הפארק שכתב לי שרשות הטבע והגנים בחרו בפינת החי ברעננה לשיקום ולטיפוח הקופים וציין שאם זאת, גם הוא נחמץ שהוא עובר ליד הכלובים הסגורים".
מרשות הטבע והגנים נמסר: "בפינת החי ברעננה, כמו בפינות חי נוספות וגני חיות בישראל מוחזקות חיות בר ממינים שונים תחת היתר של רשות הטבע והגנים, בין השאר, כגוף האמון על החוק להגנת חיות הבר בישראל. בין כלל המינים הדורשים תנאים מיוחדים להחזקתם מוחזקים במקום גם קופים. בפינת החי של רעננה מוחזקים ביחד שלושה קופים מאותו סוג, בכלוב שהורחב לאחרונה. פינת החי נמצאת תחת בקרה ופיקוח של רשות הטבע והגנים והקופים מוחזקים שם שנים רבות. המטפל הראשי במקום מוכר ובעל ידע וניסיון נרחב ולאחרונה, בהתאם לדרישות הרשות, אף עבר קורס מתקדם להכשרת מטפלים בחיות בר. מבדיקות שנעשות ופעילות הפיקוח השוטפת ניכר כי ההחזקה ובעיקר רמת הידע והמחויבות של אנשי המקצוע במקום הם בהתאם להנחיות ובאופן המאפשר להשאיר את ההיתר על כנו".

תגובת עיריית רעננה: "פינת החי בפארק רעננה היא איננה פינת חי רגילה. היא משמשת כמרכז לבעלי חיים פצועים ופגועים שאינם יכולים לחזור לטבע. פינת ייחודית זו עובדת תחת היתר מיוחד של רשות הטבע והגנים, ותחת פיקוח של השירותים הווטרינריים הארציים צער בעלי חיים, והיא קולטת חיות שזקוקות לשיקום, טיפול ובית שקט וקבוע לשארית חייהם. הקוף המדובר אינו בודד, והוא נמצא במתחם בצוותא עם שתי קופות נוספות, ויחד הם זוכים לטיפול מסור ואוהב. המתחם בהם שוהים הקופים הינו בגודל של פי 3 מהאמור בחוק צער בעלי חיים ומההנחיות של רשות שמורות הטבע והגנים. אנו נמשיך להעניק טיפול מסור ואוהב לכל בעלי החיים השוהים בפינת החי ולבעלי החיים ברעננה בכלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר