עובדי סימפונט רעננה מפגינים מול משכן המוסיקה. צילום יח"צ
עובדי סימפונט רעננה מפגינים מול משכן המוסיקה. צילום יח"צ

בשידור לייב: עובדי סימפונט רעננה מפגינים מול המשכן למוזיקה נגד משרד התרבות

מדובר במחאה נגד משרד התרבות. בתוך שלחה מנכ"לית התזמורת מכתב לראש העירייה בו מחתה על הגדלת התשלום עבור אולם הקונצרטים. העירייה מדגישה: ויתרנו על כל תוספות התשלום של התזמורת למשך שנה עד ספטמבר 2020

פורסם בתאריך: 12.5.20 13:30

נגני "סימפונט רעננה" מפגינים ברגעים אלה (שלישי) מול המשכן למוזיקה, במחאה על היעדר תמיכה של משרד התרבות שתוביל לקריסת מוסדות התרבות. ההפגנה היא חלק מסדרת מחאות שמתרחשות במקביל בכל רחבי הארץ בהובלת פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל. במסגרת מחאת מוסדות התרבות בישראל, עובדי התזמורת מגיעים למחאה לבושים בשחור ובידיהם שלטים כמו "אסור להשאיר את הבמה הזאת ריקה". אורית פוגל – שפרן, מנכ"לית הסימפונט, אמרה הבוקר: "אסור לתת לנכס תרבות ומורשת כמו תזמורת סימפונט רעננה לרדת לטמיון. חוסר העמידה של משרד התרבות והעירייה לצד התזמורת בעת הזאת היא תעודת עניות לחברה שלנו. נעשה הכל ונילחם עד לשנייה האחרונה כדי שאת המנגינה שלנו – אף אחד לא יוכל להפסיק". ההפגנה משודרת בלייב בדף הפייסבוק של התזמורת.

לטענת חברי התזמורת שזוכים לפופולאריות רבה בקרב קהל המוזיקה הקלאסית בישראל ובקרב תושבי רעננה בפרט, הם נאלצים להשבית את פעילותם כבר יותר משלושה חודשים וסופגים הפסדים כספיים עצומים. "משרד התרבות אמנם הציג מתווה חזרה לשגרה עם פיצויים חלקיים, אך לא הציג שום תכנית פעולה ברורה, ואף דורש לפתוח את האולמות בתפוסות של 40-35 אחוז, שיובילו אותם תוך זמן קצר לפשיטת רגל כלכלית", הם אומרים.

Publiée par ‎Symphonette Raanana תזמורת סימפונט רעננה‎ sur Mardi 12 mai 2020

פוגל שפרן שלחה גם מכתב לראש העירייה חיים ברוידא, בו היא טוענת על הגדלת התשלום שהעירייה דורשת מהתזמורת על השימוש באולם הקונצרטים. עוד היא מתלוננת על קיצוץ בתמיכת העירייה בתזמורת, שגם כך עומדת על חמישית מההשקעה של חיפה, ראשון לציון ואשדוד בתזמורות שלהן. "בשעה הקשה הזאת, בשלושים שנותינו", כותבת שפרן לראש העירייה, "הכפלת התשלומים שאנחנו נדרשים לשלם לעירייה, בזמן שרשויות אחרות נרתמות לתמוך, מערערת את היכולת שלנו להמשיך ולהביא תרבות במיטבה לעשרות אלפים שפוקדים את ביתנו".

בעיריית רעננה הדגישו: "עיריית רעננה מסבסדת את סימפונט רעננה מזה שנים רבות ומעמידה את מתקניה לשימוש התזמורת במחירים סמליים. הסכם ההשכרה עם העירייה הסתיים בספטמבר 2019, חודשים רבים לפני פרוץ משבר הקורונה, וכבר אז עודכנו תעריפי המחירון החדשים על שימוש במתקני העירייה. בשל משבר הקורונה, ויתרה העירייה על כל תוספות התשלום שהיו אמורות להיות משולמות על ידי הסימפונט החל מספטמבר 2019, והזיזה את מועד תחילת ההסכם לספטמבר 2020 – שנת הפעילות הבאה של התזמורת. אנו מופתעים שהנהלת הסימפונט בחרה לתקוף את העירייה על הסיוע, במקום להודות על ההתחשבות בתזמורת לאור המשבר".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "מאז פרוץ המשבר, משרד התרבות והספורט פועל באופן אינטנסיבי בכל הערוצים והמסלולים על מנת לתת מענה לעולם התרבות. במסגרת זו, המשרד קידם מול משרד הבריאות את שלבי היציאה והציג מתווה להחזרת עולם התרבות לשגרת פעילות: עד כה, המשרד הגיע להסכמה מול משרד הבריאות, שאפשרה את חזרתם של כל האמנים והאמניות לפעילות לצורך חזרות, ללא מגבלת כמות. כמו כן ישנה הבנה על הצורך בביטול החובה לעטות מסכות במהלך פעילות תרבות, כשהפעילות מחייבת זאת, ובמהלך הימים הקרובים אמור להינתן לכך אישור רשמי של משרד הבריאות. המשרד אף הגיע להבנות על הצורך לאפשר מגע בפעילויות תרבות שלא ניתן לקיימן ללא מגע, והמתווה שסוכם בעניין זה יוצג למשרד הבריאות בימים הקרובים. יחד עם זאת, סוגיית הפיצויים, המצויה בדיונים עם משרד האוצר בשיתוף עם פורום מוסדות תרבות, נותרה פתוחה וטרם התקבלה הסכמה בעניינה. בסוגיה זו צפויה להתקבל הסכמה הן עבור התקופה שבמהלכה גופי התרבות הושבתו מכלל פעילות (עבורה הושגה התקדמות משמעותית), והן עבור תקופת החזרה לשגרה הדרגתית (המצויה עדיין בדיונים) . כאשר הסוגיה תוכרע בידי משרד האוצר – תתפרסם הודעה לציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר