ספורט. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לכך עובדים מאגף הספורט לא ציפו אחרי החל"ת: "מאיימים שאם לא נחתום לא נוכל לחזור לעבודה"

העירייה הודיעה לעובדי אגף הספורט שחוזרים מחל"ת של חודשיים שיעברו לעבוד תחת עמותת ע.ל.ה. העירייה: "אנחנו מתקנים עיוות של שנים"

פורסם בתאריך: 18.5.20 11:33

עובדים מאגף הספורט בעיריית רעננה (מאמנים ומדריכים המועסקים על בסיס שעתי), קיבלו לפני כשבועיים מכתב מאגף משאבי אנוש בעירייה, כי העירייה קיבלה החלטה להפוך אותם מעובדי עירייה, לעובדים של העמותה לקידום הספורט ברעננה ע.ל.ה, דבר אשר יצר כעס גדול אצל העובדים. מנגד טוענים בעירייה, שלהבדיל מערים אחרות, שם מרבית העובדים נמצאים תחת עמותות, ברעננה העובדים היו עובדי עירייה וכל אחד עבד על פי חוזה שונה והוחלט לעשות סדר. עוד הם מדגישים שהעובדים לא ייפגעו וכל עובד יעבור עם ההסכם האישי שלו, השינוי יהיה מול עובדים חדשים שיקלטו, שיעבדו על פי חוזה קבוע.

לטענת העובדים, שיצאו לחל"ת מיד עם תחילת משבר הקורונה, נאמר להם שבמידה והם לא יחתמו על החוזה, הם לא יוכלו לחזור לעבוד מהחל"ת. עוד הם מציינים, שהיתה פניה להסתדרות ונאמר להם בשלב הזה לא לחתום על החוזים. "אני הודעתי שאני לא מתכוון לחתום על החוזה החדש", אומר אחד העובדים "ההסתדרות חייבת להכריז על סכסוך עבודה, המדריכים מתנגדים ומתכוונים לסרב לחתום בצורה מרוכזת וזו שערורייה שאין כמותה".

בהודעה שקיבלו העובדים נכתב: "בהמשך לחזרה לעבודה, עיריית רעננה החליטה כי כלל המדריכים והעובדים השעתיים המועסקים על ידה (למעטו עובדים בפנסיה תקציבית) יועסקו על ידי עמותת ע.ל.ה רעננה שעתידה להיות תאגיד עירוני. כל זאת תוך שמירת כלל התנאים ורצף תעסוקתי של כל מדריך ומדריכה".

"אנחנו עובדים בעירייה שנים רבות, נותנים את הנשמה בשביל המתאמנים שלנו ועכשיו אחרי שהיינו בבית כמעט חודשיים מאיימים עלינו שאם לא נחתום, לא נוכל לחזור לעבודה", אומר אחד העובדים בכעס, "הם אומרים שלא נאבד את הזכויות שלנו, אבל מישהו יכול להבטיח לנו זאת, שאם מחר שולחים אותי הביתה, אני אקבל את הפיצויים של כל התקופה הזו, גם כשאני עובד עמותה?. העובדים מרגישים עכשיו שהם הרבה פחות בטוחים לגבי העתיד ולצערי, זה נעשה בצורת מחטף, בלי לשוחח איתנו מראש ותוך כדי ניצול התקופה הזו".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מסדירה את העסקת מדריכי הספורט דרך עמותת ע.ל.ה, כפי שמקובל בכל השלטון המקומי, ומתקנת עיוות של שנים רבות בצורת ההעסקה של מאמנים ומדריכים. העסקה דרך עמותה תייעל את מערך הספורט, תביא לסדר ארגון ואחידות בתנאים. חשוב לציין כי העירייה עשתה הסכם העברת זכויות. המדריכים עוברים עם כל הזכויות שלהם והתנאים שלהם לא ייפגעו כלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר