דורון סגל. צילום פרטי

דורון סגל תובע מעיריית רעננה כמיליון שקלים

סגל עבד במשך תשע שנים כמנהל מקצועי ואדמיניסטרטיבי של בית הספר לשחייה של העירייה. לטענתו פוטר כשביקש לעבור ממצב של קבלן עצמאי למצב של שכיר. העירייה: ״נלמד את כתב התביעה לכשיתקבל ונגיב בבית המשפט״

פורסם בתאריך: 19.5.20 13:19

דורון סגל, שעבד במשך תשע שנים כמנהל מקצועי ואדמיניסטרטיבי של בית הספר לשחייה של עיריית רעננה, תובע את העירייה בסכום של 995,916 שקלים. בכתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב על ידי עורכי הדין שי אדרי וצבי הלפגוט ממשרד הפלגוט אדרי ושות', מציינים עורכי הדין שסגל עבד לאורך השנים "כפרילאנס" וכאשר ביקש להפוך להיות שכיר ולקבל את כל זכויותיו, הוא פוטר וההודעה על כך הופצה לעובדים ומבלי שנתנה לו זכות לשימוע בטרם מתן ההחלטה.

עו"ד צבי הלפגוט ועו"ד שי אדרי ממשרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות'. צילום: ארקדי ברונשטיין

תחילת הסיפור בשנת 2010, אז פרסמה העירייה מכרז לתפקיד רכז בית הספר לשחייה של העירייה. סגל ניגש למכרז ובסיומו התבשר שהוא זכה במכרז והוא יתחיל לעבוד במתכונת של קבלן עצמאי למשך שנה אחת. הוא התבקש לפתוח תיק "עוסק עצמאי" ברשויות המס. מידי שנה, חודש ההסכם שלו ועם השנים הועלה שכרו כאשר בשנים האחרונות השתכר בשכר ברוטו כולל מע"מ של 17,100 שקלים. במסגרת העסקתו ובנוסף להיותו מנהל אדמיניסטרטיבי ומקצועי, הקים גם את קבוצת "עלה רעננה שחייה" קבוצת שחייה תחרותית של העיר רעננה. "התובע היה כפוף במשך כל תקופת העסקתו לנהלי העירייה, להוראות והנחיות מנהליו בעירייה, מנהל אגף הספורט בעיריית רעננה מר אלה ביאר ולפיקוחו של מנהל קריית הספורט והנופש בעיריית רעננה, מר אסף שדה, אשר קבעו את מסגרת פעילותו השוטפת של התובע מבחינת היקף עבודתו, מהותה עבודה, הזמן והמקום", נכתב בכתב התביעה. עוד מצוין בכתב התביעה שהוא החתים כרטיס נוכחות מידי יום וביצע את עבודתו כאשר העירייה סיפקה לו משרד על כל אביזריו בתוך מתחם הבריכה העירונית של העירייה. "בשנת עבודתו האחרונה, קרי בשנת 2019, לא הציגה העירייה חוזה חדש לחתימתו של דורון, ובנסיבות אלה, המשיך דורון את עבודתו ללא חוזה בר תוקף. למעשה החתימה העירייה את דורו על חוזה עד לתוך שנת 2018, קרי 31.12.2018", נכתב. בכתב התביעה נטען כי באוגוסט 2019 נאמר לו כי בכוונת העירייה להעביר לו הסכם התקשרות חדש לחתימתו.
בחודש אוגוסט הועבר לסגל חוזה חדש ובתרם חתם עליו, החליט סגל להיוועץ בכל הנוגע לזכויותיו ואופן העסקתו על ידי העירייה ובאוקטובר 2019 שלח לעירייה מכתב וביקש לשנות את דרך העסקתו כנותן שירותים עצמאי ולהעסיקו כשכיר. כמו כן, דרש מהעירייה להכיר בכל שנות העסקתו הקודמות כתקופה עליה חלים יחסי עובד- מעסיק. "בתגובה למכתב זה, פעלה העירייה בחוסר תום לב משווע", נכתב בכתב התביעה, "מאחורי גבו של דורון באופן חד צדדי, והפיצה בתאריך 24.10.19 כשבוע ימים בלבד מיום קבלת מכתב הדרישה בעירייה, מכתב המודיע לכולי עלמא, כי עבודתו של דורון כמנהל בית הספר לשחייה הסתיימה … "בתאריך 30.10.19 כשישה ימים לאחר הפצת המכתב, ולאחר שאף גורם מטעם העירייה לא שוחח עם דורון או עדכן אותו על סיום העסקתו, החליט דורון על ידי בא כוחו לפנות פעם נוספת אל העירייה במכתב ובו הוא הביע את הסלידה מהתנהלות העירייה ואת העובדה כי העירייה פעלה בניגוד לכללי משפט. למען מנוע ספק יבהיר דורון, כי נכון למועד הפצת המכתב על ידי מנהלו של דורון, לא מצאה העירייה לנכון להודיע לו על ההחלטה על סיום ההתקשרות עמו ומקל וחומר לא מצאה לנכון לזמנו לשימוע בטרום סיום ההתקשרות עמו. כלומר, ההודעה על סיום ההתקשרות עמו נמסרה לו על ידי עובדים של העירייה המועסקים בקריית הספורט העירונית שם עבד דורון".

לטענת עורכי הדין, הסיבה לסיום העסקתו נבעה משיקולים פסולים וזרים, מאחר שהעירייה ביקשה להאריך את התקשרות עימו כקבלן סמוך לפני פיטוריו ובשעה שדרש לעשות זאת במתכונת של יחסי- עובד מעסיק, הדבר הוביל באופן מביש לפיטוריו. לאור הפגיעה, מבקשים עורכי הדין להכיר בתקופת העסקתו של סגל בעירייה כתקופה עליה חלים יחסי עובד מעסיק ולחייב את העירייה לשלם את כלל הזכויות אשר מגיעות לו. "התובע יוסיף ויטען, כי משבחר לעמוד על זכויותיו פעלה העירייה באופן משפיל ופוגעני תוך שהיא הורתה על פיטוריו לאלתר בראשית לצדדים שלישיים ועוד בטרם נמסרה לו הודעה על כך, ומקל וחומר מבלי שנתנה בידיו את זכותו לקיום ישיבת שימוע בה היה זכאי להעלות את התייחסותו לסיבת פיטוריו המבוקשת".

עוד על פי כתב התביעה, העירייה הלינה את שכרו עבור חודשים ספטמבר אוקטובר ומאחר והוא פוטר ללא כל התראה, יש לשלם לו שכר של חודש אחד פלוס הפרשי ריבית הצמדה כחוק. כמו כן, מאחר ולטענתו חלים יחסי עובד מעסיק, הוא זכאי לקבל מהעירייה זכויות סוציאליות אשר נמנעו ממנו במשך כל תקופת העסקתו וכן שכר עבור שעות נוספות, אשר לטענתו, לא שילמה לו העירייה מעולם.
תגובת העירייה: ״עיריית רעננה תלמד את כתב התביעה לכשיתקבל ותגיב בבית המשפט״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש הגזים הבחור..לא פחות ולא יותר תובע מיליון שקל..

  2. מתמצה בתחום

    תביעה חשובה וקלה, יש תקדימים, הוא ינצח בגדול!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר