חיים ברוידא, רונית וינטראוב צילום עזרא לוי, תומר נויברג

ברוידא ביטל העלאת ארנונה אוטומטית של 1.1 אחוז ב-2021. וינטראוב: זה מעט מידי

ברוידא אמר: "כשם שהבטחתי, אנו עושים ונעשה כל מאמץ להקל בעניין הארנונה". מנגד ממשיכה האופוזיציה לדרוש את מה שדרשה כבר לפני כשבוע: ביטול העלייה החריגה משנת 2019

פורסם בתאריך: 24.5.20 09:50

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, פרסם אמש שהחליט לבטל את עליית הארנונה האוטומטית למגורים לשנת 2021 בשיעור של 1.1% ולא לקבל את המלצת הממשלה לעליה אוטומטית. הדבר טעון אישור משרד הפנים. כזכור החודש דרשה חברת המוצעה ממרצ רונית וינטראוב לקיים ישיבת חירום של וועדת כספים, על מנת ליזום דיון להפחתה של הארנונה עוד השנה נוכח משבר הקורונה והמצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו רבים. בוינטראוב תמכו חברי המועצה אלי אלוש ויקי ודמני שאף תקף את ברוידא על רקע זה. חברי הקואליציה התנגדו להפחתה. ניר קריסטל למשל אמר שצריך קודם לכן לבדוק את התחזיות הכלכליות. "כפי שפורסם בעבר, קיבלנו ירושה לא פשוטה. גרעון משמעותי בתקציבי הפיתוח. התחייבויות כספיות ללא כיסוי בהחזרי השבחה. מערכת ארגונית וכלכלית מסורבלת ולא יעילה", כתב ברוידא.  "כפי שפרסמתי השבוע, גיבשנו בשנה האחרונה תוכנית התייעלות כלכלית וארגונית רחבת היקף, בהתקשרויות, ברכש, במכרזים, במנגנון העירוני, בצמצום הוצאות ליועצים למיניהם, בהסדרת הליכים תחרותיים, בחתירה להרחבת תמהיל הכנסות מעסקים אל מול תמהיל ההכנסות ממגורים. כשם שהבטחתי, אנו עושים ונעשה כל מאמץ להקל בעניין הארנונה". עוד הוא מציין בפוסט שלו שהארנונה לעסקים קיבלה מהממשלה הנחה של 25% מהתעריף השנתי או לחילופין פטור מלא מתשלום ל-3 חודשים. "לעומת זאת, משלמי הארנונה למגורים לא זכו להקלה דומה. לכן החלטתי להקל ולבטל את העלייה האוטומטית של הארנונה למגורים לתושבי העיר". ברוידא מוסיף שהשבוע בישיבת הנהלת הקואליציה, הוא יבקש לאשר את ביטול עליית הארנונה למגורים.
וינטראוב הגיבה: "מפברואר 19 אני מובילה מאבק בעליית הארנונה ברעננה והלחץ הניב ויתור של ברוידא על העלאה נוספת של 1.1% נוספים ב-2021, תודה, אבל זה מעט מידי. אנחנו ממשיכים לדרוש כ-4% הפחתה".

יקי ודמני הגיב: "לפני מספר ימים העלתה חברת המועצה רונית ויינטראוב את ההצעה לבטל את ההתייקרויות בארנונה שהיו בשנים 2019 ו-2020 ולהימנע מהתייקרות נוספת ב-2021. בהמשך ליוזמתה של רונית, בוועדת הכספים האחרונה העליתי הצעה "מרוככת" יותר – לבטל את העלייה החריגה ( 3.5%) משנת 2019 ולהימנע מעלייה ב-2021. מה לא הסבירו דוברי העירייה ש"ההצעה פופוליסטית" ש"אין כסף" שמדובר בצעד מנותק מהמציאות. וראה זה פלא, ראש העיר מכריז על מהלך שהוא יוביל לביטול עליית הארנונה ב-2021 בשעור של 1.1%. אנחנו לא נסתפק בביטול הזה שהיקפו כ 3.5 מיליון ש"ח "בלבד". יש מספיק בזבוזים בניהול העיר שאפשר לחסוך ולבטל את העלייה החריגה שהובלנו בסך 3.5% מ-1 אפריל 2020 לפי הצעתה של וינטראוב".

כזכור, בפברואר 2019 אושרה העלאת ארנונה בסך 3.9 אחוזים לאותה שנה שכללה העלאה חריגה של 3.5 אחוזים בנוסף לעדכון האוטומטי של משרד הפנים. ביוני 2019 אושר צו הארנונה לשנת 2020 שכלל את העדכון האוטומטי של משרד הפנים בשיעור של 2.58 אחוז. באופוזיציה טוענים עתה שלאור המצב והקטנת ההוצאות, ניתן להפחית את שיעור הארנונה ללא אישור משרד הפנים. בעירייה טענו שהנהגת העיר הנוכחית וחברי הקואליציה, מקבלים החלטות מתוך אחריות ציבורית, בהיוועצות עם ברי סמכאהבעולם הכלכלי, וההחלטה להעלות את הארנונה התקבלה בישיבת ועדת הכספים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר