דרורה כהן
דרורה כהן

תלונה על ניצול סמכות וניגוד עניינים נגד דרורה כהן שאומרת: "לא היו דברים מעולם"

מתנדבות טוענות כי כהן פעלה בניגוד עניינים כאשר ריכזה את וועדת המתנדבים והייתה רכזת יישובית של תכנית של"מ. מתנדבת התלוננה שביקשה ממנה לסייע בשיעורי אנגלית לבת משפחה וכן להתפקד לבית היהודי. כהן: "צר לי כי גורמים אינטרסנטים מנסים לפגוע בשמי הטוב"

פורסם בתאריך: 25.5.20 08:47

תלונה הוגשה למשטרת ישראל כנגד חברת מועצת העיר רעננה, דרורה כהן, על ידי שתי מתנדבות שהיו כפופות לה, על כך שהיא נמצאת לכאורה בניגוד עניינים. לטענתן, כהן נמצאת לכאורה בניגוד עניינים בשל תפקידה גם כחברת מועצת עיר ויו"ר וועדת מתנדבים וכן כרכזת יישובית של תכנית של"מ (שירות לאומי למבוגר) של החברה למתנ"סים. עוד מתלוננות המתנדבות, שכהן ניצלה לכאורה את סמכותה לרעה וביקשה עזרה בשיעורים פרטיים לבת משפחה וכן ביקשה מהמתנדבות להתפקד לבית היהודי (מדובר בבחירות 2013). המתנדבות אף הגישו תלונה לתנועה לאיכות השלטון בחודש מרץ 2019 ובו טענו לכאורה שכהן הסתירה מעיני העירייה ולא דיווחה כנדרש בחוק כי בזמן שהיא כיהנה כיו"ר וועדת מתנדבים פעלה גם בתפקיד רכזת יישובית של תנועת של"מ.

אחת המתנדבות טענה: "היא אמרה לי שאם אני רוצה להמשיך להתנדב ולהבטיח את תפקידה במועצת העיר, אני חייבת להתפקד לבית היהודי, דבר לו סירבתי כי זו לא האג'נדה שלי. באוקטובר 2018 פנינו לעמותת של"מ ואמרנו שיש בהתנהלות שלה ניגוד עניינים, שמצד אחד היא מייצגת את התנועה ומצד שני היא מרכזת את וועדת המתנדבים בעירייה, אך דבר לא השתנה. בשנת 2019 אחרי שפנינו גם לתנועה לאיכות השלטון והם ראו שהיא לא חתומה על הסדר ניגוד עניינים, הם פנו ליועצת המשפטית לעירייה ודרורה חתמה על תצהיר שבו היא מתחייבת לא לטפל בנושאים הנוגעים לתנועת של"מ".

מתנדבת אחרת טענה בתצהיר עליו חתמה בפני עורך דין: "בשיחה טלפונית שהתקיימה מספר שבועות אחרי תחילת ההתנדבות שלי, דרורה כהן לחצה עלי כי אשמש אסייע בהתנדבות באנגלית לבת משפחה שלה". אותה מתנדבת ציינה בתצהיר שקיבלה שיחת טלפון נוספת עם אותה בקשה".
כהן מסרה בתגובה: "לא היו דברים מעולם. כל חיי הבוגרים עסקתי בהתנדבות ובשליחות ציבורית. פעלתי ועשיתי למען האחר, למען הפיכת העיר למקום שיותר טוב לחיות בו, למען ערבות הדדית וראיית האוכלוסיות החלשות. בכל שנות פעילותי לא ביקשתי דבר לעצמי ועשיתי הכל מתוך רצון לתרום ולתת. צר לי כי גורמים אינטרסנטים מנסים להזיק לי ולפגוע בשמי הטוב".
מהמשטרה נמסר שהתלונה נבדקת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר