משכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית.הדמיה: עופר קפלנסקי אדריכלים.
משכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית.הדמיה: עופר קפלנסקי אדריכלים.

בניית משכן לצעירים בעלי מוגבלויות אמורה להתחיל ברעננה בתוך שלושה חודשים

הבית יכלול שלוש דירות, כל דירה תתנהל באופן עצמאי. המבנה ייבנה בסטנדרט גבוה ויונגש באופן מלא לאנשים עם מוגבלויות

פורסם בתאריך: 4.6.20 15:01

בתוך מספר חודשים, אמורה להתחיל ברעננה בנייתו משכן לצעירים בעלי מוגבלויות שכלית. הבניין יקום ברחוב הפרחים 9 ברעננה ומיועד לצעירים עם מוגבלויות קשות, אשר נשלחו בעבר אל מוסדות רחוקים ואל מחוץ לקהילה. לראשונה יזכו עם הקמת הבית, לגור ולהשתלב בקהילה בה גדלו.

על פי הפרסום באתר אינטרנט של עמותת בל"ב רעננה, הבית מתוכנן בהתאם לתפיסת הגורמים המקצועיים בתחום הדיור בקהילה לאוכלוסיות מיוחדות, ויכלול שלוש דירות. כל דירה תתנהל באופן עצמאי ותעניק לדייריה אווירה של בית חם ותומך. המבנה ייבנה בסטנדרט גבוה ויונגש באופן מלא לאנשים עם מוגבלויות. הוא יכלול שלוש קומות: שתי דירות בקומת הכניסה, דירה בקומה העליונה, ומרחבים ציבוריים בקומת הכניסה התחתונה.

הבית יבנה על מגרש של כ- 900 מ"ר ויוקם על קרקע שהוקצתה על ידי העירייה עוד בקדנציה הקודמת, בליווי ובסיוע הגורמים המקצועיים בתחום.  אוכלוסיית היעד היא צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית-נמוכה עד קשה וסיעודיים.

ראש העירייה חיים ברוידא: "גאה לבשר שאנו לקראת סיום הליך הקמתו של משכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית, כיאה לעיר שיודעת להכיל את כולם. הבית יבנה על שטח שהוקצא לטובת עמותת בל"ב רעננה, עוד בקדנציה הקודמת. עד כה הודרו אותם צעירים מהקהילה למוסדות סגורים. אנחנו ברעננה מסמנים שינוי כיוון. בשנה האחרונה היה לי חשוב לקדם את המיזם, להסיר חסמים ולהביאו לאישור מועצת העיר. כך נמנע מאותם צעירים ריחוק חברתי. נסייע להם להישאר קרוב למשפחותיהם ולקיים אורח חיים בתוך ובתמיכת הקהילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר