מצעד הגאווה ברעננה. צילום אור בוקר
מצעד הגאווה ברעננה יוני 2019. צילום אור בוקר

מדד הגאווה העירוני: רעננה עשירית מבין 29 רשויות. מצעד הגאווה יתקיים בחודש הבא

האגודה למען הלהט"ב בישראל בדקה את היחס של הרשויות לקהילה בפרמטרים שונים ופרסמה את הממצאים

פורסם בתאריך: 9.6.20 07:59

העיר רעננה מדורגת במקום ה-10 מתוך 29 רשויות שנבדקו, בדוח שהוציאה האגודה למען הלהט"ב בישראל, שבדקה את 'המדד העירוני הגאה'. האגודה בדקה איזו עירייה משקיעה הכי הרבה בקהילה הגאה ואת היחס של הרשות לקהילה. בדוח נמדדו רשויות מקומיות בהן יש עשייה למען הקהילה לפי חמישה קריטריונים שונים: תשתית, תרבות, נראות ותחושת בטחון, חינוך ורווחה. על פי המדד, הגיעה רעננה למקום ה-10, כשבמקום הראשון נמצאת תל אביב ובאחרון נהריה. עוד ברשימה: כפר סבא ממוקמת במקום החמישי, רמת שרון במקום השמיני והרצליה במקום ה-16.

בדוח נשאלו שאלות בתחומים שונים, החל מחינוך. נבדק האם יש קבוצה פעילה בעיר של ארגון איגי והאם התקיימו הכשרות צוותי החינוך בנושא נוער להט"ב בקהילה הדתית ובכלל. בתחום הרווחה, התבקשו בעירייה לענות האם יש עובדת סוציאלית פעילה בעיר שאחראית על תחום הלהט"ב והאם קיימים שירותים ברווחה עבור קבוצות שונות בקהילה. לצד זה התבקשה העירייה לענות על מגוון שאלות בנושא תשתיות ומבנה עירוני ובין היתר צוין שאין ברעננה עובד.ת מטעם העירייה אשר יעודו לרכז את תחום קהילת הלהט"ב בעיר באופן רוחבי. עוד צוין שסיעתו של ראש העירייה לא חתמה על "המצע הגאה" של האגודה טרם הבחירות המוניציפליות באוקטובר 2018.

בתוך כך נודע שמצעד הגאווה השני ברעננה יתקיים ביום שלישי ה-7.7.20 בהובלת תנועות ואירגוני הנוער ויתקיים בכפוף ובהתאם להוראות משרד הבריאות והמשטרה. פרטים נוספים יפורסמו בהמשך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר