הריון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
הריון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

האם התוכנית הייחודית ברעננה שמלווה נשים לאחר לידה חוזרת? העירייה מבטיחה שכן

תוכנית "החודש העשירי" הוקמה ברעננה בשנת 2017 תחת מועצת הנשים והופסקה לאור משבר הקורונה. עתה חוששות המתנדבות שהתוכנית לא תוחזר, אך בעירייה מבהירים שהיא תופעל מחדש תחת מדור הגיל הרך

פורסם בתאריך: 8.6.20 08:36

בשנת 2017 הוקמה ברעננה תוכנית "החודש העשירי", שמלווה ותומכת בהורים החל משלב ההיריון ועד שנה לאחר הלידה. התוכנית אשר נתנה מענה למעל 100 משפחות, נמצאת בימים אלה בסכנת סגירה, מאחר ולטענת פעילים ומתנדבים, נאמר להם שיש בעיה תקציבית לאור משבר הקורונה. לדברי המתנדבות, הן קיבלו בימים אלה הודעה להפסקת הקשר עם המשפחות בשלב זה והן מאוד מקוות שמדובר במשהו זמני ולא בביטול התוכנית. מנגד מבהירים בעירייה שהפעילות הופסקה בתקופת משבר הקורונה ותחזור לפעילות תחת המדור לגיל הרך. עד כה פעלה התוכנית תחת מועצת נשים.

"מדובר בתוכנית שהעלות שלה היא מזערית, לעומת מה שהיא מעניקה לתושבות", אומרת אחת המתנדבות, "ולכן אסור בשום פנים ואופן לסגור את התוכנית. היא מסייעת למשפחות רבות (רוב המשפחות לא מטופלות ברווחה) ומי שמפעילות אותה בשטח הן מתנדבות שמגיעות פעם בשבוע למשך כשעתיים ונמצאות בקשר עם המשפחה. המענה שאנחנו מעניקות, חוסך עבודה של העובדות הסוציאליות. ובמידה ובאמת יסגרו את התוכנית, ההורים רבים יישארו ללא מענה ויכולים להתפלל שברווחה יהיה להם זמן עבורם או לכל גורם אחר בעירייה".
בתוכנית יש מעל 40 מתנדבות וכן יש גם מתנדב אחד. כל המתנדבות הן אמהות בעצמן שעברו הכשרה אינטנסיבית ומקצועית ומלוות במהלך כל תקופת התנדבותן. יעל רוזנבוים, מתנדבת בתוכנית ויועצת הנקה: "מדובר בתוכנית שלא פעם מצילה חיים. נתקלנו בלא מעט מיקרים של נשים שילדו והיו במצוקה אישית מאוד גדולה, לעיתים היה צורך לערב את הרווחה כשהדברים היו אקוטיים. מחמם את הלב לראות אושר של אמא לאחר לידה, שקיבלה תמיכה, הכלה ואמפטיה, ונמצאת במצב טוב, כך שהיא פנויה לטפל בתינוק ובמשפחה".
תגובת העירייה: "פעילות התכנית הופסקה בתקופת משבר הקורונה, ומכאן גם עבודת המתנדבות. האיסורים והמגבלות של משרד הבריאות לא אפשרו את קיום התוכנית והמפגשים הפרונטליים של המתנדבות והיולדות. בימים אלו התוכנית חוזרת לפעול ולתת מענה ליולדות במתכונת הנדרשת תחת המדור לגיל הרך".

להצטרפות לתוכנית, מדור הגיל הרך: 09-7610482


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר