הצוער אריה ישראל גרוס מרעננה מסיים קורס קציני שריון. צילום דובר צה"ל

"להיות יהודי בארץ ישראל זו זכות" | אריה גרוס מרעננה, חייל בודד, סיים קורס קציני שריון

אריה ישראל גרוס מרעננה הוא חייל בודד שהגיע לבד מצרפת כדי לשרת בצה"ל. "בזכותי אחי הצעיר רוצה מאוד לעלות לארץ ולשרת ביחידה קרבית בצה"ל", הוא מספר

פורסם בתאריך: 1.7.20 16:46

ביום רביעי הסתיים קורס קציני השריון בבה"ד 1. בין מסיימי הקורס היה אריה ישראל גרוס מרעננה. גרוס נולד וגדל בצרפת, שם גם מתגוררת משפחתו. הוא בארץ כחייל בודד והוא גם החייל הראשון שהתגייס במשפחתו לצה"ל. לגרוס שלושה אחים והוא משמש כמודל לחיקוי לאחיו הקטן בן ה-15 שבעוד כמה שנים עתיד להתגייס לצבא ההגנה לישראל. "בזכותי אחי הצעיר רוצה מאוד לעלות לארץ ולשרת ביחידה קרבית בצה"ל", הוא מספר.

עד החטיבה למד גרוס בבית ספר יהודי ולאחר מכן עבר לבית ספר בינלאומי בו היה היהודי היחיד. בנוסף התנדב בצופים של צרפת. לאחר הגיוס, הגיע למחווה אלון, שם פגש במפקד שלו, יונתן גנאור, שהפך לדמות משמעותית ומעין אח גדול מבחינתו. "המפקד שלי, שריונר לשעבר, שכנע אותי וחייל נוסף להגיע אל החיל והוא נתן בי את מלוא האמון ועד היום הוא מלווה אותנו", הוא מספר.

הצוער אריה ישראל גרוס מרעננה עם משפחתו שמתגוררת בצרפת. צילום דובר צה"ל

גרוס עשה מסלול כוכבים, סיים את ההכשרה, משם יצא לקורס מט"קים ולאחר מכן יצא לקצונה. בעקבות הקורונה גרוס לא נפגש את משפחתו מעל לחצי שנה והם גם לא יכלו להגיע לטקס. את הרגע המרגש, הם חלקו איתו מרחוק.

"נולדתי וגדלתי בפריז ולקראת סיום התיכון הבנתי שאני רוצה לעלות לישראל ולהתגייס לצבא ולהגן על המדינה שלנו", הוא מספר. "למדתי שפה חדשה, נפרדתי מהחברים ומהמשפחה ועליתי לארץ. לא ידעתי כלום על הצבא ועל הארץ בכללי והייתי מאלה שמחפשים באתר של צה"ל איך מגיעים לכל מיני תפקידים שלא היה לי מושג מה הם אומרים. להיות או לא להיות לוחם? צריך לעשות גיבוש? עם מי אפשר לדבר? איך אני יכול לעשות סיווג ביטחוני? היו כל כך הרבה שאלות שבקושי ידעתי שצריך לשאול ואיך לענות. בסוף בחרתי והתעקשתי להגיע לשריון". גרוס, התגייס במחזור נובמבר 18. "זה היה מסלול ארוך ומפרך, שבו בניתי את עצמי שלב אחר שלב. חייל, לוחם, מפקיד, קצין וסוף סוף עכשיו אני הופך למ"מ טנקים".
לא היית רוצה להישאר בצרפת, במקום בו נולדת, עם המשפחה?
"ברור שיכולתי להישאר במקום הנוח. עם המשפחה, החברים, לצאת ללימודים ולהתחיל את החיים. אבל אני כבר יודע ששם זה לא המקום שלי ופה זה הבית שלי. להיות יהודי בארץ ישראל זו זכות, הזדמנות מדהימה להשפיע על הגורל של העם שלנו והמדינה שלנו, ולהיות לוחם – זה אחריות, להבין שבין אלה שהגנו לפניי ואלה שיגנו אחריי יש אותי, ואני חייב לעם שלי ולדורות של לוחמים לממש את האחריות הזאת, כשתורי מגיע להיות מגן ישראל".

הוא מציין שגם להיות קצין זו מבחינתו שליחות: "צריך לדעת להיות מספיק מקצועי כדי לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר שלה, ולהגן על הבית מכל איום שרק יבוא, ומצד שני לפקד על החיילים באופן מלא, להבין אותם, לדאוג להם ולהכין אותם להיות הלוחמים הכי טובים שהם יכולים להיות ואני מקווה להיות להם כמו אבא ואמא ומפקד".
הטקס נערך בנוכחות נשיא המדינה, ראובן ריבלין, והרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי. השנה בצל מגפת הקורונה, הטקס התקיים ללא משפחות הצוערים בקהל, ושודר בלייב מרחבת המסדרים. קורס קציני השריון נמשך כשבעה חודשים: שלושה חודשים של קורס קציני יבשה ועוד ארבעה חודשים של השלמה חיילית. במהלכו לומדים הצוערים לפקד על מחלקת טנקים בשיתוף פעולה הדוק עם יחידות שדה אחרות של צה"ל. בקורס לומדים גם ניווט, טקטיקות לחימה ברמה גבוהה, ועוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר