הפגנת העובדות הסוציאלית ברעננה. צילום מירב אבוקסיס

צפו בהפגנה בצומת רעננה | "מצב הרווחה הוא טרגדיה רב מימדית, שלנו ושל המטופלים"

עובדות ועובדים סוציאליים הפגינו היום בצומת רעננה ואליהם הצטרף גם ראש העירייה חיים ברוידא. "אפשר לומר שבינינו לבין הפונים לסיוע שלנו נמתח קו דק מבחינת המסוגלות הכלכלית", אמרה ל.י., עובדת סוציאלית בעירייה רעננה

פורסם בתאריך: 15.7.20 17:33

עובדות ועובדים סוציאליים הפגינו היום (רביעי)  בצומת רעננה כמו לאורך כל השבוע החולף, במחאה על תנאי העסקתם. היום הצטרף להפגנה גם ראש עיריית רעננה חיים ברוידא. העובדים הניפו שלטים עליהם נכתב 'הנשמה לרווחה', 'עוסים צדק', 'נלחמים על שירותי הרווחה", 'צריך להתעורר הבית מתפורר' ועוד. "ראש העיר הגיע לעצרת שלנו ונשא נאום הערכה לצוותים", ציינה ל.י, עובדת סוציאלית בעיריית רעננה. "הוא שיבח את עבודתנו לאורך כל השנה ובדגש על תקופת הקורונה ואמר שימשיך לתמוך בנו לאורך כל הדרך".

ברוידא אמר: "הגענו לכאן לומר לכם, שכולנו איתכם. אני נמצא בהרבה מאבקים שהתרחשו במדינת ישראל ואין שום ספק שמי שהם סיירת המטכ"ל של מדינת ישראל ונמצאים בתוך עומק הבעיות של תושבי המדינה, צריכים לקבל שכר ראוי ולהרגיש שהתרומה שלהם היא לא רק אישית וגם כלכלית ואי אפשר להמשיך לעבוד בנסיבות האלה, בצורה הזאת".


בשני שעבר 6.7 פתחו העובדות והעובדים הסוציאליים ברחבי הארץ וברעננה בשביתה ללא הגבלת זמן. השביתה כוללת את כלל העובדים כולל את השירותים החברתיים במשרדי הרווחה, החינוך והבריאות ברשויות המקומיות, בביטוח לאומי, בסיוע לבתי המשפט, בחקירות ילדים, ובפנימיות ועוד. הם טוענים שעומס העבוד גדול, השעות מרובות, לא פעם הם סובלים מאלימות פיזית ומילולית, קיימת שחיקה נפשית והשכר לא מכבד את העשייה שלהם. הם דורשים מהממשלה להיכנס איתם למשא ומתן על מנת לשפר את תנאיהם.
"אנחנו מטפלים במגוון רחב של מצוקות, החל מגיל לידה ועד גיל זקנה", מספרת ל.י. "אנחנו עובדות תחת העקרונות ההומניים הנשגבים ביותר, לנסות לעזור לאנשים לצאת ממעגל העוני, ליישם את עיקרון השוויון, לעודד השכלה ותעסוקה, לסייע למצות זכויות. כל עובדת סוציאלית שאני מכירה פועלת מתוך הבנה עמוקה של עיקרון השרירותיות והמקריות ושכל אדם חשוף לפגיעות, למצבי כאב, לסבל וכך גם אנחנו מתקרבות יותר למעגל העוני. אפשר לומר בינינו לבין הפונים לסיוע שלנו נמתח קו דק מבחינת המסוגלות הכלכלית והיכולת להשתכר ממשרה אחת מלאה. במובן הזה, גם נסיבות השכר והשחיקה לאורך השנים וגם העבודה בצד קו העוני, יחד עם הליווי של הפונים, שוחקות אותנו בכל מיני מובנים. ואפשר לומר שמצב הרווחה הוא טרגדיה רב ממדית בינינו לבין הפונים שלנו, של השירות והטיפול הדל".

צילום מירב אבוקסיס

מה אתן רוצות להשיג?
"המטרה היא לספק תנאים טובים, שהשירות לא יהיה רעוע ושיהיה יציב וממושך, מאחר ולא מעט עובדות סוציאליות נושרות מהמקצוע. זה תחום שקשה להחזיק בו לאורך שנים והשכר לא מפצה על העומס הנפשי, על הצורך להיות זמינה רוב שעות היממה, על הצורך לקבל טיפול בעקבות המקרים בהם אנחנו מטפלים. בנוסף, צריך לרדד את מספר התיקים כדי להעמיק את הטיפול, הליווי וההתייחסות בכל מטופל ומטופל. צריך שכר שעונה על כל המורכבות הנפשית שכרוכה במקצוע העבודה הסוציאלית ושהמערכת תהיה יותר אמפטית למצבים של עוני שהולך ומתרחב".

הפגנת העובדות הסוציאליות ברעננה. צילום עפרה ליכטנריט

צילום מירב אבוקסיס

ועכשיו כשאתן שובתות, מה עם המטופלים שלכם?
"כמו שציינתי, בעיני זו טרגדיה רב ממדית גם של המטופלים שלנו וגם שלנו. תקופת הקיץ היא תקופה עמוסה במקרי רווחה וזה לצד התארגנות החזרה ללימודים. יש לנו רגשות אשם קשים שהשארנו אנשים לצד הדרך ויש מקרי חירום שאסור היה לנו לענות להם וזה מאוד קשה לשני הצדדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורטל

    בהצלחה לעובדות הסוציאליות, בצר לי אחרי משבר נזקקתי לסיוע. פגשתי עובדת שסייעה לי רבות
    תודה מקרב לב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר