מבשלים יחד- אורי זנקו, זהבה לנדמן, רום גולן
מבשלים יחד- אורי זנקו, זהבה לנדמן, רום גולן

פרויקט חדש: רעננים מבשלים לרעננים. אתם מוזמנים להצטרף

מיזם חדש של שלושה תושבים בו משפחות מרעננה יבשלו למשפחות מעוטות יכולת, לקשישים, ולחיילים בודדים. בתוך 24 שעות הצטרפו כבר עשרות

פורסם בתאריך: 20.7.20 10:13

משבר הקורונה מחייב את כולם לחשוב מחוץ לקופסא ולהסתכל גם על האחרים. קבוצה של תושבים מרעננה החליטו להקים את פרויקט "רעננים מבשלים לרעננים״. הרעיון מאוד פשוט: כל משפחה שמבשלת ארוחה לשישי, או ארוחה רגילה באמצע השבוע, דואגת להגדיל קצת את מספר המנות והמנות הנוספות מועברות לאחד השכנים, לקשישים, למעוטי יכולת, לחיילים בודדים או לכל אחד שאין לו מי שידאג לו בימים הללו.
את הפרויקט יזמו אורי זנקו, זהבה לנדמן ורום גולן. השלושה הם פעילים במטה 'יש עתיד' ברעננה. "הפרויקט נולד מיוזמות שראינו בבת ים ובראשון לציון והבנו שבתקופה הנוכחית הוא יכול להתאים גם לרעננה", מספרת זהבה לנדמן. "החלטנו לאמץ את הפרויקט ויצרנו פורמט של טופס הרשמה. נכון ליום ראשון בערב השבוע נרשמו למעלה מ- 40 אנשים שרוצים לבשל למשפחות אחרות או לבודדים. את רשימת האנשים או המשפחות אליהם נעביר את הבישולים נקבל מגורמים מהרווחה. אנחנו נשדך בין אלו שיבשלו לאלו שיקבלו את המזון.

לנדמן מבקשת להדגיש שלא מדובר רק בנסיבות סוציו אקונומיות, וגם משפחות שנמצאות בבידוד ואין מי שיבשל להן, מוזמנות לקבל ארוחה חמה. "המטרה לנסות ליצור קשר קבוע בין המבשל למשפחה על מנת ליצור חיבור קבוע. כך, גם בגלל הקורונה, כמה שפחות ידיים יהיו מעורבות בכל קשר כזה. כמובן שניתן לבשל גם באופן חד פעמי, לא חייבים לבשל באופן קבוע. אנחנו מעדיפים שהאוכל יועבר ישירות מהמבושל למשפחה, במידת הצורך יש לנו גם מי שישנע את הארוחות".

אורי זנקו מוסיף: "יש הענות מאוד יפה, ממש מדהימה, מבחינת תושבים יש לנו עשרות פונים וגם מבחינת העירייה והרווחה יש רצון אמיתי לשתף איתנו פעולה".

רום גולן אמר: ״דווקא בגלל כל בלאגן בכל מה שקשור למענקים והפיצויים היה לנו חשוב ליזום פרויקט פשוט שבאמת כל אחד ואחת שרוצים יכולים להצטרף אליו. בסוף, אין תחליף לארוחה חמה וטעימה בסוף היום או בסוף השבוע ואני מקווה ומאמין שנצליח להגיע לכמה שיותר אנשים שבאמת צריכים ומחכים לארוחה הזאת".
המטרה שלהם היא שמידי שבוע עד יום שלישי, הם יידעו מי המשפחות שמעוניינות לבשל על מנת שיוכלו להעביר מידע כגון צרכים קולינריים, כשרות, צמחונות / טבעונות וכמויות. "קיבלנו את תמיכת העירייה וראש העירייה שמקשרים אותנו לגורמים בעירייה", אומרת לנדמן.
מעוניינים להצטרף? לפרטים נוספים/ שאלות/ התנדבות בהסעה ומסירת הארוחות/ רישום פרטים של אדם או משפחה נזקקת אפשר לפנות למייל [email protected] או בשליחת הודעה ווטסאפ לרכז הפרויקט: אורי זנקו – 054-8312161.

להסבר המלא על הפרויקט ולהרשמה כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר