יואב פינצ'ובסקי. צילום דובר צהל

"החטיבה שלנו צעירה ולא תמיד שומעים עליה" | טור מיוחד של סגן יואב פינצ'ובסקי מרעננה

פינצ'ובסקי, קצין בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף, מסביר למה עדיין לא שמעתם על החטיבה בה הוא משרת ומדוע התפקיד של החטיבה הרבה יותר משמעותי ממה שחושבים

פורסם בתאריך: 21.8.20 08:51

אני יואב פינצ'ובסקי, בן 21 מרעננה. התגייסתי לחטיבת החילוץ של פיקוד העורף, גדוד תבור. עברתי מסלול של שבעה חודשים בבא"ח העורף בזיקים. חוויתי חוויות, הכרתי חברים לחיים ולמדתי הרבה על החטיבה שלי.

ההכשרה כללה בין היתר שבועות קליעה, חילוץ, אב"כ, שדאות ולש"ב כהכנה לייעוד לוחמי החטיבה בשירות הסדיר. בסוף המסלול עליתי לתעסוקה מבצעית בגזרת ג'נין.

לא תמיד יודעים אבל לוחמי החטיבה בשירות הסדיר במצב של שגרה תופסים קווים מבצעיים במקומות כמו ג'נין, שכם, חברון, בית לחם ורמאללה ומבצעים שם מעצרים ופעילויות נוספות. במצבי חירום מוקפצים הלוחמים לאירועי הרס ולסיוע אזרחי כמו בתקופה הנוכחית, קורונה.

אחרי תקופה בגדוד בתוך מרחב איו"ש יצאתי לקורס מ"כים. הקורס ביגר אותי, הקנה לי ערכים, פיתח אותי ונתן לי להבין דברים על הצבא. שובצתי כמפקד טירונים וזו ללא ספק החוויה הכי טובה שלי מהשירות עד עכשיו. העובדה שהיה לי חלק בבניית לוחמים בחטיבה, הטמעת ערכים וגאוות יחידה היא דבר עצום מבחינתי.

לאחר התפקיד, יצאתי לקורס קצינים בבה"ד 1 ומשם להשלמה החיילית, תקופה משמעותית לכל מ"מ בחטיבה. בהשלמה הבנתי כמה שהחטיבה שלנו מיוחדת, החטיבה היחידה בצבא שבהגדרתה היא מצילת חיים. הבנתי איזה תפקיד חשוב היא ממלאת גם בשגרה וגם בחירום וכמה שאני שמח לשרת בה, ולהיות בה מפקד מחלקה.

אם לפני הגיוס היו אומרים לי שאני מתגייס לכאן, לא בטוח שהייתי שמח כמו שאני היום, כי החטיבה שלנו צעירה ולא תמיד שומעים עליה מכל ההיבטים. עכשיו, אחרי שאני כבר נמצא כאן תקופה, אני יכול להגיד שאין שמח ממני להיות חלק מהחטיבה הזו. חטיבה יחידה מסוגה בצבא, בעלת מטרה כל כך חשובה.

אני פונה אל המלש"בים ששובצו לחטיבה שלנו: מלש"בים יקרים, תהיו שמחים שהגעתם לחטיבה. אתם הולכים לחוות חוויות מעצבות. תיהיו בטוחים שהשירות שלכם הולך להיות מגוון, מלמד, מאתגר וכיף.

ברוכים הבאים למשפחה הכתומה! המון בהצלחה!


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר