יונתן רוזנפלד. צילום פרטי
יונתן רוזנפלד. צילום פרטי

עם ג'יפ, עם אופניים, במחסום ובניידת: משטרת רעננה מחפשת מתנדבים

בנקודת המשטרה ברעננה יש 70 מתנדבים, אבל זקוקים שם להרבה יותר. "המתנדב הוא מכפיל כוח משמעותי בשמירה על החוק ועל העיר", אומר רכז המתנדבים במשטרת רעננה, רב סמל בכיר יונתן רוזנפלד

פורסם בתאריך: 6.9.20 08:45

נקודת המשטרה ברעננה מגייסת בימים אלה מתנדבים נוספים ליחידות שונות, כמו סיור, תנועה, אופניים, וליחידת הג'יפים שמוקמת עתה מחדש. כיום בנקודת השיטור ברעננה יש כ-70 מתנדבים. 22 מהם מתנדבים ביחידת התנועה והשאר ביחידות סיור. "רוב המתנדבים שאותם אני מכיר פועלים מתוך צורך קיים ומתוך אחריות חברתית מבלי לצפות לתגמול, אלא מתוך אלטרואיזם טהור", אומר רכז המתנדבים במשטרת רעננה, רב סמל בכיר יונתן רוזנפלד.
רוזנפלד מציין שיש כאמור כמה מסלולי התנדבות. "ההתנדבות בחידת התנועה מכפילה את הכוח של המשטרה ויש לכך משמעות גדולה במיוחד כשאנחנו רואים את מצב הקטל בכבישים", אומר רוזנפלד, "המתנדבים מהווים כוח משמעותי בלחימה העיקשת בתאונת הדרכים".

עוד הוא מציין שיחידת הסיור פועלת 24/7 ונותנת מענה לקריאת מוקד ולאירועי סיור יוזמים, והמתנדבים בה מחויבים לתת לפחות שבע שעות בחודש והם עזר משמעותי לשוטר. ניתן להתנדב ליחדת הסיור במסלול אבטחה, שם ההתנדבות היא של ארבע שעות חודשיות. רוזנפלד מסביר: "מתנדבי האבטחה הם מתנדבים שמאוד עסוקים ביום יום, אך רואים בתרומה לקהילה בשילוב של שמירה על הבית ערך עליון. שעות ההתנדבות שלהם שונות משאר היחידות, הם רשאים להתנדב ארבע שעות בחודש".
בימים אלה מוקמת כאמור מחדש יחידת הג'יפים, עליה מספר רוזנפלד: "מדובר ביחידה העוסקת בהצלת חיי אדם, איתור נעדרים, והקפצות מבצעיות בהן זקוקים לרכבי שטח". הוא מדגיש שההתנדבות היא עם רכבי 4X4 אישיים.
עוד הוא מוסיף שהם זקוקים למתנדבים גם ביחידת האופניים שעושים סיורים, וכן יש את יחידת הנוער, אליה מתגייסים תלמידי כיתות י' ומעלה כחלק ממסלול תנוער הנוער "שחקים". בני הנוער משתתפים בפעילות הסיורים, לוקחים חלק במחסומים, מחלקים מסכות ומסבירים על חשיבות השמירה על הנחיות הקורונה, מקיימים פעילות הסברה לילדים צעירים במועדוניות על זהירות בדרכים ועוד.
רוזנפלד מדבר על היתרונות הרבים שיש להתנדבות: "המתנדב תורם מזמנו למען האחר והחברה ללא תמורה כספית מתוך מקום ורצון להפוך את העולם בו הוא חי לעולם טוב יותר. מעבר לכך המתנדב הוא מכפיל כוח בשמירה על החוק ועל העיר, המתנדב שומר על הבית שלו, על השכונה שבה הוא גר וככל שיש יותר מתנדבים במשמר האזרחי כך ניתן יהיה להוציא יותר סיורים, להיות יותר נוכחים ובולטים ולתת תחושת ביטחון לתושבי העיר".
איך הקשר של המתנדבים עם תחנת משטרת כפר סבא ונקודת השיטור ברעננה?
"מדובר על קשר חם ואוהב. המתנדבים הם חלק מהמערכת. בשיחות שאני מקיים איתם בנושאי היום אני שומע מגרונם את הכאב העמוק כאשר שוטר כזה או אחר הופך להיות שק חבטות חברתי. הם משתתפים איתנו בהרמת כוס לחג, בשמחות, גם בטוב וגם ברע, למעשה קשרנו את גורלנו יחדיו. ברגע שמתנדב לובש את המדים ונוהג בניידת משטרה הוא למעשה שוטר ככל שוטר עם הזכויות והחובות".
רוזנפלד מציין שתנאי הסף לקבלה הם מעל גיל 18, ללא עבר פלילי, מעבר ועדת קבלה, בדיקת סיווג ביטחוני וכמובן בריאות תקינה, וכל זה בכפוף לאישור המשטרה. מועמדים מתאימים ישובצו להכשרה שתסמיך אותם להשתתף בפעילות שיטור מבצעית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ליונתן רוזנפלד – 0506276753.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר