סגן עמרי ויצמן. צילום דובר צהל

מרגש: קבלו את החובל הטרי מרעננה, סגן עמרי ויצמן

"תמיד רציתי לעשות שירות צבאי משמעותי ולתת כמה שיותר מעצמי למען הגנת המדינה", הוא אומר, "והחיבור בין ים, פיקוד ושירות משמעותי מהווים עבורי שלישייה מנצחת"

פורסם בתאריך: 9.9.20 12:49

קבלו אותו, את סגן עמרי ויצמן מרעננה, בן 21 שסיים בהצלחה את קורס חובלים הקשה הויוקרתי, מחזור 141. ויצמן הוא אחד מ-37 חיילים שסיימו את המחזור הזה של הקורס. סגן ויצמן למד בתיכון אביב והוא בן לאביאל ושרון ואח לעידן ומתן. הוא סיים את הקורס במגמת שיט וישרת על ספינת הטילים מדגם סער 4.5 אח"י תרשיש. "תמיד רציתי לעשות שירות צבאי משמעותי מעבר למצופה ולתת כמה שיותר מעצמי למען הגנת המדינה", הוא אומר, "והחיבור בין ים, פיקוד ושירות משמעותי מהווים עבורי שלישייה מנצחת לשירות שחלמתי".
קורס חובלים הוא אחד הקורסים הארוכים בצבא והוא אורך כשנתיים וארבעה חודשים, שבסופם הצוערים הופכים להיות קצינים לוחמים ומפקדים בכלי השיט של זרוע הים. הקורס מקנה לבוגרים דרגות קצונה, רשיון משיט 30, תואר אקדמאי במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה וניסיון פיקוד של חמש שנים "במהלך הקורס, אנחנו בונים את דמות המפקד שאנחנו רוצים להיות עבור החיילים שלנו ואני מצפה מעצמי להיות מפקד ראוי ללוחמים שלי, להוות עבורם כתף ואוזן בכל עניין. אני שואף להקפיד על מקצועיות ולשמור על המבצעיות והמוכנות של הצוות שלי בשגרה ובחירום".
איזה אתגרים וקשיים היו במהלך הקורס?
"אתגר שהיה לי במהלך הקורס היה בימ"פ (ימאות ופיקוד) בו סגרתי 42 ימים ברצף, שזה בעצם יותר מחצי שלב בקורס מבלי להיות בבית. הדרך שלי להתמודד עם זה הייתה כל פעם להתמקד במשימות שהיו לי באותו יום לנסות לצלוח אותן על הצד הטוב ביותר״.
ורגע מיוחד שאתה זוכר ממהלך הקורס?
"אני לא אשכח את הרגע בו הגענו לסיום ההפלגה המסכמת ימ"פ (טירונות יחידה). נכנסו עם סירות גומי למרינה של הבסיס אחרי מסע מעייף וקשה, וכל המחזורים הבוגרים יותר קיבלו אותנו שם במים עם המשפחות. מאוד התרגשתי. זכיתי בקורס לפגוש ולהכיר אנשים טובים עם לב רחב שהיו שם בשבילי בכל רגע ומצב. אני מסיים את הקורס עם חברים לכל החיים ומאוד חשוב לי לאורך כל הדרך לזכור את המטרה שלשמה התגייסתי לקורס, והיא להגן על המדינה בכל מחיר ולשמור על הביטחון של התושבים כדי שיוכלו לחגוג יחד את החגים בשקט ובשלווה בשנה הזאת ובשנים שיבואו אחריה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר