רפי נוסבאום. צילום מתוך עמוד הפייסבוק
רפי נוסבאום. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

חזר לייצר גלידה: בגיל 71 הקורונה חייבה את רפי נוסבאום לחשב מסלול מחדש | צפו בסרטון

כשרפי נוסבאום עלה מאיטליה לרעננה, הוא עשה את מה שלמד במילאנו: פתח גלידריה. בהמשך עבד במשך שנים בייעוץ לגלידריות, אבל משבר הקורונה הכריח אותו לחזור אל המקורות. ויש גם סרטון הדגמה

פורסם בתאריך: 11.9.20 08:47

תקופת הקורונה ובעיות הפרנסה שנוצרו בעבקות המשבר, הובילו את רפי נוסבאום (71), תושב רעננה בהווה ותושב מילאנו באיטליה בעבר, לחשב מסלול מחדש. במשך שנים רבות ייצר נוסבאום גלידה איטלקית בטעמים ייחודיים. לפני מספר שנים, החליף את ייצור הגלידה, בייעוץ והכוונה לגלידריות ולעסקים פרטיים. בחודשים האחרונים, לאור הירידה בעבודה, החליט לחזור לייצר את מה שהוא יודע יותר מכל, גלידות איטלקיות בטעם של עוד תחת המותג  Raffi'S Gelato.

"אני עליתי לישראל בשנת 1985 מאיטליה ישר למרכז קליטה ברעננה", הוא מספר השבוע. "לקראת שנות ה-90 התחלתי לייצר לראשונה בארץ גלידות איטלקיות, אחרי שעבדתי באיטליה בהכנת גלידה. החנות הראשונה שלי הייתה בנחלת בנימין בתל אביב, אותה סגרתי לקראת שנת 2005 כשהתחילה האינתיפאדה ואנשים פחות יצאו וקנו גלידה. המשכתי לייצר גלידה ושיווקתי למלונות ולמסעדות, על פי מתכון ייחודי שלי. זהו מתכון שעד היום לא מעט אנשים מייצרים איתו גלידות".

אחרי מספר שנים, הוא החליט כאמור להפסיק עם הייצור ועבר לייעוץ והדרכה. רפי מספר: "לפני מספר שנים עזבתי את הייצור ועכשיו חזרתי בחזרה, כי מעבר לזה שצריך להתפרנס, אני אוהב את העשייה ואנשים אוהבים את הטעמים של הגלידה שלי. היום אני מייצר בדיוק כמו שייצרתי לפני 20 שנה".
בחודש מאי בעקבות ההשלכות של משבר הקורונה עליו, התחיל לנסות לחזור לייצור. הוא ייצר כמה טעמים והחל לשווק לחברים שיש להם גלידריות. "עשיתי כמה טעמים וזה התפתח לעוד ועוד טעמים. מצאתי מקום נחמד שבו אני יכול לייצר את הגלידה שלי וקיבלתי את כל האישורים ועכשיו אני משווק אותן לציבור הרחב", הוא מספר. "אני עושה גלידה איטלקית אמיתית וטבעית לחלוטין והיא מלאה אנרגיות חיוביות. יש לי כרגע כ-20 טעמים וכל שבוע אני מוסיף עוד שני טעמים חדשים".

רפי נוסבאום. צילום פרטי

רפי נוסבאום. צילום פרטי

את הגלידות מזמינים מראש ומקבלים עד בית הלקוח. "לפעמים אנשים מחכים גם שבועיים שאני אביא להם את הגלידה ומאוד מחמיאים לטעמים. כל מי שאוכל את הגלידה שלי, נזכר בגלידות שאכל באיטליה. הגלידה שלי מיוצרת מחומרי גלם איכותיים מאוד, מחלב טרי, שמנת מתוקה טרייה וכל חומרי הגלם טבעיים וללא חומרים משמרים", הוא אומר ומסביר שכל גלידה נארזת במיכל של 350 גרם, טעם אחד בכל מארז.
לפני כמספר שבועות, העלה נוסבאום פוסט בפייסבוק והזמין את הציבור להזמין מהגלידות. מאז, הוא מספר,הוא מקבל הזמנות רבות. "אני מקבל הרבה פרגון ואהבה וזה מרגש אותי כל פעם מחדש", הוא מספר.
מה ההבדל בטעם בין הגלידות האיטלקיות לישראליות?
"קשה להסביר זאת, צריך לטעום בשביל להבין. אני נולדתי וגדלתי באיטליה והטעם אצלי נמצא תמיד בתוך הראש והפה. הטעמים של מילאנו, ונציה ורומא. כשאני מגיע לטעם שאני רוצה, אני יודע".

לארץ עלה נוסבאום בגלל ציונות: "אני עליתי לישראל בגיל 36 עם המשפחה מתוך ציונות, רציתי להביא את המשפחה לגור בישראל", הוא אומר.
עד מתי תייצר גלידה?
"אני אמשיך לעבוד לפחות עד גיל 80, כל עוד אנשים יאכלו את הגלידה שלי, אני אמשיך לייצר ואביא להם את זה עד הבית".

דף הפייסבוק של רפי: Raffi'S Gelato


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר