נועה ואמיר פרוימן

החנויות שנסגרו ברעננה, המשפחות שמבקשות סיוע: ראיון עם נועה ואמיר פוירמן

הפרויקט הקרוב של סיירת התיקונים הרעננית אותה מובילים בני הזוג פוירמן הוא בניית סוכות למשפחות נזקקות, לתושבים מבוגרים ולבעלי מוגבלויות. אבל זו לא הפעילות היחידה של הסיירת ושל היו"רים של להב רעננה. ראיון

פורסם בתאריך: 25.9.20 08:22

זו השנה השנייה שסיירת התיקונים של רעננה מסייעת בבניית סוכות לבני הגיל השלישי, לאימהות חד הוריות ולבעלי מוגבלויות, בשיתוף תלמידי קריית החינוך אמי"ת חברה ומשפט כפר בתיה ובית הספר מגד. אבל הסוכות הן רק חלק קטן מפעילות הסיירת אותה מובילים בני הזוג הרעננים נועה ואמיר פוירמן. בשיחה עם צומת השרון הם מספרים על המתנדבים הרבים, על מצב העסקים, ועל הפניות הרבות שהם מקבלים בנושאים שונים.

"הפניות לא מפסיקות להגיע אלינו", מספר לנו אמיר פוירמן, "ביום עבודה אני מקבל בממוצע חמש פניות חדשות וכל הזמן יש עוד ועוד פניות, יש לנו כל הזמן פרוייקטים חברתיים ולכן אנחנו תמיד זקוקים לידיים מתנדבות. מבחינתנו כל אחד יכול להתנדב רק צריך רצון".
כמה מתנדבים יש לכם?
"יש לנו יש קרוב ל- 200 מתנדבים בעיר, שמתוכם כ-60 מתנדבים קבועים במגוון תחומים, בסיירת תיקונים, ביחידת המחשוב, בסוכות ובכל מה שצריך".
ומי הפונים אליכם בבקשות לסיוע?
"בעיקר, קשישים ואימהות חד הוריות ובתקופה הזו יש לנו גם משפחות שלא היו מוכרות לגורמים הרלוונטיים ועכשיו בעקבות הקורונה הם פוטרו או יצאו לחל"ת. לדוגמא פנתה אלי אם יחידנית עם שני ילדים שאמרה לי שבדרך כלל מי שעוזר לה זה אביה, אבל בגלל הסגר והוא אדם מבוגר, היא זקוקה לעזרתנו בתיקון ידית שנשברה. לצד זה, בימים אלה אנחנו מקבלים הרבה פניות לתיקון מחשבים, מצלמות שלא מתחברות, מיקרופונים שלא עובדים ופתחנו קו סיוע מרחוק. אנחנו מתחברים מרחוק ומנסים לתקן את התקלה בזמן אמת".
נועה אומרת בחיוך: "אנחנו נמצאים ביחד 24/7, הסיירת היא יותר של אמיר, אבל אני עוזרת בכל מה שצריך ומסייעת יותר מהצד".
לזוג ארבע בנות, הקטנה בת שנה וחצי, הגדולה בת שמונה. לצד העבודה בעסק הפרטי שלהם – שיווק ופרסום ודיגיטלי, נועה גם מתנדבת בוועדי ההורים בגן ובבתי הספר. "בתקופה הזו ניתן לראות שיש עליה מאוד משמעותית במיוחד בקרב משפחות חד הוריות שלא מוכרות לרווחה", היא אומרת. "המשפחות זקוקות בעיקר למחשבים, כי הילדים לומדים באותן שעות ואנחנו מנסים לסייע כמה שניתן. הפניות הן תמיד יותר ממה שאנחנו יכולים לספק, אבל כרגע לשמחתי עדיין לא אמרנו לא לאף אחד, מקסימום זה לוקח קצת יותר זמן. בנוסף יש יותר פניות של קשישים וניצולי שואה. יש קשישים שפונים אלינו ואומרים לנו שהם מוכנים לשלם, אבל שיגיע מישהו מהסיירת, כי הם לא רוצים להכניס אדם זר הביתה וכמובן שהסיירת מגיעה ולא גובה תשלום".

בונים סוכה.צילום באדיבות סיירת תיקונים

# # #
כאמור, בימים אלה עסוקה הסיירת בבניית סוכות למשפחות שזקוקות לסיוע. "כרגע יש לנו 12 משפחות שזקוקות לעזרתנו בבניית סוכות ורוב הסוכות ייבנו על ידי המתנדבים שלנו לאחר כיפור בשבוע הבא" מסביר אמיר שמציין שהשנה בגלל הקורונה שיתוף פעולה עם בתי הספר הוא שונה. "תלמידי בית הספר מגד הכינו יחד עם צוות בית הספר את הקישוטים והשנה לא יתלו אותם, אלא נעביר אותם למשפחות. גם תלמידי אמית חברה ומשפט, לא יוכלו להגיע לבתים כי בית הספר סגור וועד ההורים לקח יוזמה ויגיעו משפחות גרעיניות להתקין את הסוכות בבתים של המשפחות".

צוות המורות של בית הספר היסודי מגד.צילום באדיבות סיירת תיקונים

צילום באדיבות סיירת תיקונים

לצד היותם מפעילי סיירת התיקונים של רעננה, אמיר ונועה חברים בלהב רעננה ומחוז מרכז – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. אמיר יו"ר להב רעננה ונועה יו"ר משותף. "לצערי, התקופה הזו נוגעת כמעט בכולם", מספר אמיר, "עצוב לי שאפשר לסגור מקורות פרנסה של הרבה אנשים מבלי לבנות תוכנית של יציאה מהמשבר. אני מסתובב ברחובות של רעננה ורואה כמויות גדולות של חנויות שנסגרו ומוצעות להשכרה. אני נתקלתי בכעשר, אבל יש הרבה יותר. אני שומע קולגות שלי מהעיר שביום אחד הם נאלצים לסגור את החנות ולנסות לשנות את אופן הפעילות שלהם, כמו למשל חנות לכלי כתיבה שנאלצה לסגור ולהתחיל לעבור למשלוחים ולהקים אתר אינטרנט. ההצעה שלי לכולם היא לנסות ללמוד ולהסתדר עם המצב החדש, להמציא את עצמך ולראות איך עוברים לפורמט דיגיטלי ומשלוחים. הקורונה תישאר איתנו עוד הרבה זמן ובשביל לשרוד, צריך לשחק לפי הכללים החדשים".

נועה מוסיפה: "המצב לא טוב אצל כולם. יש לנו חברים שפתאום אין להם עבודה והוצאו לחל"ת. חשוב להבין שזה לא באחריות העירייה, אלא המדינה והממשלה צריכים לתת את תשומת הלב לכך, כי אם לא יהיו בעלי עסקים, לא יהיו שכירים, זה הולך יד ביד. המדינה, צריכה לעצור ולחשוב איך היא מקדמת את העצמאים ומפצה אותם ורק אחרי שהמשבר יסתיים, להתחשבן איתם".
אתה רואה אופק חיובי?
אמיר: "לצערי כרגע אני לא רואה אופק חיובי מאחר ואין שום תוכנית. לדעתי הדבר הנכון זה להמשיך להפעיל את המשק במשלוחים ולאפשר לעסקים פרטיים להמשיך לעבוד ולדאוג שהפקחים יסתובבו ברחובות ובבנייני משרדים ויבצעו את האכיפה. הבעיה שיש חוקים ואין אכיפה ואז כל אחד עושה מה שהוא רוצה ומגיעים ל-8,000 נדבקים ביום. וצריך כמובן שהמנהיגים שלנו ייתנו דוגמא אישית ואז נצא מהקורונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר