חיים ויהודית ושדי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
חיים ויהודית ושדי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

"הוא הכין מאות ילדים לבר מצווה". יקיר העיר רעננה, חיים ושדי, הלך לעולמו בגיל 101

"מפעל החיים של סבא שלי, חוץ מזה שהוא היה המורי, היה לימוד ילדים", מספר הנכד גלעד ושדי. "למעלה מ-40 שנה ועד גיל 99 הוא לימד ילדים את טעמי המקרא"

פורסם בתאריך: 5.10.20 11:49

במוצ"ש הלך לעולמו בגיל 101 חיים ושדי, יקירי העיר רעננה לשנת 2008. ושדי עבר אירוע מוחי, למחרת ראש השנה. הוא אושפז בבית החולים מאיר וכעבור מספר ימים נפטר.

ושדי עלה לישראל בינואר 1944 מצנעא שבתימן. מסע העלייה שלו כלל הפלגה באונייה מעדן למצרים ומשם נסיעה ברכבת למחנה מעפילים עתלית. בהמשך עבר למחנה עולים קרית ים, שם התגורר כשלושה חודשים באוהל. משם עבר לגבעת חן והתגורר במקום עד שנת 1946, אז עברה המשפחה לשכונת פרץ שם גדלו ארבעה ילדיו. ב-1961 עברה המשפחה להתגורר ברחוב מכבי.
ושדי עבד בסילו התערובת במשך 40 שנה עד יציאתו לפנסיה במסגרת אגודה חקלאית עצמאית. מדי יום היה מסיים את עבודתו בשעה שלוש וממהר לבית הכנסת הגדול, שם לימד ילדים קטנים את טעמי המקרא והכינם לעליה לתורה, וכל זאת בהתנדבות. בנוסף, מידי שנה לקראת חגי ישראל תרמה משפחת ושדי מוצרי יסוד לכ–150 נזקקים דרך גמ"ח "חיים יהודית".

חיים ושדי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

יהודית, אשתו של חיים, נפטרה לפני שלוש שנים. לזוג 4 ילדים, 17 נכדים ועשרות נינים ואף חימשים. "מפעל החיים של סבא שלי, חוץ מזה שהוא היה המורי, היה לימוד ילדים", מספר הנכד גלעד ושדי. "למעלה מ-40 שנה ועד גיל 99 הוא לימד ילדים את טעמי המקרא, לימוד לבר מצווה ובמשך השנים הוא לימד מאות ילדים, לא רק מרעננה, אלא מכל הסביבה. הייתה לו גישה מיוחדת ואינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה ושמו יצא למרחוק. הוא עשה הכל בהתנדבות מלאה. עד לפני שלושה שבועות, הנינים שלו, הילדים שלי למדו איתו".

חיים ויהודית היו נשואים במשך 77 שנים. "בשיא גינס המקסימום שידוע זה על זוג שהיה נשוי 83 שנים וסבי וסבתי היו נשואים 77 שנים" אומר גלעד. "הם היו ממש בנאדם אחד, זוג למופת. גידלו ארבעה ילדים שהגדול הוא בן 77 והקטן בן 63 ו-17 נכדים והיום יש למעלה מ- 60 נינים וכן היו לסבי בני נינים", הוא מוסיף.
עוד מציין גלעד: "המוות של סבתא שלי, יהודית, השפיע עליו מאוד. הם חיו ביחד שנים רבות, ניהלו את משק הבית וחיים משפחתיים בצורה מופלאה ומותה השפיע עליו מאוד. כמשפחה גדולה וגם כקהילה, עטפנו אותו וליווינו אותו כל התקופה הזו".
מה היה הסוד שלו לאריכות ימים?
"סבא שלי היה בנאדם מאוד רגוע ולא לקח דברים ללב. אני מאמין שחלק מאריכות הימים שלו נבעה מהנחיצות שלו, מהתפקיד שלו בתור מלמד ילדים, השליחות שלו היא שגרמה לו להמשיך לצעוד איתנו הרבה שנים".
ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הכיר היטב את ושדי. ברוידא העלה פוסט ובו כתב: "הכרתיו מילדות. אדם משיכמו ומעלה. חיים ורעייתו יהודית עלו לישראל בשנת 1944 מתימן. תחילה התגוררו במושב גבעת חן, שם עבד ושדי בסילו התערובת. ב-1946 התיישבו ברעננה. ושדי לימד בהתנדבות ילדים את טעמי המקרא, והכינם לעלייה לתורה. לכן זכה לכינוי "מורי". היה לו מקום קבוע והמון כבוד הערכה והוקרה בבית הכנסת "מורשת אבות" ברחוב שוורץ שבו התפלל מידי יום ביומו. בני הזוג חיים ויהודית ושדי הקימו שבט המונה כיום כמאה צאצאים: 4 ילדים, 17 נכדים, עשרות נינים ואף חימשים. יהי זיכרו ברוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר