דרורה כהן
דרורה כהן

"אני עדיין מרגישה תשישות וכאבים". סגנית ראש העירייה, דרורה כהן, מתאוששת מהקורונה

כבר כשבוע שאין לה חום, אבל עדיין יש לה כאבים. דרורה כהן מספרת על הימים הקשים מאז חלתה בקורונה, על החגים, ועל תהליך ההתאוששות

פורסם בתאריך: 5.10.20 17:56

סגנית ראש עיריית רעננה דרורה כהן, בת ה-70, מחלימה בימים אלה מווירוס הקורונה לאחר שחלתה בו לפני כשבועיים. עתה היא ממתינה לאישור מהרופא כי החלימה ותוכל לחזור לאט לאט לשגרה. כהן, מחזיקת תיק הרווחה בעירייה ויו"ר מועצת המתנדבים, מספרת על ימים לא קלים שעברו עליה עם כאבים עזים בכל הגוף. "עכשיו אני מרגישה הרבה יותר טוב,, היא אומרת, "כבר שמונה ימים שאין לי חום אבל אני עדיין מרגישה תשישות וכאבים בכל הגוף. היו לי חום גבוה, כאבי בטן, כאבי שרירים בכל הגוף והרגשתי עייפות מטורפת. לא ייאמן כמה בן אדם יכול לישון. ברוך השם לא הייתי בבית חולים, ולא נזקקתי להנשמות ולמכונות, אבל זה היה מאוד קשה".
את יודעת ממי ומתי נדבקת?
"לא. בהתחלה חשבתי שהעייפות המטורפת שהרגשתי נובעת מהשלושה שבועות המאוד מאומצים שהיו לי כשעבדתי על הפרויקט 'עולים ואמנות' עם עולים חדשים שהם אמנים. עבדנו על תערוכה שבה אמנים שהם עולים חדשים הציגו את היצירות שלהם בגלריה באגם ב-15.9 והייתי כולי עסוקה בזה ומאושרת. למחרת התערוכה הייתי צריכה לנסוע לירושלים, לא הייתי מסוגלת ופשוט קרסתי מעייפות. ב-19.9 עשו לי בדיקת קורונה ויצאתי חיובית. ברוך השם הבן שלי ובעלי לא נדבקו ממני".
איך עברו עלייך החגים?
" לראש השנה עוד הספקתי לבשל, עוד הרגשתי בסדר, וכל הילדים באו לאסוף את האוכל שבישלתי. ביום כיפור הרופא אסר עלי לצום. לא הייתי מסוגלת ולא צמתי. עשו אצלנו מניין בחצר עם הצללה כדי שאני אשמע לפחות קול של תפילה. בערב סוכות ישבתי בסלון והבן שלי ובעלי ישבו בסוכה בשני שולחנות נפרדים ושמעתי את הקידוש והתפילות דרך החלון. זו תקופה לא פשוטה. בעלי והבן שלי דאגו לי כמו לילדה קטנה. היה איזה יום שהקאתי וכאב לי על הבן שלי שצריך לטפל בי ולסבול. אני מקווה שאני אחזיר לו רק בדברים שמחים. גם השכנים גילו המון אכפתיות ושאלו כל הזמן אם אני צריכה משהו".
מה לגבי חזרה לשגרה?
"אני עוד לא במיטבי ועוד לא מסוגלת לתפקד ואני עדיין נמצאת הרבה במיטה. עד עכשיו לא דיברתי עם אף אחד והייתי מסתכלת במבט זגוגי במשפחה שלי והם היו מבוהלים. אני עדיין לא יוצאת מהבית כי אני לא יודעת אם מותר לי, למרות שאני לא רוצה להרגיש בודדה כל הזמן. פניתי לרופא ואני מחכה לעשות בדיקה כדי לדעת שאני לא מסכנת אף אחד. ההתנדבות מאוד חסרה לי ואני מקווה לחזור בקרוב לשגרה ולפעילות שלי".
כהן מבקשת להעביר מסר לציבור: "אדם בכל גיל צריך להתייחס לגוף שלו ולמה שהוא מרגיש ולא להתייחס לשום דבר שאומרים או כותבים. אף אדם לא צריך לחוות את המחלה הנוראית הזאת, זה פשוט כאב נוראי ובלתי נסבל, כאילו דוקרים אותך. צריך לשמור על עצמך ולא לזלזל ולחשוב שהכל זה פוליטיקה. יש גוף שאומר את שלו. לוקחים אותנו למקומות מאוד לא טובים. כאילו מתעלמים מהאדם ומתעסקים בדברים גדולים כשבתכלס האדם הפרטי הוא סובל. מי שנדבק במחלה מסכן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר