נתנאל פלבר לפני הפיגוע
נתנאל פלבר לפני הפיגוע

מרגש: החייל נתנאל פלבר שנפצע קשה בפיגוע חזר לרעננה

פלבר, שנמצא בהליך שיקום ובאחרונה החלים מקורונה, מתגורר ברעננה עם המטפל שלו, סמוך לבית הוריו. אמו ג'ודי: "אנשים תוך יום התגייסו ותרמו מיטה, מקרר וכל מה שצריך בדירה החל מסכו"ם ועד מיקרוגל. זה חימם את הלב"

פורסם בתאריך: 15.10.20 13:06

החייל נתנאל פלבר, בן 23, אשר נפצע באופן אנוש בדצמבר 2018 בפיגוע בגבעת אסף, עבר לאחרונה להתגורר בדירה אשר השכירו לו הוריו ברעננה. נתנאל אמור היה לעבור לדירה רק באמצע חודש אוקטובר, אך מאחר וחלה בקורונה, החליטה המשפחה להקדים את שובו לעיר: "ב-14/9 כאשר הוא מאושפז בבית החולים תל השומר, הסתבר לנו שהוא חיובי לקורונה", מספרת האם ג'ודי. "בבית החולים הסבירו שלא ניתן להשאיר אותו בשיקום ואפשר להעביר אותו למחלקת קורונה, דבר לו התנגדנו. בתחילת ספטמבר, שכרנו לו דירה בעיר, מאחר וידענו שהוא אמור להשתחרר באמצע אוקטובר ואמרנו שלאט לאט נארגן את הדירה ונמלא אותה בציוד שהוא צריך. אך מאחר שהוא חלה בקורונה, החלטנו להקדים את בואו. הדירה הייתה ריקה, לא היו לנו לא מיטה ולא מקרר ולשמחתי אנשים טובים ברעננה, חברים, יחד עם משרד הביטחון, דאגו שבדירה יהיה כל מה שהוא צריך. אנשים תוך יום התגייסו ותרמו לנו מיטה, מקרר וכל מה שצריך החל מסכו"ם ועד מיקרוגל. זה היה מאוד מחמם לראות את הקהילה מתגייסת. עכשיו הוא מתגורר בדירה יחד עם המטפל שלו".
נתנאל פלבר, נפגע בפיגוע בגבעת אסף. הפיגוע התרחש בשעות הבוקר, כאשר עאסם ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע, ירד מרכבו, ירה לכיוון הטרמפיאדה בצומת הכניסה לגבעת אסף, והרג את סמ"ר יובל מור-יוסף ז"ל וסמל יוסי כהן ז"ל, חיילים בגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר. נתנאל, חייל באותו הגדוד, נפצע אנושות מהירי והובהל לבית החולים הדסה עין כרם כשקליע בראשו. כחודש לאחר הפיגוע נעצר ברגותי על ידי כוחות שב"כ וימ"מ.

כנסו כאן לראיון שפורסם לפני כשנה עם ההורים ג'ו וג'ודי

איך הוא מרגיש היום?
"אחרי שהוא החלים מהקורונה הוא היה ממש ממש חלש ולאט לאט הוא מתחזק. הוא כבר לא יחזור לשיקום בבית החולים ואנחנו נבנה לו תוכנית של אשפוז יום, תוכנית טיפולים מותאמת. הדירה שלו קרובה אלינו, כ-10 דקות הליכה, רצינו שמצד אחד תהיה לו את הפרטיות ומצד שני נהיה קרובים אליו ונוכל לקפוץ במהלך היום", מסבירה ג'ודי.
מה מצבו הרפואי?
"הוא עדיין בכיסא גלגלים ולא מדבר, אבל לאט לאט מצבו משתפר. מזמן הפיגוע ועד עכשיו זה ממש יום ולילה. בהתחלה כשהוא נפגע, אמרו שאין לו סיכוי, אבל הוא כן מתקשר עם הסביבה. אם אנחנו אומרים לו להרים את הראש או את היד הוא עושה זאת, שואלים אותו כן או לא, אז הוא מגיב עם הראש ואם אני סופרת, הוא עושה עם האצבעות. הוא מגיב לסביבה גם לעברית וגם לאנגלית. אני מדברת איתו באנגלית, אבל אני יודעת שהעברית שלו טובה יותר וחזקה יותר מהאנגלית, אבל חשוב לנו לשמר את שתי השפות. אני יודעת שלאט לאט הוא יהיה יותר טוב. כרגע הוא בבית שלו, בפינה שלו. יש לו גינה מחוץ לדירה, מרפסת ושמש. החברים שלו מגיעים אליו ועכשיו הרבה יותר קל להם. אנשים מהקהילה מגיעים אליו פעמיים ביום על מנת ללמוד ולהתפלל איתו, לנגן בגיטרה ולדבר איתו שהוא לא יהיה לבד".

היא מציינת שהאב, ג'ו, מבקש מהקהילה להמשיך ולהתפלל עבור נתנאל, על מנת שמצבו ישתפר עוד ושהוא יתחזק ויבריא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר