רועי רוטברט, ממכון שטיפת הרכבים My wash באזור התעשייה ברעננה
רועי רוטברט, ממכון שטיפת הרכבים My wash באזור התעשייה ברעננה

רועי ממכון השטיפה my wash התייאש ופתח: "בצער רב אני הופך רשמית ל"עבריין""

בחורף ממעטים לשטוף מכוניות, ואחר כך הגיעה הקורונה. "בשטיפת מכוניות קל לשמור על ריחוק והגיינה ויש אפס אחוזי הדבקה", אומר רועי רוטברט. "אם לפרנס בכבוד אומר שעליי להפוך להיות "עבריין" אז אני "עבריין גאה""

פורסם בתאריך: 18.10.20 16:20

רועי רוטברט, ממכון שטיפת הרכבים My wash ברחוב התדהר 8 באזור התעשייה ברעננה, פתח הבוקר את מכון שטיפת המכוניות שלו, למרות שהמדינה עדיין לא אישרה את פתיחת המכונים. כאשר שומעים את מה שיש לרועי לומר, קשה שלא להזדהות איתו.

אתמול בערב העלה רוטברט, פוסט בדף הפייסבוק אני שולמן ובו כתב: "בצער רב או בגאווה, אני כבר לא יודע איך להגדיר את זה, אני הופך רשמית מאזרח שומר חוק ל"עבריין". ביום ראשון ה-18.10 אני מתכוון לפתוח את העסק, כן גם לקהל, לפי התו הסגול. קוראים לי רועי ואני בעל מכון לשטיפת לרכבים ברעננה My wash. מאז שהתחילה הקורונה אי שם במרץ ועד היום יש 0% נדבקים במכוני שטיפה. אנחנו נמצאים בשטחים פתוחים יש מרחק של 2 מטר ויותר בין עמדה לעמדה. יש לנו את כל האופציות לשמור על ריחוק בין הלקוחות באוויר הפתוח, אז איפה הבעיה בדיוק?", הוא שואל.

רועי מציין שהקורונה החלה מיד אחרי אחד החורפים הקשים שהיה בישראל. "מי שלא מכיר, אז מכוני שטיפה בחורף בסוג של חופש, הוא כותב, "ואז הגיעה הקורונה. כבר 7 חודשים שאנחנו לא עובדים בצורה מסודרת ותכף נכנסים לחורף שוב. בלי שנרגיש תחלוף לה שנה ואנחנו בלי הכנסה. זה כבר לא יום יומיים חודש חודשיים בלי הכנסה זה כבר פאקינג 7 חודשים ולא ממש רואים את הסוף. דוח אחד קיבלתי כבר של 5,000 שקלים, בגלל שנכנסו לשאול שאלה, גם אזהרה קיבלתי כי אספתי רכבים מחוץ למתחם שלי, "משלוחים", כמו שהגדיר משרד הבריאות. לחפש אותנו זה קל, לעצור אותנו יהיה לכם קשה. הרצון לפרנס בכבוד את המשפחה חזק מהכל ואם לפרנס בכבוד אומר שעליי להפוך להיות "עבריין" אז אני "עבריין גאה"".

רועי רוטברט, ממכון שטיפת הרכבים My wash באזור התעשייה

הבוקר הוא אמר לצומת השרון: "אני בסך הכל רוצה להתפרנס בכבוד. המטרה של הפוסט לא הייתה לפרסם את העסק שלי, אלא שהמדינה תבין שלא ניתן לשחק עם בעלי העסקים. הם יוצאים בהכרזה שהסגר נגמר, לא, הסגר לא נגמר ואנחנו נמצאים באותו מצב כמו שהיה לאורך כל התקופה. אני לא מצליח להבין מדוע מכוני שטיפה לא מאושרים לעבוד, אנחנו יכולים לפעול על פי התו הסגול, מי שרוצה שטיפה חיצונית לא יוצא מהרכב ומי שרוצה גם שטיפה פנימית, מתרחק בהתאם לתקנות. אושר לנו לעבוד על טייק אוויי, כלומר לקחת את המכוניות מהבתים של הלקוחות, אבל זה לא באמת כלכלי, אני עושה את זה ויש לי בנאדם שלוקח ומחזיר רכבים, אבל מדובר ברכבים בודדים במהלך היום. אנשים לא ממהרים לתת את הרכב שלהם, לא לכולם יש ביטוח לנהג נוסף, ועל השטיפה צריך להוסיף עלות של שינוע. אני נמצא בתוך תחנת דלק, ממשיך לשלם שכירות על פי החוזה, למרות שאין לי הכנסות, ולצערי אני מרגיש שהמדינה עושה ממני ומעסקים נוספים צחוק".
איזה תגובות קיבלת לפוסט?
"לא מעט אנשים כתבו לי שיש ברחבי הארץ מכוני שטיפה פתוחים, אבל כל עיר עובדת אחרת בנושא אכיפה וגם כשהמכון פתוח, לא בטוח שהוא עובד ויש לו לקוחות. הרבה אנשים שאלו מה הכתובת ואמרו שיגיעו, למרות שזו לא המטרה של הפוסט, אלא להעיר את האנשים שיבינו שהמצב במדינה לא השתנה. אני נמצא באזור תעשיה ברעננה, גם ככה מתחילת מרץ, אזור התעשייה כמעט ריק ואנשים עברו לעבוד מהבית, עד הסגר בשעה 15:00 הכביש היה מפוצץ והיום אין פקקים ואין כלום. בנוסף, צריך להבין ששטיפת מכוניות זה סוג של מותרות ויש אנשים שמוותרים על כך. מאוד חשוב להבין שאנחנו נמצאים בשטח פתוח, יש לנו עמדות שטיפה נפרדות ולכן לא מובן ההתנהלות של המדינה, במצב הזה, לא נצליח לשרוד עוד הרבה זמן".
אתה לא פוחד מקנסות?
"לא. קיבלתי פעם אחת קנס של 5,000 שקלים ופעם שנייה אזהרה וגם אם אקבל קנסות נוספים, אני לא מתכוון לשלם אותם ואם צריך אגיע לבית המשפט, מקסימום אני אשב כמה ימים במעצר. כסף הם לא יקבלו ממני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר