בני הזוג גיל ודנה ופראמדיק מד"א אחמד אבו שאח. צילום מד"א
בני הזוג גיל ודנה ופראמדיק מד"א אחמד אבו שאח. צילום מד"א

"תפקדתי כמו רובוט": הבעל הציל את חייה של אשתו בזכות קורס החייאה במד"א

האישה התמוטטה בבית לאחר שלקתה באירוע לבבי. חודש לפני המקרה עבר הבעל עבר קורס מד"א במסגרת קבוצת רכיבת אופניים שבה הוא חבר. "במקום להישאר בהלם - פעלתי", הוא אומר

פורסם בתאריך: 26.10.20 13:31

תושב הוד השרון הציל את חייה של אשתו, שלקתה במהלך ראש השנה באירוע לבבי והתמוטטה בביתם, לאחר שביצע בה פעולות החייאה. רק חודש לפני המקרה עבר הבעל קורס החייאה במד"א במסגרת מועדון רכיבת אופני הרים "אולרייד" בו הוא חבר. לאחרונה שוחררה האישה מבית החולים.

בני הזוג, גיל ודנה, הם בשנות ה-40 לחייהם. במהלך ראש השנה הרגישה דנה מועקה בחזה, התקשתה לנשום והתמוטטה. גיל מצא אותה על הרצפה בחדר המקלחת בביתם כשהיא בהכרה מעורפלת. הוא חייג מיד 101 למגן דוד אדום והזעיק אמבולנס, תוך ניסיון לאבחן את מצבה ולסייע לה. "מיד כשהבנתי כשמשהו לא בסדר התקשרתי למד"א על מנת להזעיק עזרה והסברתי להם מה קרה", נזכר גיל, "כל הגוף שלה היה קשה והיא לא הגיבה, ואז פתאום היא הרפתה ולא הגיבה. מיד נזכרתי בקורס החייאה והבנתי שצריך להתחיל עיסוי לב. תפקדתי כמו רובוט, לא היה לי זמן לחשוב ולעכל".

על המשך הטיפול, הוסיף: "כעבור מספר דקות בודדות צוות מד"א הגיע והמשיך את הטיפול. הם לקחו את העניינים לידיים, נתנו לה מכות חשמל ותרופות והמשיכו את העיסויים עד שהלב שלה חזר לפעום. פחדתי שהיא לא תצא מזה בחיים. הייתה פאניקה מאוד גדולה ולמזלנו ולשמחתנו – הסיפור מאחורינו. היא עברה אירוע לב, הייתה מונשמת ומורדמת במצב לא נודע והיום היא בבית! זה נס. אנחנו עדיין בהליך שיקומי ויש עוד עבודה, אבל המצב השתפר פלאים".

על הקורס שעבר, סיפר: "אני עכשיו חסיד של הקורס ומספר עליו לכל החברים, המשפחה והסביבה. מי היה מאמין שהקורס הקטן שעברתי יציל את החיים של אשתי. בתוכי ידעתי שהקורס כל כך חשוב שהוא נחקק לי בזיכרון ובזכותו הצלחתי לתפקד בהצלחה. במקום להישאר בהלם – פעלתי. אני רוצה להודות מכל הלב לצוותי מד"א – לחובשת במוקד שתדרכה אותי מה לעשות, לפראמדיק אחמד ולצוות האמבולנס ולצוות בית החולים שפעלו בנחישות ונלחמו על חייה. הם מלאכים מצילי חיים".

פראמדיק מד"א אחמד אבו שאח, סיפר: "כשהגענו לבית, המשכנו את פעולות ההחייאה שהתחיל גיל ובמשך כרבע שעה טיפלנו בדנה עם שוקים חשמלי, תרופות, עיסויים והנשמות. הצלחנו לאחר דקות ארוכות להשיב את הדופק והמשכנו בטיפול הרפואי הקריטי גם בדרך לבית החולים. ביקרתי אותה לאחר מכן באשפוז ולא האמנתי שהיא התאוששה כל כך מהר. כשסיפרו לי שהיא במצב טוב הייתה לי צמרמורות וירדו לי דמעות. ממצב של בין חיים למוות היא יצאה עומדת על הרגליים. זה מדהים וזה נותן לי את הדלק להמשיך להציל חיים בעבודה. כשהגעתי לבית שלה וראיתי את הילדים למטה מחכים בפחד – ידעתי שאני חייב לעזור להם ולהציל את אמא. תודה לאל שהיא חזרה הביתה בשלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר