הריון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
הריון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

על ארגון שפרה ופועה ברעננה שמעתן? | "יותר יולדות מבקשות סיוע בתקופת הקורונה"

בארגון, שמסייע ברעננה לנשים לאחר לידה במגוון רחב של תחומים מהכנת ארוחת בוקר ועד תמיכה וייעוץ, מדווחים על עלייה במספר הנשים שפונות אליהם ומנסים לגייס מתנדבות נוספות

פורסם בתאריך: 28.10.20 15:32

שפרה ופועה, ארגון עזר ליולדות מבית חב"ד, מחפש מתנדבות. הסיבה היא לדברי פעילות בארגון ההתנדבותי היא עלייה במספר היולדות שמבקשות סיוע מאז החל משבר הקורונה. הארגון שהוקם לפני שנים רבות על ידי הרבי מלובביץ ופועל בערים נוספות בארץ ובעולם, מסייע לנשים לאחר לידה, בין היתר בהגשת ארוחות בוקר עד הבית ליולדת במשך שבועיים, בישול ארוחות שבת לכל המשפחה למשך מספר שבועות, תמיכה וייעוץ לגבי הטיפול בתינוקות, עזרה בבית המשפחה ועוד.

"מדובר בארגון אשר פועל ברעננה במשך שנים רבות ובתקופת הקורונה צמחנו במיוחד", מספרת סימה שדמי, אשר מנהלת את הפרויקט בעיר. "אנחנו רואות שיש עליה במספר היולדות שמבקשות עזרה ואם בעבר היינו מביאות ארוחות בוקר לכ- 12-16 נשים, בימים האלה של הקורונה מספר הארוחות עלה ליותר מ-20. יש להדגיש שבקשת ארוחות הבוקר זה לא על רקע כלכלי, אלא זה יותר תמיכה מוראלית וזה נוגע בכל אישה. הנשים שפונות אלינו לא צריכות להיות במעמד סוציואקונומי נמוך, אלא זה מיועד לכל יולדת, שצריכה בימים הראשונים תמיכה לאחר הלידה. העלייה הגיעה דווקא בימים אלה, מאחר ויש בידוד חברתי, אנשים פחות נפגשים ולכן יותר ויותר נשים צריכות תמיכה נפשית ומישהי שתשוחח איתן".

שדמי מסבירה שתפקיד המתנדבות הוא לאסוף את ארוחת הבוקר מנקודת האיסוף ממנה העמותה רוכשת את ארוחת הבוקר לקראת השעה 9:00 בבוקר ולהביא ליולדת.

שפרה ופועה – ארוחת בוקר לנשים שילדו

לצד זה, העמותה מסייעת גם למשפחות של יולדות בארוחת שבת. "גם הדרישה לארוחת שבת עלתה מאוד בתקופה הזו של הקורונה ויותר ויותר משפחות זקוקות לעזרה שלנו", היא מציינת. "ארוחת שבת להבדיל מארוחת הבוקר, מבוססת על התנדבות של נשים. כל שבוע, ביום רביעי אנחנו מפרסמות רשימה של משפחות לפי אזורים ובה אנחנו מציינות את הכשרות בכל בית ורשימה של מאכלים. כל מתנדבת מתאימה את עצמה ומכינה מה שהיא יכולה מתוך הרשימה ומביאה ליולדת ומשפחתה".

מה ההבדל לעומת ערים אחרות בהן יש את הפרויקט?

"אנחנו ייחודים בכך שאנחנו פונים לכל מגזרי האוכלוסייה וכל יולדת ברעננה באשר היא זכאית לקבל את השירות".

יעל רוזנבוים, יועצת הנקה אשר עובדת בשיתוף פעולה עם הארגון, מוסיפה: "התקופה הראשונה שלאחר לידה מאתגרת מאוד ואמהות מוצאות את עצמן מטפלות בתינוקות לבד, אוכלות ארוחות בוקר בצהריים ולא פעם אני מגיעה ליולדת במצוקה ומחברת בינה לבין הארגון הנפלא הזה. גם בזמנים "רגילים" לאחר לידה סימה והמתנדבות עושות חסד גדול ומחמם את הלב שיש מי שחושב עליהן. לחזק את היולדת זה בעצם לחבק את התינוק".

בנוסף, העמותה תשמח למתנדבות נוספות שיתמכו וישמשו אוזן קשבת לנשים שילדו וזקוקות לעזרה. הפרויקט המיוחד של שפרה ופועה ממומן על ידי תרומות מתושבי רעננה וניתן לתרום לעמותה.

 להתנדבות בהכנת ארוחות שבת ניתן לפנות לבת שבע קריסטל במספר -9866007 – 050

לעזרה בשינוע לארוחות בוקר לפנות לאורה רחל כהן במספר –   052-640-43160

ולפרטים נוספים ניתן לפנות לסימה שדמי מנהלת הפרוייקט.   054-660-01330


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר