שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

הטייסים בכוננות: ראשי עיריות רעננה והרצליה הכריזו על מאבק משותף לסילוק שדה התעופה

תגובות זועמות בקרב משתמשי שדה התעופה לפוסט שפרסם אמש ראש עיריית רעננה. הם מתכוונים לקיים בשבוע הבא הפגנה מול עיריית הרצליה. כעס גם במטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה

פורסם בתאריך: 5.11.20 15:21

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא פרסם אתמול בערב פוסט בפייסבוק בו כתב כי ראשי הרשויות רעננה, הרצליה וכפר שמריהו, החליטו לצאת במשותף למאבק משפטי ומחאתי נגד שדה התעופה הרצליה. בפוסט טוען ברוידא כי השדה, שמאופיין בעיקר בבית ספר ללימודי טיסה, גורם מזה שנים למטרדי רעש קשים, בעיקר בסופי שבוע, ומהווה סכנה לבטיחותם של אלפי תושבים. הפוסט עורר סערה בקרב המתנגדים לסגירת שדה התעופה שהציפו את הפוסט בתגובות והיום הודיעו על קיום הפגנה ביום חמישי הבא בשעה 15:00 ברחבת עיריית הרצליה.

בתגובה לשאלת צומת השרון מהם הצעדים המשפטיים והמחאתיים שבכוונתם לנקוט, מסרו מעיריית רעננה: "נפרט על הצעדים המתוכננים כשיתבצעו. בשלב זה פנו הרשויות במשותף למשרד עורכי דין שיוביל את המאבק המשפטי לצד מחאה ומאבק תקשורתי". מעיריית הרצליה נמסר: "ראש עיריית הרצליה מתנגד להפעלת שדה התעופה. התעבורה בשדה גדלה מאוד בחודשים האחרונים והשדה מהווה סכנה ומדובר בעניין של זמן עד שיקרה אסון אווירי ופגיעה בתושבים. ראש העירייה לוקח חלק במאבק להפסקת פעילות השדה, כפי שקבע גם בית המשפט. פדלון הדגיש כי אין לקשור בין ההתנגדות לפעילות האווירית של שדה התעופה לתוכניות הבניה שמקדמת המדינה – אשר גם להן מתנגדת העירייה".

ברוידא כתב בפוסט: "מבקש לעדכן את תושבי רעננה. הערב קיבלנו שלושת ראשי הרשויות: רעננה, הרצליה וכפר שמריהו, החלטה לצאת במשותף למאבק משפטי ומחאתי נגד שדה התעופה בהרצליה. השדה גורם מזה שנים למטרדי רעש קשים, בעיקר בסופי שבוע, ומהווה סכנה לבטיחותם של מאות אלפי תושבים בהיותו מאופיין בעיקר בבית ספר ללימודי טיסה. לאחרונה שוחחתי עם בכירים במנהל רשות שדות התעופה האזרחית וגיליתי אדישות למצוקת תושבי רעננה והאזור. מאז נסגר "שדה דב" בתל אביב, העתיקו בעלי מטוסים פרטיים את פעילותם לשדה בהרצליה והגדילו בכך את כמות ההמראות והנחיתות. שדה התעופה בהרצליה הוכשר בשנת 1948, עבור חיל האוויר בימי מלחמת העצמאות. כיום הוא אינו נועד לצרכים צבאיים וביטחוניים. ברבות הימים ניבנו סביב לשדה התעופה שכונות מגורים ונוספו עשרות אלפי תושבים. מיקומו בלב ליבה של אוכלוסייה, הפך מטרד וסכנה שכן המטוסים הממריאים או נוחתים מנמיכים טוס מעל רעננה. בימים הקרובים אקיים שיחות עם נציגי ועדי השכונות המערביות בעיר לשתפם במאבק. בצילום: שדה התעופה בהרצליה וראו בקירבתו את רבי הקומות".

חיים ברוידא. צילום לירן שמש

בעקבות התגובות הרבות שביקרו את הפוסט שפרסם ברוידא, הוא העלה פוסט נוסף עם תמונות הפרופיל של חלק מהמגיבים וטען כי הינם טייסים שמשתמשים בשדה. הוא כתב בפוסט: "לפני כשעתיים העליתי כאן פוסט על הצורך להפסיק את מטרד רעש המטוסים משדה התעופה בהרצליה. התארגנות מהירה בווטסאפ של טייסים הנוחתים וממריאים מהשדה, הביאה לגל של תגובות נגד חלק מהתגובות לא ראויות למי שיושב מאחורי הגה המטוס. אני מחויב לתושבי רעננה הסובלים מהיקף ההמראות והנחיתות ועל זכותם לאיכות חיים אנהל מאבק. הצילום מבהיר מה האינטרס של מי שעומדים מאחורי גל התגובות".

משה פדלון צילום עזרא לוי

משה פדלון. צילום עזרא לוי

רן פסקל, תושב הרצליה וטייס בשדה התעופה הרצליה, מארגני ההפגנה המתוכננת בשבוע הבא, אמר לצומת השרון: "מלבד העובדה שדברים רבים שנכתבו שם כלל אינם נכונים אלא לא יותר מנסיון לא מתוחכם במיוחד לעצב דעת קהל, אני בעיקר מודאג מההתעלמות המופגנת שלו מרצון התושבים לצד ההשלכות ההרסניות שיהיו לכל איזור השרון עם הקמת השכונה הענקית שאמורה לקום בשטח השדה. עד לאחרונה משתמשי שדה התעופה יחד עם תושבי השכונה חיו תחת הרושם שמשה פדלון, ראש עיריית הרצליה, שותף יחד עמם למאבק להשארת שדה התעופה במקומו, אך הפוסט שפרסם ברוידא לא משאיר מקום לספק – משה פדלון עבר צד ושינה את דעתו בכל הקשור להשארת שדה התעופה. ראשי רשויות הם נבחרי ציבור ותפקידם לפעול על פי רצון התושבים. סקר שנערך לאחרונה על ידי מכון 'מאגר מוחות' הראה כי רוב מוחלט של תושבי העיר סבורים כי יש להשאיר את שדה התעופה במקומו. אני קורא לשרת התחבורה מירי רגב, ראשי הרשויות, חברי המועצות המקומיות ותושבי האיזור לבחון היטב מהם האינטרסים האמיתיים העומדים מאחורי אלו שדוחפים להריסת שדה התעופה ולהתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".

רן פסקל

אורי אביב, מדריך טיסה בשדה התעופה וחבר ועד אגודת התעופה הכללית, אמר לצומת השרון: "אגודת התעופה הכללית מצרה על התגייסותו של ראש העיר רעננה למאבק שתוצאתו היא חיסול תשתית התעופה הפנים ארצית האחרונה שנותרה בין חיפה לבאר שבע. סגירת שדה דב גרמה נזק עצום לתושבי העיר אילת, תושבי הערבה, תושבי הגליל והגולן ותוצאתה היא גם הסטת תנועות אויריות של מטוסים קלים ומסוקים לשדה התעופה הרצליה, שהפך להיות שדה מרכזי לכל ענף לימודי הטיסה בישראל. סגירת שדה התעופה הרצליה ללא הכשרת חלופה מתאימה באזור מרכז הארץ, תסיט את הרעש הנגרם באזור השרון אל שדה התעופה חיפה ואל התושבים הרבים הגרים בקריות. אנחנו מצרים על השימוש הציני שעשה ראש העיר רעננה בנושא בטיחות הטיסה. שימוש לא נכון ולא ראוי. אגודת התעופה הכללית קוראת לתושבי רעננה הסמוכים לשדה התעופה לבקר בשדה התעופה ולהנות מהפעילות המעניינת המתנהלת בו. אלפים מתושבי הרצליה המכירים את תרומתו של השדה לעירם, תומכים בהשארת השדה במקומו והפיכתו לשדה תעופה עירוני המתכתב עם התיירות, החינוך ותרבות הפנאי של תושבי הרצליה וממתג את הרצליה כעיר התעופה של ישראל".

ממטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה ומטה המאבק להשארת שדה התעופה נמסר: "אנו דוחים על הסף את טענותיו של ראש עיריית רעננה. אנחנו תושבי הרצליה
הגרים עשרות שנים בצמידות לשדה התעופה מבקשים להשאירו במקומו ולהשאיר את המצב הקיים. השדה הוא חלק אינטגרלי מהרצליה ואזור השרון. הטענות כאילו יש בעיית בטיחות הן טענות חסרות בסיס עובדתי. קיים שיתוף פעולה מלא עם הנהלת השדה ומשתמשי השדה, מוסדו הליכי השימוש בו באיזון משביע רצון של תושבי הרצליה וניתן להמשיך בדרך זו גם בעתיד. אנו מודעים לעובדה שגופים נדלניסטיים ובעלי אינטרסים כלכליים שמו את יהבם על השטחים הפתוחים והריאות הירוקות היחידות שנותרו בהרצליה כדי לבנות גושי בטון בעשרות מגדלים בני עשרות קומות, בצפיפות איומה, בחוסר מתן התשתיות הנדרשות והכל על מנת 'לגזור קופונים' על גבם של תושבי השכונות הצמודות לשדה ותושבי הרצליה והשרון. אנו מתנגדים נחרצות לפינוי השדה, תוכניות הבנייה ההרסניות יגרמו לאסון אורבני ותחבורתי שייפגע אנושות בתושבי הרצליה והשרון כולו. תושבי הרצליה פונים שוב לראשי הערים תהיו קשובים לתושבי האזור ולא לגופים נדלניסטים ובעלי ההון שמטרתם ידועה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר