בית קפה מנדרין בפארק, נסגר עקב המצב

התסכול הגדול של בעלי קפה מנדרין בפארק: קיבל דוח של 5,000 שקלים

גדעון שמואל, שמתכוון להישפט, מסביר שפיזר ברחבי הפארק והרחק מהמסעדה שולחנות קק"ל בדומה לאלו שהציבה העירייה, וזאת לטובת אנשים שקנו בטייק אוויי. המשטרה: "הוא הוזהר פעמיים"

פורסם בתאריך: 9.11.20 09:16

כמו בעלי עסקים רבים, ימים קשים עוברים על גדעון שמואל, בעלי בית הקפה מנדרין בפארק רעננה, אבל לכך הוא לא ציפה: בשישי האחרון הופתע שמואל לקבל קנס על סך 5,000 שקלים. לדברי שוטרים שהגיעו למקום הסיבה היא אנשים שהגיעו למסעדה וקנו בטייק אוואי וישבו בשולחנות העץ אותם הוא הניח. לדברי שמואל השולחנות היו מרוחקים מהמסעדה, מפוזרים בפארק, בדומה לשולחנות קק"ל רבים שמפוזרים בפארק, כך שאין בכך עבירה על תקנות הקורונה. שמואל מסביר שאין שום הבדל בין שולחן קק"ל בפארק לשולחנות דומים שהוא הציב. עוד הוא אומר שאת השולחנות הציב ברחבי הפארק לטובת הציבור בהתאם לתקנות התו הסגול.
תחילת הסיפור ביום ראשון שעבר, אז הגיעו לפארק שוטרים והעירו לו על כך שהציב כסאות ושולחנות ששייכים לבית הקפה במרחב הציבורי. "כאזרח שומר חוק ובהתאם להוראות, תוך חצי שעה דאגתי לקפל ולאחסן את השולחנות והכיסאות בתוך בית הקפה באופן שבו לא ניתן לשבת עליהם", הוא מספר. "ביום שישי הגיעו למקום פעם נוספת שוטרים וטענו שאנשים יושבים בשולחנות ברחבי הפארק, אשר שייכים לי וזה אסור על פי החוק. זה נכון שיש שולחנות מעץ, שדומים במראה שלהם לשולחנות קק"ל, אותם אני פיזרתי לטובת הציבור, אבל צריך להבין שברחבי הפארק יש לא מעט שולחנות קק"ל וספסלים, וכמו כן אנשים מביאים מהבית כסאות ושולחנות ולהם לא מעירים. אבל משום מה הפריע להם שאני הצבתי את השולחנות והספסלים ברחבי הפארק", הוא אומר.

עוד מציין שמואל בתסכול רב: "בנוסף השוטרת התעקשה שראתה שלוש נשים שאוכלות בכלי זכוכית. הסברתי לשוטרת שאני לא משתמש בכלי זכוכית כלל, אלא רק בחמגשיות ואם היא ראתה אותן, אז ייתכן והביאו את זה מהבית. הסברתי להם שהדרך היחידה שלי להגיש אוכל זה בחמגשיות, אבל משום מה הם לא ממש האמינו לי", הוא אומר בכאב. "מהרגע הראשון אני אמרתי שאני פיזרתי את שולחנות הפיקניק ברחבי הפארק במרחב הציבורי עוד בחזרה לשגרה ראשונה, לטובת הציבור. אני לא מצליח להבין מה לא בסדר בזה, כאשר ברחבי הפארק עצמו יש לא מעט שולחנות וספסלים שהעירייה הציבה לטובת הציבור".

שולחנות בפארק צילום פרטי

שולחנות בפארק צילום פרטי

שמואל העלה פוסט בנושא ומתכוון להגיש בקשה להישפט. "מדובר בשיקול דעת לקוי של שוטרת, שיתברר בבית המשפט", הוא אומר. הוא מציין גם שמאז שהנושא פורסם, הוא מקבל תמיכה רבה מלקוחות ובעלי עסקים ששמעו את הסיפור.
ממשטרת ישראל נמסר: "עם הגעת השוטרים למקום, הם הבחינו בשולחנות ובכיסאות השייכים לבעל בית העסק ומזון שהוגש בכלי זכוכית השייכים לבית הקפה. מאחר ומדובר בהפרה של הנחיות משרד הבריאות, בעל בית העסק נקנס בדו"ח זאת לאחר שהוזהר פעמיים. משטרת ישראל קוראת לבעלי בתי העסקים שלא להפר את הנחיות משרד הבריאות על מנת למנוע את התפשטות הנגיף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלי

    ממש לא בסדר. המקום די חדש עבר כל כך הרבה קשיים גם בימים לפני הקורונה.
    תנו לאנשים להתפרנס. הזוי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר