דן פיינר ז"ל. צילום באדיבות המשפחה
דן פיינר ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

"אבינו היקר והאהוב עזב אותנו בפתאומיות". הלך לעולמו הסופר וחבר המועצה לשעבר, דן פיינר ז"ל

פיינר ז"ל היה בן 81 במותו. זאב בילסקי אמר עליו: "הוא הביא את הרוח של הדאגה לעובדים הפשוטים ולזכויות שלהם למועצת העיר. רבים מתושבי רעננה חייבים לדן על התמסרותו לשליחות הציבורית למען תושבי העיר"

פורסם בתאריך: 10.11.20 13:19

בשעה 1:00 לפנות בוקר בין יום ראשון לשני, נפטר באופן פתאומי הסופר וחבר מועצת העיר רעננה לשעבר, דן פיינר. בן 81 היה במותו. בני משפחתו ליוו אותו בדרכו האחרונה אתמול (שני) בצהריים בבית העלמין כפר נחמן ברעננה שם הובא למנוחות. הוא הותיר אחריו את אשתו רחל, ארבעה ילדים – מיכל, יובל, גיל ואודי, שמונה נכדים ושני נינים.
"אבינו היקר והאהוב , דן פיינר ז"ל, עזב אותנו בפתאומיות ואנחנו מסרבים להאמין", אומרת בתו הבכורה מיכל בשם בני משפחתו לצומת השרון, "כל חייו העניק לנו ערכים של אהבה ושיתוף ואנחנו שמחים ומוקירים אותו על כך. היו לו ולנו כל כך הרבה תוכניות, שלא נוכל לקיים אבל לשמחתנו חגגנו איתו יומולדת 80 בשנה שעברה בטיול משפחתי מהנה ומרגש. אנחנו עדיין לא מעכלים שלא נשמע ממנו, לא נזכה לחיבוקו החם ולדאגתו הכנה. באמא טיפל עד יומו האחרון. מותו משאיר חלל עצום בליבה כמו בליבותנו. אבא כתב והוציא לאור ארבעה ספרים ועוד שניים שלא הספיק. הוא אמר לי כל הזמן שהוא רוצה להשאיר אחריו משהו ושיזכרו אותו אחרי שילך. אמרתי לו שהוא לא צריך לדאוג, מה שהוא השאיר אחריו לא ישכח. עכשיו אני יודעת ומקווה שגם הוא איכשהו יודע, כמה אנשים מעריכים אותו וזוכרים אותו כאדם טוב ומוסרי שנלחם על הצדק ומפיץ אהבה. אבא, נזכור אותך לנצח באהבה רבה".
פיינר ז"ל היה חבר מועצת העיר רעננה בשנות ה-90 מטעם מפלגת מרצ במשך שתי קדנציות. חבריו מספרים כי הוא הוביל לאורך השנים עשייה ענפה והטביע חותם בחיי הקהילה ברעננה. הוא יזם את הקמת מועדון התרבות "צוותא" שפעל בבית מועצת פועלי רעננה, הוביל עשייה פורצת דרך למען השכונות בעיר, הגה תוכניות ופעולות רבות בתחומי תרבות, אמנות, רווחת האזרחים הוותיקים, זכויות בעלי החיים ועוד. הוא היה אחראי על איגודים מקצועיים למען זכויות עובדים במועצת הפועלים ברעננה ועסק בזה גם לאחר שיצא לפנסיה בסיוע לאדם העובד. פיינר הוציא לאור ארבעה ספרים שכתב – "בסימן משפחה – שתי נובלות", "המסעדה של ז'ניה", "חלומות בסטנד-ביי" ו"אפשר גם אחרת", וכתב עוד שניים שטרם יצאו לאור.

שיר שכתב דן פיינר ז"ל:

שיר שכתב דן פיינר ז"ל.

צבי נדב רוסלר, חבר מועצת העיר מטעם מרצ רעננה חופשית, מספר על פיינר ז"ל: "דן ואני הכרנו בשנות ה-70 במפ"ם רעננה, שם גם הכרתי את חברו הטוב דן ברוך ז"ל, ומאז דרכינו לא נפרדו. היינו שותפים לדרך ויחד יזמנו פרויקטים רבים ברעננה. דן היה יוזם את הרעיונות ויחד היינו פועלים ליישמם. ביחד הקמנו ב-2004, לפני 16 שנה, את עמותת חתולי רעננה עם רוזה בריגל ז"ל וחדווה קראוס והעמותה, שפעלה מצוין במשך עשור, התפרקה לפני שנה לצערי. יחד הקמנו גם את מועצה האזרחים הוותיקים ברעננה – מאור, בשנת 2002, לפני 18 שנה. הקמנו גם את 'מוזה', פורום אמני רעננה בגלגול הראשון שלו, שבו היו חברים אמנים בתחום האמנות הפלסטית וסופרים. כיום יש בו רק אמנים בתחום האמנות הפלסטית.
"הוא מאוד דחף לקדם תוכנית להעצמת אזרחים ותיקים ברעננה – כלומר מקום שמטפל בצורה מרוכזת ומאורגנת בכל הצרכים של האזרחים הוותיקים תחת קורת גג אחת. לצערנו, לא הצלחנו להוציאו אל הפועל. הוא ניסה לשכנע את ראש עיריית רעננה דאז נחום חופרי. זה היה רעיון מאוד מתקדם. אני הבאתי את המודל הזה מהעיר אמסטרדם. עד יומו האחרון הוא היה בדיונים מתקדמים עם ראש העירייה חיים ברוידא בנושא הזה. הוא היה איש עקרונות מוחלט. אצלו העקרונות היו לפני הכל. הוא היה צנוע ולא חיפש פרסום וכותרות אלא עובד בשטח. הייתה לו מודעות חברתית מאוד גבוהה. הוא יצא מהמגירה והדפיס את ספריו רק בחמש שנים האחרונות. הוא ניהל בהתנדבות את מקהלת 'הרעננים'. הוא ביקש בימיו האחרונים להיות חבר הנהלה בעמותת הקשיש ברעננה והחליטו לקבל אותו להנהלה והיו בדרך להודיע לו על כך, אבל הוא נפטר והכל נגדע. הוא יהיה חסר לרבים. לי יהיו חסרות השיחות הארוכות שלנו על דברים שברומו של העולם, על פוליטיקה, עתיד החברה, משמעות החיים ועוד. יהי זכרו ברוך".
זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ח"כ לשעבר וראש מטה הדיור, אמר לצומת השרון: "נפגשתי איתו בתחילת הדרך כשנבחרתי לראשונה לראשות העיר וכשהוא היה חבר מועצת העיר והוא התגלה מיד כאיש של ערכים, עקרונות ודרכו היתה ברורה. הוא הרבה לתרום בתחומים הקרובים ללבו ועשה זאת בכישרון ובאהבת האדם. היה איש ספר, עסק הרבה מאוד בנושא של זקנים וייצג את מפ"ם של פעם. הוא היה ישר בערכים ובעקרונות שלו. הוא הביא את הרוח של הדאגה לעובדים הפשוטים ולזכויות שלהם למועצת העיר. צר לי מאוד על לכתו מאתנו. אני בטוח שרבים מתושבי רעננה חייבים לדן על התמסרותו לשליחות הציבורית למען תושבי העיר".
חברת מועצת העיר מטעם מרצ רעננה חופשית, רונית וינטראוב, מספרת: "פגשתי את דן פיינר ז״ל כעיתונאית בתחילת שנות התשעים, בעת שהוביל במסגרת עבודתו מאבקים חשובים להגנה על זכויות עובדים. הרוח החברתית הזו השפיעה רבות על הדרך בה פעל כחבר מועצת העיר רעננה. כשנבחרתי בעצמי למועצה והתמניתי בהמשך לאחראית על התרבות, שאבתי השראה מדרכו שיצקה תכנים רבים של צדק חברתי ושוויון שנרקמו בתוך המצע והפעילות שלנו בעיר. הוא היווה כוח חשוב שסייע לשרטט את פני השירות לאוכלוסייה הוותיקה ולשכונות וגם לקח חלק חשוב בהעמקת האחיזה של האמנות והיצירה בתחום המילה הכתובה. במסגרת זו הייתה לי הזכות לפגוש בספרים פרי עטו שיצאו לאור ותרמו למעגל הרוח של העיר. בצד הכאב של משפחתו נחסר את היסודות האנושיים שאנשים כמותו משרים על רוח הקהילה. יהי זכרו ברוך".
שולי בריסקין, אוצרת תערוכות ויוצרת רב תחומית, ספדה לו בפייסבוק: "איש נאור, דעתן, איש ספר ומוסר חברתי, שנדיר למצוא כמותו, בימינו. אני תמיד אזכור אותו כמלווה את להקת 'הרעננים' בנאמנות ובתרבותיות ללא קץ … וכאחד מחמשת האמנים שייסדנו את 'מוזה', בהשראתו. יהי זכרו ומורשתו, נר לכל תושב וישראלי המעורה ואכפתי ביצירה הישראלית הנבנית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר