מגדל המים ברחוב בית השואבה ברעננה עובר שיקום. צילום: מי רעננה
מגדל המים ברחוב בית השואבה ברעננה עובר שיקום. צילום: מי רעננה

חשש מקריסת מגדל מים שסמוך לגן ילדים ובתים ברעידת אדמה, עובר חיזוק ושיקום

תמונת המצב המדאיגה של המגדל ברחוב בית השואבה, עלתה בסקר עמידות בפני רעידות אדמה שנערך למתקני תאגיד מי רעננה לפני כשנה. בתאגיד מדגישים כי אין סכנה מיידית במגדל

פורסם בתאריך: 15.11.20 13:22

מגדל המים המערבי ברחוב בית השואבה בשכונת רום 2000 ברעננה, עובר בימים אלו תהליך של חיזוק ושיקום שאותו מבצע תאגיד מי רעננה. בסקר עמידות בפני רעידות אדמה שנערך למתקני התאגיד לפני כשנה, התגלה כי יש לחזק את יסודותיו של המגדל מחשש לקריסתו ברעידת אדמה כאשר בסביבתו בתי מגורים וגן ילדים. בתאגיד מדגישים כי המגדל כעת יציב ולא מט ליפול ואינו מהווה סכנה לתושבים אך הם מבצעים עבודות אלה כדי למנוע סכנה כזאת בעתיד. בעקבות הסקר החליטו בתאגיד המים שיש לחזק את מגדל המים למען ביטחון התושבים ולשקם את מערכות המים כדי לאגור בו מים לעת חירום. מכרז לעבודות יצא לפני כשנה. העבודות על המגדל, שעלותן היא 1.6 מיליון שקלים, החלו באוקטובר וצפויות להסתיים עד תחילת ינואר 2021. נציין כי המגדל שנבנה בשנות ה-60 הוא מבנה לשימור ולכן תישמר צורתו המקורית.

המגדל כיום באדיבות מי רעננה

המגדל כיום עם הפיגומים באדיבות מי רעננה

הדמייה של מגדל המים. באדיבות מי רעננה

מגדל המים, שהינו גם סמל העיר, משמש כיום כמאגר מים למקרה חירום בבריכה התחתונה. הבריכה העליונה אינה בשימוש ומעליה ניצבות כיום אנטנות. במגדל המים ייעשו עבודות של חיזוק הבטון, חיזוק 12 העמודים שעליהם נישא המגדל, עבודות איטום,  שיפוץ מערך המשאבות והגדר ההיקפית, וכן עבודות צביעה ותאורה. בעניין ההארה של המגדל היו דיונים רבים ובסוף הוחלט על תאורה סטטית ועדינה בגוונים של לבן וצהוב, שתאיר את המגדל במהלך כל לילה כדי לא לשבש את מערך החיים של התושבים. התאורה הסגולה שנראית בתמונה הייתה חלק מניסוי תאורה אך אין בכוונת התאגיד להאיר את המגדל בצבע זה. בימי חג יואר המגדל בכחול ולבן.
ברעננה יש שני מגדלי מים נוספים. מגדל אחד ממוקם במתחם בניין העירייה במרכז העיר ונמצא בבעלות תאגיד מי רעננה. גם מגדל זה צפוי לעבור בשנים הקרובות תהליך של חיזוק ושיקום. מגדל נוסף נמצא במזרח העיר, בכניסה אליה באיזור כביש 4, ואינו בבעלות התאגיד. בשנים 2022-2021 צפוי התאגיד לבצע עבודות בשתי בריכות המים בכפר נחמן שמשמשות fמאגר חירום.

מנכ"לית מי רעננה ליאת ליבוביץ. צילום: רונן טופלברג

מנכ"לית מי רעננה' רו"ח ליאת ליבוביץ' אמרה לצומת השרון: "מגדל המים שברחוב בית השואבה הוא חלק בלתי נפרד ממערך המים בשגרה ובחירום. בהמשך לסקר עמידות בפני רעידות אדמה למתקני התאגיד שערכנו כחלק מהטיפול השוטף, החלטנו לשקם את המגדל, ובכלל זה את מערכות המים וחיזוק המבנה. נדגיש כי בשום שלב המגדל לא היווה סכנה לתושבים או למערכת המים. תושבי העיר, ובייחוד אלה הגרים בשכנות למגדל, היו חלק בלתי נפרד מהתהליך ופעלנו בשיתוף פעולה, על מנת לצמצם את אי הנעימות במהלך הפרויקט, שצפוי להסתיים עד ינואר 2021. מבחינתנו מדובר בפרויקט שמשלב הן את הפעילות למען התושבים בהיבט של רשת המים והן כמבנה לשימור. אנו רוצים להודות לראש העיר על הסיוע בפרויקט והליווי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר