גשם, חורף. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
גשם, חורף. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מזג האוויר ברעננה: כמה מ"מ גשם ירדו בסופ"ש ומה צפוי לנו בהמשך השבוע?

בסוף השבוע ירדו בעיר 128 מ"מ גשם שהם יותר מהממוצע החודשי של נובמבר. בימים הקרובים מזג האוויר יהיה נעים יותר אך בהמשך הגשם יחזור עם מערכת חזקה נוספת

פורסם בתאריך: 22.11.20 13:19

סוף השבוע האחרון היה סוער במיוחד וכמויות גשם גדולות ירדו בכל הארץ. נחום מליק, חזאי בחברת מטאו טק, מסכם את הסופ"ש שחלף ומספר מה צפוי לנו בהמשך השבוע ומתי יירד שוב גשם. "סוף השבוע היה סוער במיוחד עם גשמים חזקים, במיוחד בשישי בלילה ובשבת אחר הצהריים אשר הניבו כמויות גשם גדולות בפרקי זמן קצרים במיוחד", אומר מליק. "היו גם סופות רעמים חזקות ובחלק מהמקומות ירד גם ברד. בעיר רעננה ירדו 128 מ"מ ב-24 שעות כשהממוצע החודשי עומד על כ-80 מ"מ".

ומה קרה בערים השכנות? "בכפר סבא ירדו כ-140 מ"מ כשהממוצע החודשי בנובמבר הוא 80 מ"מ. בהרצליה ירדו 110 מ"מ וגם בעיר זו הממוצע החודשי בנובמבר הוא 80 מ"מ. אבל בפתח תקוה למשל ירדו כ-73 מ"מ גשם ב-24 שעות, שזה קצת כמעט הממוצע החודשי שעומד על כ-80-90 מ"מ בחודש נובמבר כולו".

מה גרם לכמויות הגדולות של הגשם?
"בדרך כלל מערכות הגשם שמגיעות אלינו בתחילת העונה, פוגשות טמפרטורת ים שהיא גבוהה יחסית להמשך החורף וכאשר מערכות הגשם פוגשות טמפרטורת מים גבוהה, אז הפוטנציאל להתפתחות העננים הוא עוד יותר גדול מאשר בהמשך החורף. כך יורדות כמויות מאוד גדולות של גשם דווקא בתחילת העונה".
מה צפוי לנו בהמשך השבוע?
"היום, יום ראשון, מזג האוויר התייצב והטמפרטורה במגמת עלייה, אך בלילה יהיה קר. מחר, יום שני, יהיה מזג אוויר נעים ויש עליה בטמפרטורות של מעלה או שתיים. הטמפרטורות מחר יעמדו על כ-23-24 מעלות. גם ביום שלישי מזג אוויר יהיה עוד נעים, אך נתחיל לראות יותר עננים בשמים. ביום רביעי נתחיל להרגיש את השינוי במזג אוויר וייכנסו לאזור שלנו יותר עננים, משעות הצהריים תתחיל מערכת גשם חזקה, אשר תתחזק ביום רביעי בלילה ובחמישי".
זה יהיה כמו המערכת האחרונה?
כרגע הסימנים מראים שזה עלול להיות כמו המערכת האחרונה".
מה צפוי לנו החורף?
"אנחנו פרסמנו לפני כחודש שהחורף הזה אמור להיות פחות משנה שעברה ואולי אף מתחת לממוצע. הגשמים האלה שירדו בהחלט נתנו תחושה שאולי התחזית לא נכונה, אבל זה לא קשור, כי יכול להיות שהמשך הגשם יהיה פחות טוב. הצפי הוא לשנה פחות טובה משנה שעברה ואולי אף מתחת לממוצע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רענני ותיק

    בקיצור, תחזיות לטווח ארוך הן יותר ניחוש מאשר מבוססות מדעית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר