הזמרת רוני גינוסר, שתפתח את חודש הפעיליות עם הופעתה "קשת שקופה". קרדיט: עמית גרין
הזמרת רוני גינוסר, שתפתח את חודש הפעיליות עם הופעתה "קשת שקופה". קרדיט: עמית גרין

רוני גינוסר תפתח את אירועי חודש המודעות לאנשים עם מוגבלויות ברעננה

חודש המודעות הבינלאומי יצוין ברעננה במגוון פעילויות ואירועים. כל האירועים מתקיימים ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש

פורסם בתאריך: 24.11.20 14:07

עיריית רעננה תציין בדצמבר את חודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות במגוון פעילויות ואירועים, בסימן שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה ממקום של שווים ותורמים. כל האירועים מתקיימים ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש. בנוסף תעלה העירייה קמפיין חוצות, שבו ייקחו חלק אנשים עם מוגבלויות שהגיעו להישגים גדולים ומהווים השראה לרבים. הפעילויות, בהובלת תוכנית קהילה נגישה הפועלת במסגרת האגף לשירותים חברתיים והמחלקה לעבודה קהילתית, נועדו להגביר את הערבות ההדדית ולהוביל לשינוי עמדות כלפי האוכלוסייה עם הצרכים המיוחדים.
חודש הפעילויות ייפתח במופע המוסיקלי "קשת שקופה" של רוני גינוסר, זמרת בינלאומית ויוצרת על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. גינוסר תאפשר לצופים הצצה לעולמה הייחודי דרך שירים ידועים ומקוריים, כלי נגינה רבים ושלל שפות. המופע ישודר בלייב בדף הפייסבוק העירוני ביום רביעי 2.12 בשעה 20:30.
אירועים נוספים שיתקיימו בחודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות:

7.12 בשעה 20:30 – "החיים עם אוריאל", הרצאה של דני אור פוקס על מסע חייו עם בנו אוריאל שאובחן על הרצף האוטיסטי. ההרצאה תתקיים בזום.

8.12 בשעות 17:30 ו-18:30 – הצגה, שירים וסדנת יצירה עם הסופרת נוגה אלגום, שמספרת ושרה את סיפרה ״קשקוש מקושקש״. הפעילות תתקיים במשכן למוסיקה ואומנויות ומותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים. בשעה 17:30 תתקיים ההצגה לילדים בגילאי 6-4, בשעה 18:30 תתקיים ההצגה לילדים בגילאי 10-7.

16.12 בשעות 17:30 ו-18:30 – "הלביבה שהתגלגלה", תיאטרון סיפור אינטראקטיבי, עם סדנה מיוחדת לחג החנוכה המותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים בגילאים 6-3. ההצגה תתקיים במשכן למוסיקה ואומנויות.

20.12 בשעה 20:30 – הרב שי פירון בהרצאתו "האחר – הוא אני, אתה ואנחנו". לכל אדם, ללא יוצא מן הכלל, יש צרכים ייחודיים אך בה בעת, לכל אדם יכולת לתרום לבניינה של חברה מתוקנת. ההרצאה תתקיים בזום.

21.12 בשעה 17:00 – סדנה ייחודית בגן "ריחות וצלילים" בפארק רעננה שמונחית על ידי מדריכים שמיומנים עם בעלי צרכים מיוחדים.

23.12 בשעות 17:30 ו-18:30 – סדנת contact me – תרפיה בתנועה – תהליך פיתוח יכולות תקשורת בלתי אמצעית דרך תנועה ומחול, המאפשרת ביטוי רגשי לא מילולי וחיבור בין הגוף לנפש ומותאמת לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים. בשעה 17:30 – תתקיים הסדנה לגילאי 12-10, ובשעה 18:30 תתקיים הסדנה לגילאי 20-15. הסדנה תתקיים במרכז "בכל אופן רוכבים" פארק רעננה, הכניסה משדרות ירושלים.

23.12 בשעה 20:30 – הרצאה אתגר השילוב – היערכות לשילוב נכון. גל בכר, מנחת שילוב לילדים עם צרכים מיוחדים, תרצה בזום על הקשיים של הילד בסביבת השילוב וכיצד נבנה סביבת שילוב אוהדת.

24.12 בשעה 17:00 – פעילות רכיבה חווייתית על אופניים מיוחדים לכל המשפחה במרכז "בכל אופן רוכבים", בפארק רעננה. הפעילות כוללת חווית רכיבה ייחודית על אופניים מיוחדים (טנדם, אופני ידיים, תלת אופן) ברחבי הפארק, משחקי גיבוש ועוד.

27.12 בשעה 20:30 – אתגר הזוגיות ההורית – ד"ר לליב ישראלי, מרצה בכירה ומומחית בהורות ומשפחה, תעביר הרצאה בזום שתעסוק בהבנת דפוסי ההתארגנות הזוגית המאפשרים פיתוח של מקורות כוח ומשאבים פנימיים וחיצוניים להתמודדות ולצמיחה, בהבנת תהליכי תמיכה והכלה וכיצד ניתן להפוך את ה"אי אפשר" לאיים של "אפשר". כמו כן יינתנו במפגש כלים להתמודדות עם שינויים ומשברים.

30.12 בשעה 20:00 – סדנת "רגיש ונגיש", סדנה תיאטרלית שמועברת בזום על ידי שחקנים עם מוגבלויות שונות, החושפת בצורה אותנטית ומרגשת את האתגרים איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות, את דרכי ההתמודדות היצירתיות שלהם ויוצרת שיח פתוח ובגובה העיניים. הסדנה מיועדת לבני נוער ומבוגרים. סדנה זו תועבר בזום במהלך החודש לתלמידים במספר בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים בעיר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר