פקקים בכניסה לבית הספר נווה זמר
פקקים בכניסה לבית הספר נווה זמר

תקועים בפקק: הסיוט של תושבי נווה זמר בדרך לבית הספר

הורים מנווה זמר מתלוננים על כך שמצוקת החניה בסמוך לבית הספר גורמת לפקק ארוך מידי בוקר, שמשפיע גם על היציאה מהשכונה. "הפקקים מידי בוקר מטורפים וזה כבר הפך לסיוט", אומרת תושבת השכונה

פורסם בתאריך: 1.12.20 16:54

הורים לתלמידים בבית הספר נווה זמר, מתלוננים על פקקים גדולים ומצוקה בכביש שמוביל לבית הספר מידי בוקר. הם מספרים שהפקק מתחיל הרבה לפני בית הספר מה שגורם לעיכוב גדול גם ביציאה מהשכונה. ההורים מסבירים שבסמוך לבית הספר יש חניות בודדות בלבד ולכן חלק חונים בחניה כפולה, מה שמגביר את העומס ומאריך את הפקק. עוד הם אומרים שחלק מההורים נאלצים לעמוד בחניה של הורדת והעלאת נוסעים.

מדובר בבית ספר צומח שמארח את בית הספר לי-אור שנבנה בסמיכות. בנוסף לכך במקום נבנה קניון ולכן, כך אומרים ההורים, המצב רק יילך ויחמיר. הם מבקשים שהעירייה תעמיד במקום פקח שיכוון את התנועה במקום לתת דוחות.

טענה נוספת היא שמידי יום בשעה 08:00 בבוקר בדיוק, שומר בית הספר יוצא לסיור וכל מי שמגיע באיחור, גם אם מדובר בדקות בודדות, נאלץ להמתין זמן רב יחסית מחץ לשער. כך, על פי ההורים, ילדים מחמיצים את תחילת השיעור הראשון. אמא לתלמיד בבית הספר אומרת: "לצערי מי שתכנן את מיקום בית הספר, לא חשב על בעיות הורדת התלמידים והחנייה במקום. הפקקים מידי בוקר מטורפים וזה כבר הפך לסיוט. מי שרוצה לצאת מהשכונה בשעות של בית הספר, נאלץ לעמוד בפקק דקות ארוכות. ככל שנהיה בתוך החורף זה יילך ויחמיר".

בית הספר היסודי החדש בנווה זמר

הורה אחר אומר: "אנחנו מצפים מהעירייה למצוא פתרונות אך זה לא קורה. במקום לדאוג לחניות, לכך שהמורים יאספו את הילדים מהכניסה או לכל פתרון אחר, מידי בוקר יש במקום פקח שמתחבא בין הרכבים ומספיק שההורה יורד לכמה שניות, הוא נותן לו דוח".

כאמור, לצד זה יש תלונות על סגירה מוקדמת יחסית של שער הכניסה: "מנהלת בית הספר החליטה שבשעה 08:00 השער ננעל והשומר יוצא לסיור. ביקשנו ממנה שהשומר ימתין עד שעה 8:10-08:15, כי לעיתים אתה מאחר, יש לך ילדים נוספים לפזר או רוצה להימנע מהפקק בבוקר, אך היא לא הסכימה להקשיב. אז לא פעם אנחנו עומדים בחוץ דקות רבות והילדים מפספסים את כל החלק הראשון של השיעור. גם על כך צריך לתת את הדעת".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה עומדת לצאת בזמן הקרוב למכרז להרחבת צמתי היציאה מהשכונה לכיוון ויצמן כך שתתאפשר יציאה נוחה ומהירה יותר מהשכונה לצירים הראשיים. בנוסף, אנו לקראת פתיחה של הכביש העוקף הצפוני, שיאפשר יציאה משני צמתים נוספות לכיוון צפון. שינויים אלה ודאי יתרמו להפחתת העומס על היציאות הקיימות מהשכונה. לגבי עיכוב ההורים ושעת סגירת השער: יום הלימודים בבית הספר מתחיל בשעה 08:00. עד שעה זו נדרשים התלמידים להגיע לבית הספר. הגעת תלמידים באיחור פוגעת בשגרת היום של כלל התלמידים בכיתה. השומר בשער ממתין מספר דקות נוספות למאחרים ואחר כך יוצא לסיור על פי הכללים והנחיות הבטיחות. בכניסה לבית הספר יש מסלול חבק נשק וסע המאפשר להורים להוריד את הילדים בבטחה, במהירות ובנוחות מבלי להפריע לזרימת התנועה".
מהנהגת ההורים נמסר: "בבית הספר מתקיים פרויקט הליכה ׳הולכים יחדיו׳, פרויקט הליכה בטוחה לבית הספר שמאפשר לתלמידים להגיע ברגל ואנו כוועד מעודדים זאת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר