ליטל בוקסנבאום אריה ז"ל. באדיבות המשפחה
ליטל בוקסנבאום אריה ז"ל. באדיבות המשפחה

זוכרים את ליטל: דני רובס יופיע בזום, גיוס המונים ברשת לטובת "קו ליטל"

האירוע לזכרה של ליטל בוקסנבאום אריה שנפטרה מסרטן השד בגיל 32, יתקיים השנה באופן שונה. המשפחה מנסה לגייס תרומות בגיוס המונים לטובת קו הסיוע הנפשי הקרוי על שמה של ליטל

פורסם בתאריך: 4.12.20 09:03

כמו בכל שנה, גם השנה יתקיים אירוע לזכרה של ליטל בוקסנבאום אריה ז"ל, שנפטרה לפני כשבע שנים מסרטן השד בהיותה בת 32 בלבד. בשונה משנים קודמות האירוע לזכרה יתקיים השנה בזום בשל הקורונה ולא יימכרו אליו כרטיסים כמו בעבר. כל אחד שירצה לקחת חלק באירוע, שיכול להכיל עד 500 איש ויתקיים ב-20.12, יוכל להתחבר ללא תשלום וליהנות מהופעה של הזמר דני רובס. הוריה של ליטל ז"ל החליטו השנה לגייס 50 אלף שקל לטובת הפעילות של "קו ליטל", שהקימו לפני כשש שנים ושאותו מפעילה עמותת "אחת מתשע", באמצעות גיוס המונים ברשת. "קו ליטל" מעניק טיפולים נפשיים פרטניים וקבוצתיים באופן מקוון לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולקרובי משפחתן.

צפו בסרטון לזכרה של ליטל ז"ל:

משפחתה של ליטל מתגוררת ברעננה. האם רודי היא מורה בחטיבת אלון ברעננה ומנהלת אשכול פיס רעננה. "לא רצינו לוותר על האירוע השנה", מספרת רודי, "הבנו שבגלל הקורונה לא נעשה את האירוע כמו בשנים עברו ובהתחלה חשבנו לדחות אותו ולא לעשות אותו כמו בכל שנה ביום ההולדת שלה שחל ב-11.12. חשבנו אולי לעשות אותו סמוך ליום הפטירה של ליטל. אמרתי שאני אקיים אירוע גם אם לא יהיה לי תוכן ורק נעשה מפגש זום כל המשפחה והחברים הקרובים. בסוף נכנסנו לזה בכל הכוח, מצאנו את דני רובס וקבענו לקיים את האירוע ב-20.12, מיד אחרי חנוכה. הפעם אנחנו לא מוכרים כרטיסים לאירוע והוא חינם ולכן החלטנו לעשות גיוס המונים ברשת לצורך המשך טיפול של קו ליטל שהולך ומתרחב".

ליטל בוקסנבאום אריה בחתונת אחיה במאי 2013, באדיבות המשפחה

בתקופה בה התמודדה עם מחלתה, נסעה ליטל פעמים רבות מביתה בבנימינה. הקושי בנסיעות גרם גם לקושי נפשי. אחרי מותה פנו הוריה אל עמותת אחת מתשע עם הרעיון להקים את "קו ליטל". "במהלך ארבע השנים שליטל הייתה חולה היא התגוררה רוב הזמן בבנימינה והנסיעות לטיפולים בבית החולים תל השומר היו לה מאוד קשות", מספרת רודי. "טיפול נפשי מקוון היה מאוד מקל עליה וחיפשנו דבר כזה אך לצערנו הוא לא היה קיים אז. היא הייתה מאוד מחוברת לרשתות החברתיות ולאינטרנט ודיברנו על זה הרבה מאוד שחבל שאין אפשרות לטיפול מקוון. כיום, בתקופת הקורונה, הכל הפך להיות מקוון אבל אז זה לא היה. כיום יש נשים מישראל ומכל העולם, בין השאר מאוסטרליה, אנגליה ומארצות הברית, שיכולות לקבל את הטיפול המקוון בעברית".

"דני רובס נרתם מייד להופיע בהתנדבות, הוא איש מדהים"

היה לכם קל למצוא אמנים בתקופה הזאת שיופיעו בהתנדבות?
"לא היה לנו פשוט למצוא אמנים שיופיעו כי זאת תקופה קשה. פנינו לכמה והם אמרו שהם לא יכולים להתנדב עכשיו לצערם. אני מבינה את הקושי שלהם. דני רובס נרתם מיד להופיע בהתנדבות בלי לחשוב פעמיים ואמר לנו הנושא מאוד קרוב ללבו, שהוא הולך על זה ורוצה את זה ושיש פה אמירה שמאוד חשובה לו. אין לי מילים. הוא איש מדהים. ממש השראה".

אנשים מתגייסים עכשיו ותורמים ל"קו ליטל" בתקופת הקורונה?
"כן, האנשים תורמים וזה מפתיע אותנו מאוד. יש היענות והיא מאוד יפה. חששנו בהתחלה שלא יתרמו השנה וכמובן שהיינו מקבלים ונקבל כל סכום".

הבן של ליטל, הראל, היה כמעט בן 4 כשהיא נפטרה וכיום הוא בן 10.5. רודי מאוד מקווה שהוא ייקח חלק באירוע הקרוב בזום. "מאז פרוץ הקורונה בישראל אנחנו רואים את הראל כל הזמן למעט הזמן שהוא היה בבידוד. הוא גר לא רחוק מאתנו ולפחות פעם בשבוע הייתי הולכת אליו ברגל והיינו נפגשים בחוץ ועושים סיבוב עם הכלב. הכל היה מרחוק וזה היה מאוד קשה. אני מודה על זה שהוא קיים. הוא מכיר את האירוע שאנחנו עושים כל שנה ויודע על גיוס ההמונים. הוא לא השתתף באירועים עד עכשיו כי הוא היה מאוד צעיר. הוא אומר שזה מאוד מביך אותו. עכשיו אמרתי לו שאני מקווה שהוא ישתתף באירוע בזום. זה שונה, לא ממש יראו אותו בין כל הקוביות על המסך. הפחד הכי גדול של ליטל היה שהוא לא יידע מי היא הייתה. באיזשהו שלב הוא יצמח ויגדל והעשייה הזאת של ההנצחה תהיה חלק ממנו והוא יבין ויחפש את זה. חשוב לנו שהוא יזכור את אמא שלו ובשביל זה אנחנו פה וממשיכים לעשות את האירוע בכל שנה. אני גם מנציחה אותה דרך תחרות ארצית של משרד החינוך "גם אני יכול" בין אשכולות הפיס. זו תחרותשבה אנשים ממציאים אביזרים לאנשים עם צרכים מיוחדים או לקהילה, משהו שמציל חיים או משפר את איכות החיים, ואני מעניקה לזוכה את פרס המצוינות על שמה, שאני הגיתי אותו מיד לאחר שהיא נפטרה. האירוע שאנחנו עושים הוא גם חלק מהצוואה של ליטל, שהייתה עורכת דין ועבדה כיועצת משפטית של שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה. היא נלחמה למען הצדק ושוויון הזדמנויות ועזרה לאוכלוסיות החלשות. הייתה לה הרבה חמלה והיא מאוד אהבה לתת ולעזור לאנשים והיה לה קשה עם אנשים שסובלים. ליטל נוכחת מאוד בחיים שלנו וזה עוזר לנו גם".

האירוע, בהשתתפות דני רובס, יתקיים ב- 20.12 בשעה 20:30.

להשתתפות באירוע היכנסו כאן במועד בו יתקיים
לתרומות היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר