רחוב אחוזה
רחוב אחוזה

העירייה תעניק פטור חלקי מאגרת שילוט רק לעסקים שנפגעו באופן קשה. בעלי עסקים: למה לא לכולם?

ראש העירייה, חיים ברוידא, פרסם כי העירייה תעניק פטור מאגרת שילוט של עד 3,000 שקלים לעסקים שהפגיעה במחזור שלהם הייתה יותר מ-60 אחוז. בעל עסק: "למה זה לא מגיע למשל למי שנפגע ב-59 אחוזים, או 40 או 30? פגיעה זו פגיעה"

פורסם בתאריך: 6.12.20 10:47

ראש עירייה רעננה, חיים ברוידא, פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו ציין  שבהיוועצות עם סגני ראש העירייה, הוא החליט להעניק פטור מאגרת שילוט לעסקים שנפגעו משמעותית במשבר הקורונה. ברוידא הסביר שהפטור יינתן לעסקים שבהמחזור הכספי שלהם נפגע ביותר מ-60 אחוזים, על פי רשימת הזכאים (שנת 2020) שהעבירה המדינה לעירייה כמתווה הנחות הארנונה. הוא ציין ששווי הסיוע הוא עד 3,000 שקלים מאגרת השילוט השנתית.
את הפוסט שלו קראו תושבים רבים, שביקשו לדעת מדוע ההנחה נתנת רק למי שנפגע במעל 60 אחוזים. "הפטור צריך להיות לכל מי שנפגע, כל אחד צריך לקבל זיכוי באופן יחסי לפגיעה שלו", אומר בעל עסק בעיר. "שמעתי על הפרסום, אבל לא ממש קיבלנו פרטים על מנת להבין איך זה ייעשה בשטח". בעל עסק אחר הוסיף: "במשך תקופה ארוכה היינו סגורים ולכן לדעתי הפטור צריך להיות לכל עסק שלא עבד. למה זה לא מגיע למשל למי שנפגע ב-59 אחוזים, או 40 אחוזים או 30? פגיעה זו פגיעה וזה היה מאוד עוזר לנו".

לטענת בעלי עסקים בעיר, עלות השילוט השנתית נעה בין 1,500-4,000 שקלים, תלוי בגודל השלט. "צריך להבין שהעירייה מחייבת את בעל העסק על כל שלט שיש בחנות, אפילו מדבקה או שלט של הנחה 1+1 נחשב לשילוט שצריך לשלם עליו", אומר בעל עסק, "הרבה אנשים לא יודעים על כך ואם הגיע מודד לחנות, וראה שלטים על החלון, אז הוא מחייב אותם על כך".
מעיריית רעננה נמסר: "ההחלטה להעניק פטור מאגרת שילוט לעסקים התקבלה בהמשך להחלטת המדינה על שיפוי בארנונה ועל בסיס הקריטריונים שהמדינה קבעה (עסקים שנפגעו ב-60%). הפטור יינתן על 2020 באופן יזום עפ"י האישור שיתקבל מהרשות לעסקים קטנים ובינוניים. עסק שכבר שילם את האגרה, תעמוד לרשותו יתרת זכות לקיזוז".

יצוין כי יש רשויות שנתנו פטור עוד מתחילת המשבר כמו עיריית תל אביב, שבחודש מאי הודיעה שוועדת הכספים אישרה את הצעת ראש העירייה לתת פטור מאגרות שילוט לבעלי עסקים בעיר וזאת במטרה להקל עליהם בתקופה קשה זו. לאחרונה נשלח מכתב לשר הפנים ושר האוצר, בבקשה לתיקון חוק על מנת שיוכלו לתת הארכות לכלל האישורים שנתנו שיישארו בתוקף עד לסוף 2021.
בעיריית נתניה פרסמו בימים אלה שבעקבות משבר הקורונה יעניק אגף רישוי עסקים, מכרזים ושילוט בעירייה הנחה בגובה של 40 אחוזים בעלות השנתית של אגרת שילוט לכל בעלי העסקים שהיו סגורים בתקופת הקורונה וזאת בכפוף להגשת בקשה בנושא בצורה מקוונת באמצעות אתר העירייה.
עיריית באר שבע, אישרה לאחרונה במועצת העיר פטור מלא מאגרת שילוט לעסקים שפעילותם הושבתה לחלוטין או נפגעה קשות בשל מגפת הקורונה, והנחה בשיעור של מחצית מאגרת השילוט השנתית לבתי עסק שהוגבלה פעילותם באופן חלקי או שהפגיעה בהם הייתה פחות קשה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר