עמית צור. צילום פרטי

עמית צור פועל לאשר ברעננה רישום והכרה עירוניים בזוגות להטב"קים

"יש ברעננה מאבק בין הכוחות השמרניים והכוחות הליברליים", אומר צור שפועל כדי שזוגות מהקהילה הלהטב"קית ייהנו מזכויות עירוניות מהן נהנים זוגות נשואים. לצור ובן זוגו שני ילדים

פורסם בתאריך: 27.12.20 13:27

חבר מועצת העיר, עמית צור, מסיעת מרצ רעננה חופשית, יעלה בישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום שלישי (29.12) הצעה לסדר המבקשת לאשר רישום והכרה עירוניים של זוגות להטב"ק (הומואים, לסביות, טרנסקסואלים, ביסקסואלים וקווירים) המתגוררים ברעננה ומקיימים משק בית משותף. כמו כן הוא מבקש בהצעה להקים צוות מעקב מקצועי, שמטרתו לוודא ולהסדיר הקניה של זכויות שוות לזוגות נשואים ולזוגות להטב"קים ידועים בציבור בכל השירותים העירוניים. נציין כי צור שנכנס כחבר מועצת העיר רעננה באמצע נובמבר האחרון והחליף את ד"ר עדית דיאמנט, שכיהנה במועצה מאז דצמבר 1998.

לצור, שמשתייך לקהילה הלהטב"קית, ולבן זוגו זה 13 שנים, יש שני ילדים שנולדו בתהליכי פונדקאות וכיום הם לומדים במערכת החינוך העירונית. "אפליית הלהטב"ק מקיפה אותנו מכל עבר", כתב צור בפייסבוק, "אסור לנו להביא ילד בתהליך פונדקאית בארץ אלא רק דרך מדינות בחו"ל בתהליך יקר מאוד, אסור לנו לאמץ ילד בארץ, אסור לנו להתחתן בארץ וכו'. בשנים האחרונות ערים רבות בארץ כמו כפר סבא, רמת גן, גבעתיים, ת"א, מודיעין, ראשון לציון ועוד, אישרו רישום והכרה עירונית בזוגות להטב"קים ידועים בציבור, בכדי שזוגות אלו יוכלו להנות מאותן זכויות בדיוק המוקנות לזוגות נשואים מבחינת השירותים העירוניים (הנחות לצורך רישום לחוגים, הנחות בשירותי תרבות וספורט, תווי חנייה ועוד). בכך, ערים אלו מבססות את עצמן כערים ליברליות, מתקדמות, ושוויוניות. ביום שלישי הבא נוכל לדעת מי מבין ראש העירייה וחברי מועצת העיר תומך בקהילה הלהטב"קית ובשוויון, ומי לא. מי אומר שהוא תומך בקהילה אך מצביע נגדה, ולמי יש אומץ, סוף כל סוף, לעשות מעשה של ממש ולהצביע בעד ההצעה. כולי תקווה שגם ברעננה השמרנות והחושך לא יגברו על הקידמה והאור".

צור אמר לצומת השרון: "אני חושב שיש ברעננה מאבק בין שני כוחות עיקריים שזה הכוחות השמרניים והכוחות הליברליים. אני חושב שההצעה שלי לסדר היא אולי חוד החנית של המחנה הליברלי שפועל למען זכויות אדם, חופש אישי ושוויון לקהילה הלהטב"קית. ברעננה ידוע לי שיש לא מעט זוגות להטב"קים אבל בעיקר יש הרבה בני משפחה ותומכים וחברים שרוצים לפעול למען שוויון בעיר. אני חושב שהסוגייה הלהטב"קית נוגעת בכל אחד מאתנו, לכולנו יש חברים או בני משפחה שרוצים לפעול למען עולם צודק ומתקדם יותר. אני מעריך שההצעה לא תעבור מכיוון שראש העיר שם פעם אחר פעם מקל בגלגלים בכל מה שקשור בקהילה הלהטב"קית, אמנם הוא מצהיר שיש לו בן מהקהילה ושהוא תומך בה אבל הוא לא הסכים לקיים את מצעד הגאווה בעיר ולתת לו תקציב ומכיוון שיש לו קואליציה עם מפלגות שמרניות הוא מפיל פעם אחרי פעם כל הצעה שבאה לקדם את זכויות הקהילה הלהטב"קית. לכן אני מעריך שבקואליציה הנוכחית ההצעה לא תעבור ולכן המחאה צריכה לבוא מהשטח ומהציבור ולהגביר את הלחץ כדי באמת לקדם את ערכי השוויון".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "נגיב על ההצעה לסדר במועצת העיר כפי שאנו מגיבים לכל ההצעות לסדר שעולות למועצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר