עמית צור. צילום פרטי

ההצעה להכיר בנישואי זוגות להטב"קים נדחתה: אז מי הצביע נגד ומי בעד?

חבר המועצה עמית צור אמר על ההחלטה להקים ועדה שתבחן את הנושא: "להקים את הוועדה הזאת זה הצעד הכי פחדני ולא אמיץ שאפשר לבחור בו". ברוידא: "אנו פועלים בכל המישורים במטרה לקדם את זכויות הקהילה באופן מלא, בכפוף לחוק"

פורסם בתאריך: 31.12.20 08:18

בישיבת מועצת העיר רעננה שהתקיימה אתמול נדחתה הצעתו לסדר של עמית צור (מרצ רעננה חופשית) לאשר הכרה עירונית בנישואים של זוגות להטב"קים, לצורך מתן זכויות זהות לאלו של זוגות נשואים. רק שבעה חברי מועצה הצביעו בעד ההכרה בזוגות להטב"ק: רונית וינטראוב, דבי סלוצקי, צבי נדב, עמית צור, יקי ודמני, אנה פוזמנטיר ומיכאל רייזמן. תשעה הצביעו נגד ההצעה: ראש העירייה חיים ברוידא, ענבר הוכברג, גלי שחר, ארז ברט, חיים גולדמן, אילן כהן, דרורה כהן, לורן משה עייאיש ורחמים שלום. מ"מ וסגן ראש העירייה, ניר קריסטל, נמנע.

ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר בישיבה כי ינחה את גורמי המקצוע בעירייה להקים ועדת מיוחדת בראשותו לבחינת נושא הכרה בנישואין של זוגות להט"בים בעירייה והיא תגבש מסקנותיה בחודשים הקרובים ותעביר המלצותיה בנושא. ברוידא אמר: "רעננה עיר מכילה ומקבלת שערכי הסובלנות נר לרגליה. אנו פועלים בכל המישורים במטרה לקדם את זכויות הקהילה באופן מלא, בכפוף לחוק".

צור הבהיר שאינו מרוצה מהחלטת מועצת העיר ואמר לצומת השרון: "הדרך להפיל כל הצעה או למנוע כל שינוי היא להציע הקמת ועדה. מה שקורה בדרך כלל הוא שהוועדות האלה לא קמות ואם כן, אז הדיונים שלהן יכולים להימשך לעד ובסוף יכולה לא להתקבל אף החלטה. להקים את הוועדה הזאת זה הצעד הכי פחדני ולא אמיץ שאפשר לבחור בו כדי לא להתמודד עם צעד אמיץ של לאשר הכרה בנישואים של הקהילה הלהטב"קית ולמוסס את קבלת ההחלטה המנהיגותית הזו הנדרשת".

מה תעשה הלאה עם הנושא הזה?
"אנחנו ניצור מאבק ציבורי עד שרעננה תתקדם ותיישר קו עם כל הערים הליברליות האחרות ונלחץ בכל דרך אפשרית עד שיבוא השינוי, גם מבחינת הפעילות במועצה וגם מבחינה ציבורית ותקשורתית".

בתגובה לדברי צור נמסר מדוברות העירייה: "ראש העיר רעננה חיים ברוידא, שיש לו בן מהקהילה ומכיר את הנושא אישית, תומך בקהילה ומודע לצרכיה, הודיע כי ינחה את גורמי המקצוע בעירייה להקים ועדת מיוחדת בראשותו – לבחינת נושא הכרה בנישואין של זוגות להט"בים. כבר הבוקר יצא מייל לכל חברי המועצה עם הצעה לבוא ולקחת חלק בוועדה. הדרך הנכונה לקדם את הנושא היא באמצעות תהליך של הגעה להבנות והסכמות כך שיתאימו לכלל הקהילה ולא באמצעות הנחתה של הצעות פופוליסטיות.
הוועדה תגבש מסקנותיה בחודשים הקרובים ותעביר המלצותיה בנושא".

במכתב שהפיצה היום העירייה לחברי המועצה בעניין מתבקשים חברי המועצה שמעוניינים ליטול חלק בוועדה לשלוח מכתב עד ה-6.1.2021. במכתב צוין: "כפי שכבר נאמר בישיבת המועצה, הוועדה תפעל כחלק ממכלול הפעולות בהן נוקטים ראש העיר והנהגת העיר במטרה לקדם את זכויות הקהילה. הוועדה המוצעת היא הפתרון הנכון לטיפול בנושא זה, וועדה שתפעל מתוך שיתוף הדדי, כבוד וסובלנות ולא חלילה מתוך ניסיון ציני לעורר שיח פוליטי ומקטב. הקהילה הרעננית יודעת לתת מקום לכולם מתוך הכרה בערכים השונים, ובזכויות של כלל המגזרים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רענני ותיק

    לדעתי, זהו אחד הנושאים בהם צריכות הרשויות המקומיות לנהוג על פי החוקים והתקנות שקובעת המדינה. מתן עצמאות לכל רשות מקומית לקבוע הכרה או אי הכרה, תגרום לכך כי בערים מסוימות (עם רוב חרדי או שמרני) לא יהיו כל זכויות לקהילה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר