מיכל אהרונוף בן רעי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

מיכל למען מיכל: קמפיין מימון המונים להקמת מרכז לטיפול רגשי בגיל הרך בבית איזי שפירא

מיכל אהרונוף בן רעי ז"ל, שהייתה פסיכולוגית בשפ"ח רעננה, נפטרה מיד לאחר לידת בתה השלישית. מפורסמות רבות ששמן מיכל משתתפות בקמפיין גיוס התרומות להקמת המרכז החדש לזכרה | צפו בסרטון

פורסם בתאריך: 3.1.21 14:15

בית איזי שפירא ברעננה יצא השבוע בקמפיין מימון המונים לגיוס תרומות בסך מיליון שקל להקמת מרכז לטיפול רגשי בגיל הרך ע"ש מיכל אהרונוף בן רעי ז"ל. המרכז יהיה הראשון מסוגו בישראל שיקדם ויפתח את תחום הטיפול הרגשי בקרב פעוטות ותינוקות עם מוגבלות, מתוך מטרה להוות מודל לעוד ועוד מרכזים מסוג זה שיוקמו בארץ ובעולם. לקמפיין, שהופק פרו בונו על ידי משרד הפרסום ראובני פרידן, התגייסו נשים ששמם כולן מיכל ובהן, מיכל ינאי, מיכל הקטנה, מיכל צפיר, היוטיוברית מיכל מצוב ומיכליות משפיעניות נוספות. כולן התגייסו על מנת לרתום את הציבור לתרום למען הקמת המרכז ופעילותו, שהוא הגשמת חלומה וחזונה של מיכל אהרונוף בן רעי ז"ל. נציין כי בית איזי שפירא פועל כ-40 שנה לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.
להעברת תרומות היכנסו כאן 
שפי משיח, מנהלת היחידה לאבחנה כפולה ומנהלת המרכז לטיפול רגשי לפעוטות בבית איזי שפירא, מסבירה: "זיהינו את החוסר הקיים במתן מענה לטיפול רגשי לגיל הרך. בנוסף אנו מבינים את חשיבות הטיפול הרגשי לא רק לילד ולתינוק עצמו, אלא גם למשפחה הקרובה, שלא פעם מתמודדת עם הקשיים והאתגרים. הפרויקט שלנו מציע בניית מודל להטמעת הטיפול הרגשי לגיל הרך לפעוטות, למשפחות ולצוות המטפל, בליווי הערכה, איסוף ידע ומחקר לתיקוף הממצאים. כיום, יש צורך דחוף בהעמקת הידע בתחום, במחקר ובהכשרת עוד ועוד מטפלים".

מיכל אהרונוף בן רעי ז"ל נפטרה ב-24.5.2017 באופן טרגי, בהיותה בת 39.5 בלבד, ממחלת הסרטן מיד אחרי לידת בתה השלישית, רומי, שאותה לא זכתה להכיר. מיכל, שהיתה פסיכולוגית בשפ"ח (שירות פסיכולוגי חינוכי) ברעננה, האמינה בהכרחיות הטיפול הרגשי המשפחתי כחלק בלתי נפרד מהטיפול בילד עצמו, לטובת שיפור איכות חייו וחיי משפחתו.

ורד אהרונוף, אחותה של מיכל ז"ל, מספרת איך עלה הרעיון להקמת המרכז. "לפני כשלוש שנים פנינו למייסדת בית איזי שפירא נעמי סטוצ'ינר, שהיא מאוד קרובה למשפחה שלי ומיכל הייתה חברה מאוד טובה של הבן שלה גיורא והם גדלו יחד ברעננה. יחד ישבנו וחשבנו איך אנחנו רוצים להנציח את מיכל", היא מספרת, "קיבלנו כמה הצעות להנציח את מיכל מכמה מקומות וגם מימשנו את כולן אבל רצינו משהו שיעזור לכלל האוכלוסייה בארץ. באיזי שפירא הקימו ועדת היגוי וחיפשו פרויקט שיש בו צורך ושיתאים למיכל, ומצאו צורך בטיפול רגשי עבור פעוטות ובני המשפחה שלהם שכיום לא קיים. יחד בנינו את התוכנית. בדיוק באותו הזמן חנכו בשפ"ח רעננה חדר לזכרה של מיכל ואחת המרצות שלה סיפרה לנו שמיכל מאוד התעניינה בשילוב של טיפול בילד ובמשפחה שלו. החלטנו לצאת למימון המונים כי אמרנו שזה שייך לכולם. הקמפיין עם המיכליות מאוד מרגש ופוגע במטרה. אני מרגישה שאני הולכת לעזור לאלפים וזה מה שחשוב לי".

אתם לא חוששים שאנשים יתרמו עכשיו בתקופה הקשה הזאת פחות?
"אני יודעת שיש אנשים שזו תקופה קשה עבורם אבל יש גם אנשים שלא טסים עכשיו לחו"ל ולא עושים מלא קניות והאחוזים של התרומות בזמן הקורונה עלו פלאים. אני מבקשת שכל אחד יתרום לפרויקט המדהים הזה לפי יכולתו וביחד נעשה משהו טוב בתקופה כזאת אפורה. נעשה משהו אופטימי שבאמת יכול להאיר לכל כך הרבה משפחות".

הילדים של מיכל ז"ל שותפים לפרויקט הזה?
"הילדים של מיכל, מאיה ועמרי, שאביהם יוני מטפל בהם במסירות ומשקיע בהם מאוד, מאוד מתרגשים ומאוד מעורבים בנעשה. אני חושבת שזה עושה להם טוב וזאת המטרה. מאוד קשה לי לדבר על אחותי בלשון עבר ואני בעשייה במשך כל השנים האלה כדי לא לדבר על זה, אבל עכשיו המטרה מקדשת את האמצעים. העשייה מאוד עוזרת ומקלה ואני לא חושבת איפה היא ומה היא. אני כבר שבועיים לא ישנה בלילה כי מבחינתי אחותי בדרום אמריקה מטיילת ורוקדת. העשייה הזאת וכל הטוב שזה מפיץ זה מי שהייתה אחותי למעשה. מאוד חשוב לי שרומי תדע מי היא הייתה ולכמה אנשים אמא שלה עזרה. מיכל הייתה נכנסת לכל חדר עם החיוך המקסים שלה וכל אחד היה חושב שהוא החבר הכי טוב שלה. היא עזרה לכולם. עשינו אמבולנס חלומות לזכרה של מיכל, בית לנערות בסיכון בנתניה, מחלקה בהוספיס בתל השומר וכשנסיים את הפרויקט הזה מחכה לי פרויקט בבית החולים מאיר ואני אמשיך כל הזמן לעשות כדי שכל הטוב שלה ימשיך. זה אומר שהיא קיימת ומסתובבת בינינו והילדים יידעו שאמא שלהם באמת הייתה מיוחדת, שהיא הייתה המלאכית שהסתובבה בינינו. הפרויקט הזה יעשה כל כך טוב לכל כך הרבה משפחות שלרגע חשכו עיניהם או נשמטה הקרקע מתחת רגליהם כשפתאום נולד להם תינוק לא בדיוק כמו שהם רצו. עד היום אף אחד לא בדק את הנפש של הילד ושל ההורים שלו. אני מקווה שכולנו ביחד נצליח לעשות את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר