ליה הובר וחיים ברוידא

שורדת השואה ליה הובר התחסנה, אבל לא עשתה זאת לבד

הובר בת ה-83, ששרדה את אושוויץ ואת ניסויי מנגלה, ביקשה וקיבלה ליווי צמוד של ראש העירייה חיים ברוידא, שאמר: "עמדתי לצידה של ליה, כבן לניצולי שואה, כנכד לחיה ברוידא (אמו של אבי זלמן) שנספתה באושוויץ והרגשתי מהי התרוממות רוח"

פורסם בתאריך: 6.1.21 11:56

ליה הובר, תושבת העיר בת 83, שורדת שואה ששרדה בגבורה גם את ניסוייו בבני אדם של מנגלה, התחסנה השבוע מפני קורונה, אבל לא עשתה זאת לבד. הובר ביקשה וקיבלה ליווי צמוד לחיסון של ראש העירייה, חיים ברוידא. ברוידא סיפר בפוסט בפייסבוק: "רגע של תקוה וניצחון האדם, על נגיף בלתי נראה. כמו אותו הניצחון של ליה הובר, על מכונת ההשמדה הנאצית, בה היא ואחותה התאומה יהודית, שימשו שפני ניסיון, בשר ודם, לד"ר יוזף מנגלה במחנה ההשמדה באושוויץ ושרדו. מצורף הצילום המפורסם המונצח באושוויץ, של ילדי מנגלה בו נראות שתי האחיות התאומות ליה ויהודית".

ליה הובר מצביעה על התמונה מילדותה

ליה (לאה) הובר ואחותה התאומה יהודית, נולדו בשנת 1937 בעיירה בשמלאול – סילוניה בהונגריה. בשנת 1942 נלקח אביה לעבודת כפייה עבור הצבא ההונגרי. בתחילת חודש מאי 1944 נלקחה המשפחה ברכבות לאושוויץ, בסלקציה נותרו בחיים התאומות ואמן מרים – רחל, לאחר שכל המשפחה נספתה. יהודית וליה, שהיו בנות שש בלבד, נלקחו לניסויי התאומים של מנגלה. אימן הצליחה להישאר בקרבתן והתגנבה פעמים רבות לביתן המגורים ונתנה להן אוכל.
לקראת הכניעה הן הוצאו לצעדת המוות, צעדה שממנה הן הצליחו לחמוק. מספר חודשים לאחר מכן הן התאחדו עם האב. את בעלה יצחק הובר הכירה בשנת 1958 ונישאה לו ובשנת 1960 היא עלתה לישראל.

ליה הובר וחיים ברוידא

"עמדתי לצידה של ליה, כבן לניצולי שואה, כנכד לחיה ברוידא (אמו של אבי זלמן) שנספתה באושוויץ והרגשתי מהי התרוממות רוח", סיכם ראש העירייה.
ליה הובר מתגוררת ברעננה ב- 40 השנים האחרונות. היא אם לשני ילדים – בירנית ורונן, וסבתא לשבעה נכדים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר