שלטי מחאה נגד אלימות כלפי נשים על לוח מודעות ברעננה צילום בת אל כהן
שלטי מחאה נגד אלימות כלפי נשים על לוח מודעות ברעננה צילום בת אל כהן

למנוע את המקרה הבא: מי עומדות מאחורי המודעות שניתלו באחוזה?

שתי תושבות העיר פנו אל העירייה שהקצתה שני לוחות מודעות באחוזה לתליית מודעות במסגרת המאבק נגד אלימות כלפי נשים. "חשוב לדעת שגם בעיר כמו רעננה ישנן נשים רבות שסובלות מאלימות פיזית, מילולית, כלכלית, מינית ורגשית", הן מציינות

פורסם בתאריך: 14.1.21 08:47

עיריית רעננה הקצתה שני לוחות מודעות מרכזיים ברחוב אחוזה לצורך תליית מודעות אשר מטרתן לעורר שיח ציבורי בנושא רצח נשים על ידי בני זוגם, לעודד נשים לפנות לעזרה וקבלת תקצוב ראוי מהממשלה למאבק נגד אלימות כלפי נשים. מי שאחראיות לכך הן בת אל כהן ורינת עלימה. כהן פרסמה לפני מספר חודשים פוסט בפייסבוק ואף פנתה לעירייה בבקשה ליצור שיתוף פעולה בחשיפת מקרי האלימות. לאחר שלא נוצר קשר, היא פרסמה פוסט נוסף ובו ציינה שפנתה לראש העירייה חיים ברוידא בבקשה לתלות מודעות על לוחות ברחבי העיר למען מניעת אלימות כלפי נשים אך פנייתה לא נענתה.
זמן קצר לאחר פרסום הפוסט, פנתה אליה מיכל טל בידאני, ראשת מטה ראש העירייה ואמרה לה שראש העירייה לא היה מודע לפנייתה וישמח לסייע ולתמוך בפרויקט כה חשוב. "מיכל יצרה איתי קשר ואמרה לי שזה בכלל לא הגיע אליהם ושהם ישמחו לסייע", מספרת בת אל. "אני שמחה שהעירייה החליטה לשתף איתנו פעולה בפרויקט כזה חשוב ומוכנה לתת לכך במה. תלינו רינה עלימה ואני את המודעות וקיבלנו הרבה תגובות בזמן שעשינו את זה. אנשים פנו אלינו, נשים וגברים, סיפרו לנו על נשים וקרובות משפחה שלהן אשר חשופות לאלימות וביקשו לדעת מה הדרך הנכונה לסייע להן. חשוב להבין שבכל עיר וגם בעיר כמו רעננה, ישנן נשים רבות שסובלות מאלימות במשפחה, אלימות פיזית, מילולית, כלכלית, מינית ורגשית. המטרה שלנו היא להציף את הנושא, שנשים יבינו שאין להן מה להתבייש ושידעו שיש למי לפנות. אנחנו כאן כדי להציף את הנושא ולתת הכוונה לאיזה גופים ניתן לפנות. כל שבוע אנחנו נחשפים לזוועות נוספות של נשים שנרצחות או חוות אלימות מכל סוג שהוא ולכן חייבים להשאיר את זה על סדר היום. לשמחתי העירייה אמרה שהם ישתפו איתנו פעולה בנושאים נוספים, דבר שהוא חשוב ביותר".
ראש העירייה חיים ברוידא וחברת מועצת העיר איילת ארז סגן, יו"ר מועצת הנשים העירונית, מסרו: "כחברה נאורה, אנו מזהים בשנים האחרונות כי רמת המוסר במדינה מאבדת גובה. אנו נתקלים ביום יום בחוסר כבוד הדדי ואלימות מילולית ברשתות החברתיות. משבר הקורונה, השהייה הממושכת בבתים, הקצינו את התופעה. זה קורה בכל עיר וישוב בארץ ואף מגזר אינו חסין. כחברה מוסרית, נורמטיבית וערכית, הדוגלת בשוויוניות, עלינו לפעול בכל האמצים החברתיים, החינוכיים וההסברתיים להגברת המודעות ושינוי האווירה והשיח במדינה. עלינו להיות ערבים זה לזה ולעקור משורש כל האלימות כנגד נשים. אנו מתחייבים כרשות מקומית, לפעול במערכות החינוך, באגפי העירייה, בכל רחבי העיר ובשיתוף ארגוני נשים בעיר – "ויצ"ו", "המרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית" לשינוי ותיקון חברתי תחת הסיסמה "די לאלימות נגד נשים"".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן מ.

    מה עם אלימות ואף קשה עד קטלנית כלפי ילדים ופעוטות, קשישים וחסרי- ישע, ואף כלפי גברים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר