משמאל לימין: דביר סקעת מנכל , רחלי מנישקובה, בתה יאווה, משה חסן יו״ר הקרן

בתוך עשרה ימים: מיליון שקלים גויסו להצלת חייה של רחלי מנישקובה

רחלי מנישקובה בת ה-47 נאבקת בימים אלו על חייה. בזכות גיוס המונים ובסיוע קרן 'רועי לא אחסר' נאסף סכום כסף גדול בפרק זמן קצר. אמש היא טסה לטיפול מציל חיים בבוסטון ואמרה: "החלום שלי הוא לחזור לילדיי"

פורסם בתאריך: 22.1.21 10:08

מיליון שקלים בעשרה ימים: למעלה מחמשת אלפים איש, 5,508 בדיוק, בחרו בחודש דצמבר האחרון להירתם ולהעניק לרחלי מנישקובה, תרומות שהסתכמו בלמעלה ממיליון שקלים, למימון הטיפול שעשוי להציל את חייה. מנישקובה, (47), תושבת רעננה, פנתה לפני מספר שבועות לקרן רועי לא אחסר ובפיה בקשה אחת: סייעו לי לגייס כמיליון שקלים עבור טיפול חירום שאותו אני צריכה לעבור בבוסטון ארצות הברית. חיי תלויים בטיפול הזה".

הקרן התגייסה והצליחה להתרים בעזרת קמפיין מימון המונים תוך עשרה ימים כמיליון שקלים לטובת הטיפול. אמש רחלי טסה לבוסטון. רגע לפני העלייה למטוס אמרה כי יש לה חלום אחד: "החלום שלי הוא להבריא ולחזור לילדי. המחלה הזו מקננת בקרבי ואני יודעת שבזכות אנשים טובים עכשיו יש לי סיכוי. הם העניקו לי את התקווה לחיות ולחזור לילדי".
מנישקובה התרגשה מאוד כששמעה שלמעלה מחמשת אלפים אנשים החליטו לתרום ולסייע לה במאבקה במחלת הסרטן. "זה לא מובן מאליו, ממש לא", אמרה, "עבר בי חשמל בגוף כששמעתי שכל כך הרבה אנשים החליטו לתרום עבור הניתוח. הילדים שלי מאוד התרגשו, אני מודה לכל אחת ואחד". היא הוסיפה כי היא מקווה לחזור לחיים בריאים: "אני אעשה הכל כדי לחזור בריאה. אני יודעת שהטיפול בבוסטון עשוי להציל את חיי. אין לי מילים בכדי להודות לאנשים".

רחלי מנישקובה צילום אליסה קוטליארסקי

לקרן רועי לא אחסר ולרחלי מנישקובה יש הכרות קודמת וזו אינה הפעם הראשונה שהיא נעזרת בעמותה. דביר סקעת, מנכ"ל הקרן, סיפר: "הפניה עבור רחלי הייתה דרך בתה יאווה, אותה הכרנו עוד כשהייתה תלמידה בתיכון. אני מאוד שמח וגאה שהצלחנו לגייס בזמן כה קצר את הסכום הנדרש. עשינו זאת בשיתוף פעולה עם אנשים טובים והכל כדי שרחלי תוכל להשאיר את המחלה מאחור". סקעת אומר כי הוא לא מופתע מכמות התורמים: "בתוך עמי אני חי ואני יודע מנסיון שעם ישראל לא נוטש את אחיו ואחיותיו. התרגשתי מאוד אך לא הופתעתי לראות את גרף התרומות עולה כל יום בעשרות ובמאות אלפי שקלים עד שהגענו ליעד. אנו נתמוך ברחלי בזמן הטיפול ונמשיך ללוות אותה גם אחריו, עד להבראתה המלאה בעזרת השם".

רגע לפני שרחלי מתחילה את הטיפול בבוסטון ולאחר שהודתה שוב ושוב לכל מי שתמך בה, היא ביקשה להעביר לאנשים במצבה את המסר הבא: "אל תתייאשו. אין ייאוש בעולם. נסו לחקור את המחלה ולהיעזר במי שרק אפשר, זו לא בושה. ללא התרומות לא היה לי סיכוי להישאר בחיים".

קיראו גם:

"אחותי ואני זקוקות לאמא". רק מיליון שקלים יצילו את חייה של רחלי

מנכ"ל קרן רועי לא אחסר, דביר סקעת צילום פרטי

קרן רועי לא אחסר הוקמה בשנת 1998 על ידי אתי ומשה חסן, להנצחת בנם רועי ז"ל שנפל בעת שרותו הצבאי. במהלך שנות פעילותה סייעה העמותה לאנשים רבים בסכום כולל של למעלה מ-22 מיליון שקלים. קרן רועי הינה קרן פילנטרופית עצמאית, ללא מטרות רווח, המקדישה וממקדת את מאמציה לקידום ועזרה לאוכלוסיות מוחלשות, במיוחד לילדים ובני נוער. הקרן פועלת למתן מענה בתחומי החינוך והרווחה, כשמטרתה לייצר מוביליות חברתית ולאפשר לכל ילד הזדמנות שווה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר