נועה גולדשטיין ורחלי

רחלי רוצה להיות אמא. נועה בת ה-17 מסייעת לה בקמפיין מימון המונים לפונדקאות

ההריון האחרון של רחלי הסתיים בלידה שקטה. הרופאים אסרו עליה להרות שוב ורחלי ובן זוגה הבינו שרק בהליך פונדקאות יוכלו להיות הורים. נועה גולדשטיין מנהלת עבורם קמפיין מימון המונים במסגרת ההתנדבות שלה בקהילה

פורסם בתאריך: 5.2.21 08:32

לא מדובר בהתנדבות שגרתית: נועה גולדשטיין בת ה-17, תלמידת כיתה י"א בתיכון אוסטרובסקי ברעננה, החליטה לצאת בקמפיין מימון המונים לבני זוג מהעיר שחולמים להיות הורים ורוצים להגשים את החלום שלהם באמצעות הליך פונדאות. "מידי שנה, אנחנו צריכים למצוא במסגרת בית ספר התנדבות לטובת הקהילה", מספרת נועה על ההחלטה. השנה, מאחר ומדובר בשנה לא ממש רגילה, היינו צריכים למצוא התנדבות שהיא קצת שונה מאשר בדרך כלל. בשנים רגילות ניתן להתנדב בבתי ספר, גני ילדים ועוד. אחרי שחשבתי לא מעט וחיפשתי, אמא שלי העלתה את הרעיון. היא סיפרה שלי סיפרה לי שיש לה קרובת משפחה רחוקה, ששמה רחלי, שמנסה לממן את תהליך הפונדקאות שלה, שהיא החלה בתהליך ובאישורים ונשאר לה רק עניין הכסף".
נועה אימצה את הרעיון יוצא הדופן הזה בחום. היא פנתה איתו אל רכזת המעורבות החברתית בבית הספר, סיפרה לה את הסיפור, קיבלה אישור ויצאה לדרך. "שוחחתי עם בני הזוג, הבנתי מה בדיוק הם צריכים, לקחתי מהם את כל הפרטים ולאט לאט התחלנו לגבש תוכנית", מספרת נועה. "בדקנו באיזה אתר יהיה הכי נכון לפתוח את קמפיין המימון ומה נכון לפרסם".
באיזה סכום מדובר?
"אנחנו צריכים לגייס 250 אלף שקלים, שזה מצד אחד יחסית המון, אבל מצד שני אפשרי. הפצנו את זה בכל הקבוצות, בבית הספר, בחוגים, דרך חברים ובכל פלטפורמה אפשרית. באתר בו נרשמנו ניתן לקבל את הכסף גם אם לא מגיעים לסכום היעד, כך שכל סכום יסייע להם".
מה הייתה תגובתה של רחלי כשפנית אליה לראשונה?
"היא מאוד התרגשה ושמחה שאנחנו יכולים לעזור לה. היא מאוד רוצה להיות אמא ורצתה בעצמה לפתוח קמפיין, אך לא ידעה איך לעשות את זה. אני מלווה אותה, נמצאת איתה בקשר ועושה הכל על מנת לקדם זאת והיא ממש מודה על כך שמישהו עוזר לה".
# # #
רחלי בת ה-39 עובדת כסייעת בגן, אוהבת מאוד ילדים וחולמת להיות אמא לילד משלה. במשך שנים מנסים רחלי ובן זוגה להביא ילד לעולם. הניסיונות הקודמים שלהם להורות הסתיימו בהפלות טבעיות. ההריון האחרון הסתיים בלידה שקטה בחודש החמישי ולאחר שרחלי הייתה במשך כל התקופה במעקב רפואי צמוד. לאור מצבה הרפואי, הרופאים אוסרים על רחלי הריון נוסף, מתוך החשש שגופה לא יוכל לשאת אותו, ולכן היא החליטה שהפתרון הוא פונדקאות.
לצד המצב הרפואי שלה, רחלי גם איבדה את אחיה הגדול בגיל צעיר, דבר שהשפיע עליה ועל משפחתה. מאז המקרה, היא דואגת להוריה, אשר מנסים לעזור לה לגייס את הכסף הנדרש להגשמת החלום ולהתחלת תהליך הפונדקאות.
רחלי ובן זוגה, קיבלו את כל האישורים הדרושים לפונדקאות ועכשיו הם זקוקים רק לציבור הרחב שיפתח את הלב והכיס, על מנת להגשים את החלום שלהם. "החלום שלי הוא להיות אמא והדרך היא רק פונדקאות. זה הפתרון האחרון שלי ואין לי דרך אחרת להיות אמא מבחינה בריאותית", אומרת רחלי. "מדובר בתהליך מאוד יקר, שללא עזרה יהיה קשה לקיים אותו. אבל אני מאמינה שנצליח ואנשים יעזרו ויפתחו את הלב".

לסיוע ולתרומה לקמפיין הפונדקאות של רחלי ובן זוגה היכנסו כאן

רחלי מציינת שהם החליטו לעשות את התהליך בארץ דרך חברה מקומית: "מאוד היה חשוב לי הפיקוח של משרד הבריאות וכמובן ליווי של אנשים קרובים לנו".
מה את זוכרת בעיקר מההריונות ומההפלות?
"זה כל פעם זה כאב מחדש ובמיוחד ההפלה האחרונה, אותה אני לא אשכח. כששמעתי שצריכים לעשות גרדה, חשבתי שהשמים נפלו עלי. התינוק היה חלק בלתי נפרד ממני, הרגשתי אותו ובאותו רגע חרב עלי עולמי ועוד יותר מכך היה לי קשה לשמוע מהרופאים לאחר מספר חודשים שהם לא מאשרים לי הריונות נוספים בגלל המצב הבריאותי שלי ושלא בטוח שאני והתינוק נשרוד הריון נוסף. אחרי שהרופאים אמרו לנו את זה הבנו שהדרך היחידה היא פונדקאות, התחלנו לקרוא על כך ובררנו עם מספר חברות ואף נפגשנו איתם. הגשנו מסמכים וקיבלנו אישורים".
מה הרגשת כשנועה פנתה אלייך? 
"בהתחלה מאוד התביישתי וחשבתי מה יחשבו מסביב, שאין לנו כסף. אבל עצרתי שנייה ועשיתי חושבים והבנתי שזו הדרך להגשים את החלום שלי ואין לי מה להתבייש. ברור שאם הייתה לי אפשרות כלכלית זה היה אחרת, אבל נועה נתנה לי להבין כמה דברים והחלטנו שאנחנו הולכים על זה. הבנו שזו לא בושה וזה החלום שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר